@corsaboy wrote:Mooie is dat je niet met een F28 wilt rijden..
Heb je er ooit mee gereden? Ik start zelfs gewoon vanuit de 1 hoor met een F28...
Deze bak rijdt als een malle..
Helaas voor mij is de eindoverbrenging wat korter als mijn f20 (3,42) waardoor ik naar de 5 moet.
Aan de andere kant is het zelfs positief omdat ik nu optimaal constant 440nm op de tandwielen kan drukken.
Maar de tijden zijn hetzelfde als met de f20 bak dus door een juiste turbo te kiezen (bij 400 PK moet je trouwens aardig wat geld uitgeven dus waarom niet aan je bak) kun je het optimaal doseren om zo juist voordeel te trekken uit de verhoudingen van de f28..
Een andere optie is wat eljan gedaan heeft, een f18 pakken en daar nog een k of 2-3 instoppen..
Een stock f16-f18-f20 gaat het niet redden boven de 440nm met slicks op een goeie baan..
Heb genoeg bewijs aan foto's daarvan..
Een quaife klauwbak moet je niet meer dan 250pk opzetten
Die bakken zijn gebouwd voor een NA motor (c20xe) en niet voor een geblazen motor...
Want daar zat stock geen f20 achter!!!
Klopt allemaal wel hoor, sterk is een F28 zeker, alleen is de F28 niet ieders ding qua vertanding. Je schakelt je rot met zo'n bak. In de sprint kun je nog toeren maken bij stilstand, en dan turbodruk opbouwen. Verder ga je alleen bij de 2-3 en 3-4 en hoger al gauw te ver door, en val je of in veel te hoge toeren in de opvolgende versnelling, of je hebt nog maar net turbodruk. Zeker met dikke turbo's met dikke intercoolers (lees: veel volume om te vullen) is er vaak veel meer lag. De verhoudingen van de F28 zijn dan ook niet 100% optimaal, en een vijfbak WR (F16 of F18) heeft gewoon het zelfde bereik als een F28, wat dus veel beter combineert.
Blijft lastig, maar om de haverklap bakken stuk rijden is zeker minder aan te raden dan een net niet optimale vertanding.