• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

[HOW-TO] - Astra G - Insigniasproeiers monteren

RISL

Forumbewoner
De foto's zijn gemaakt op mijn Astra Coupé, maar het kan op iedere Opel met de sproeiers in de parafaanplaat.

Eerst de Insigniasproeiers bestellen bij de Opeldealer.

De bestelnummers zijn:

Rechts - 12782509

Links - 12782508

Zodra je ze hebt, kun je vijf minuten later klaar zijn.

Doe de motorkap en haal het rubber van je parafaanplaat eraf. Gewoon recht omhoog trekken, dan komtie er gemakkelijk vanaf.

Vervolgens druk je de originele sproeiers naar beneden. Bij mij ging het wat moeilijk, maar met een zachte tik van een rubberen hamer gingen ze met gemak naar onderen.

DSCF2865.jpg

DSCF2866.jpg

DSCF2867.jpg

Dan til je de parafaanplaat een beetje op en haal je de sproeiers eronder uit.

DSCF2868.jpg

DSCF2869.jpg

Vervolgens pak je de föhn van je moeder/zus/vrouw/vriendin of gewoon die van jezelf, als je die hebt en verwarm je de stukjes slang waarin de sproeiers steken. Als de slang een beetje warm is, trek je de sproeiers er gemakkelijk uit en steek je de nieuwe erin. Dan weer in de gaten in de parafaanplaat steken, omhoog duwen en klaar.

En dan heb je een mooie nevel over de vooruit, ipv twee stralen.

DSCF2870.jpg

DSCF2871.jpg

Bij een Vectra C is dit ook te doen.

Bij een Vectra B niet, want die heeft de sproeiers in de motorkap i.p.v. in de parafaanplaat. Bij de Astra F dus ook niet.

Ja dan zijn de nummers gewijzigd. Heb de nummers opgezocht die jij hebt genoteerd.

GM 12782508 (1451329)

GM 12782509 (1451330)

Kreeg dit via een poolse website

Galaxy Nexus Tapatalk

Zijn die nummers wel correct. Ik heb twee andere nummers gekregen voor die sproeiers. Die nummers zijn voor de hele slang zei mijn dealer. Dus kreeg ik deze twee nummers:

1451329 rechts

1451330 links

Galaxy Nexus Tapatalk

Ik weet dat het een how to in het astra topic is, maar is dit ook te doen voor de Vectra aangezien hier de sproeiers in de moterkap zitten? lijkt me beter dat nevelen ipv 2 stralen...... :hmmz

heb ze gister gemonteerd.. maar de bestuurders kant wordt naar beneden gedrukt zodra ik de kap dicht doe... erg fijn dus..

Zitten ze er wel goed ingeklikt dan?

Je moet best hard drukken voordat ze op hun plek zitten.

Die sproeiers raken je kap toch helemaal niet?

ja ik hoorde zelfs nog klik. de passagiers kant zit prima, het is puur de andere kant.

maar hij drukt em toch echt weer naar beneden. misschien van het weekend ff een stukje afveilen

Raar, heb je een motorkapverlenger ofzo?

Bij mij bleef de motorkap zeker 5 mm van de sproeiers vandaan.

@RISL wrote:Raar, heb je een motorkapverlenger ofzo?

Bij mij bleef de motorkap zeker 5 mm van de sproeiers vandaan.

ik zal er een foto van maken. het zit namelijk best strak en heb dus echt geen 5mm.

Ik heb ze vanochtend ook gehaald + gemonteerd alleen zo als de nummers hierboven staan had ik ze precies andersom

GM 12782508 (1451329) links

GM 12782509 (1451330) rechts

Dit kan bij iedere Opel met de sproeiers in de paravaanplaat. En niet bij Opels met de sproeiers op de motorkap.

Hoi, Jongens

Ik heb de sproeiers ook gemonteerd, maar hoe stel je deze af?, draaien?, naar boven of beneden? :hmmz

Ik heb gezien op het net dat hier een sleuteltje voor verkrijgbaar is, maar ik vindt, 17,99 vrij prijzig, voor eenmalig gebruik! :shock:

Terug
Naar boven