• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Hoog Verbruik Corsa B X14XE wat verbruikt jullie corsa?

Heb er wel een andere klem op gezet, maar zorgt dat voor dat drastische verschil in verbruik als die niet goed afsluit ?

En je had het gasklephuis en stappenmotor schoon gemaakt?

Vaak zijn ze best smerig, egr vervuilt een hoop:

DSC01914.jpg

Nou, ik heb geprobeerd het los te krijgen.. Maar zonder succes.. Heb wel met de reiniger in de klep gespoten, maar de stappenmotor voelde ik me toen al niet lekker over, aangezien daar niets mee gebeurt is.. De egr heb ik wel over nagedacht die af te doppen, maar die zit ook zo vreselijk weggedrukt. Je heb echt heel weinig ruimte bij de x14xe. Het is nog best een aardig volgebouwde motorruimte voor zo'n klein karretje. Haha. Heb wel een vraagbaak, maar in het engels.. En de technische termen zijn nog best lastig.

1:13,7 hier met een gereviseerde kop, nieuwe koppakking e.d. maar met EGR/Alles origineel (sai e.d.)

Kga nu verbruik meten met alles afgedopt :)

Ohja, starten gaat ook altijd verrot.. Blijft laag in zn toeren hangen en t olie lampje brand dan, tot dat ie echt op toeren is, en dan loopt ie prima. In combinatie met t hogere verbruik, en onregelmatig stationair lopen. Wat kunnen jullie daarmee verzinnen?

@mauricee93 wrote:hoi iedereen

ik heb de afgelopen maand mijn verbruik netjes bijgehouden

en kom steeds op een gemiddeld verbruik van 1liter benzine op 8.5 km

dit lijkt me niet echt gezond.. voor een corsa b sport x14xe 16v 90pk

de motor loopt verder komt gewoon netjes op tempratuur iets verder dan 90 graden verder geen olieverbruik en ook geen motorstoringslampje wat brand ofzo

wel moet ik er bij zeggen dat ik veel in de stad rij en gemiddeld afstanden van 20km heen en vervolgens weer 20km terug rij

maar dan lijkt dit me alsnog een erg hoog verbruik of licht dit aan mij ?

iemand eventueel een verklaring hiervoor ? zal dit echt komen door de winter ? heb de auto pas vanaf oktober dus kan niet oordelen over het verbruik in de zomer.

ik heb ongeveer hetzelfde verbruik, gelukkig rijd ik niet zoveel meer als ik gedaan heb.

@Klopper wrote:Bij mij kwam de temperatuur nooit voorbij de 91 graden bij normaal rijden... Zowel m'n Corsa B X14XE als m'n Corsa B C20XE hadden dit... Maar thermostaat-problemen waren niet aan de orde...

De Thermostaat opent dan ook bij 92 graden.

Als hij strak op 91/92 blijft staan terwijl je rijdt (en er dus rijwind koeling is over de radiator) is dat prima.

Dat geld in ieder geval voor praktisch alle jaren 90 modellen (qua ontwerp), dus is een universeel toepasbare regel.

Als je stilstaat met een draaiende motor hoort hij ietsjes op te lopen en zodra je weer gaat rijden valt hij weer terug naar 91/92 graden, maar niet verder dan dat.

Sta je langere tijd stil, dan mag hij tot 98 graden klimmen (+/- 3 graden) en dan moet de radiator ventilatie aanslaan.

Anyway, is er al eens gekeken naar brandstof lekken?

Ik verloor bij m'n Calibra ook benzine. Eerst bij de benzinepomp (is extern bij Calibra) en later bij de injectie rail. Beide keren poreuze slang.

Bij de pomp had ik letterlijk dat er na het rijden wat druppels op de grond lagen.

@Zakdoekje wrote:Hahaha, kan je net zo goed een VW Touareg v6 of 8 gaan rijden..

Alleen gaat die toureg v6 v8 of w12 de Corsa van Corsa_Gsi niet bijhouden.

Verstuurt vanaf een trage Samsung Gio met Tapatalk

Daar heb je zat aan in NL, kan je een hoop lol mee hebben.

Daarbij is de touareg een stuk onbetrouwbaarder, en knap duurder in onderhoud en reparaties. (tja, VW en hun huidige technieken laten helaas knap te wensen over.)

Als het dan moet, dan maar een Dikke Chevrolet Suburban, of een Cadillac Escalade

Verstuurt vanaf een trage Samsung Gio met Tapatalk

Heb nu 500km op de snelweg gezetten, aardig rustig gereden durende 250 km... Ga zo 'm vol tanken, dus vanavond spritmonitor bijwerken...

Dit weekend een lange 5 zet ik erin, dus 3,74 diff + 0.707 5de versnelling. Zou +/- 600 rpm moeten schelen op de 120km/h.

Dus volgende week ga ik weer voor werk verre afstanden rijden... dus kijken hoeveel invloed zoiets heeft effe meten :D

Terug
Naar boven