• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

How To: Corsa B/Tigra CV met afstandsbediening uitbreiden.

• Topic starter Topic starter TWA
  • Startdatum Startdatum

TWA

Post weleens wat
Deze How To geeft aan hoe je je centrale vergrendeling simpel kan uitbreiden met afstandsbediening. De moeilijkheidsgraad is een 3 op de schaal van 10.

Benodigdheden :

* Kruiskopschroeven draaier

* Doppensetje

* Een CV module, ofwel hier op t forum bekend als een Kiekert module met afstandsbediening. Deze kan je op de sloop halen uit een Astra G of een Vectra B.

Ik heb zelf de info weten te vinden op het forum van corsasport.co.uk. De info:

Screenshot_20160703-214156_zpsxz3zlysy.png

Ik had mijn cv module uit een donor Astra G, ziet er zo uit en is te vinden aan de passagiers zijde, rechts onder het dashbordkastje bij de voetenruimte. Ook bij de Corsa zit de Kiekert (cv module) hier.

IMG-20160628-WA0004_zpsvskeekvo.jpg

Maak het jezelf makkelijk en knip genoeg bedrading mee

IMG-20160628-WA0021_zpsmuxfuyvz.jpg

Nu gaan we hobbybob spelen, let's start!

Schroef de zijkap los, dan vind je dit er achter:

DSC_1057_zpsowxqy2po.jpg

De draadboom zit vast op een kabelklem welke vast zit met 2 plastic moertjes. Deze haal je los met dop 10. Vervolgens haal je de isolatie weg. Het zwarte doosje hierachter is de Kiekert. Haal deze los door de 2 schroeven met dop 8 los te halen.

DSC_1058_zpsqpysps0n.jpg

Dit is em:

DSC_1059_zpstw1adktr.jpg

Haal de stekker los uit de Kiekert. Deze is 1 op 1 over te zetten op die van de Astra.

DSC_1060_zpsducwb8un.jpg

De omschrijving van corsasport geeft aan dat de bruin/witte draad van de andere, nog niet aangesloten, draadboom op de ECU module moet worden aangesloten. Ook de zwart/witte moet worden aangesloten om de richtingaanwijzers te doen laten knipperen. Ik heb dit nu nog niet gedaan omdat het donker begon te worden. De ECU:

DSC_1061_zpsyywwvcqc.jpg

Bij mij werkt alles dus zonder het aansluiten op de ECU module, op richtingaanwijzers na. Verder werkt de Safelock functie niet op de afstandsbediening. Sleutels werken nog wel, ook alle sloten inclusief kofferbak werken gewoon.

Ik ben al met al 10 min bezig geweest. Mocht je afstandsbediening niet werken na installatie, is de kans groot dat je deze nog even moet inleren. Zet je sleutel in het contactslot, contact aan, niet doorstarten, en druk op deuren sluiten. Als je een goede cv module hebt gaan de deuren op slot en weer open. Werkt dit nog niet, kan natuurlijk ook de batterij leeg zijn king:

Ik moet alleen een nieuwe sleutel laten maken, deze kan je via ebay of marktplaats kopen, en bij de sleutelboer laten namaken. Vergeet eventueel niet je chip over te zetten uit je oude sleutel. Dit is de chip die de startonderbreker uitschakeld.

Mocht je vragen hebben over deze how to, hoor ik het graag. Let wel :alles is geheel op eigen risico, het blijft een hobby project :thumb

Greetz Emiel

Terug
Naar boven