• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Hulp gezocht , welke bak er onder een 400 plus pk c20xe

Ik draai 440nm van 1500rpm tot 5800 daarna zakt ze terug naar 400nm op dit moment tot 7000 rpm.

Ik ga niet voor pk's en ook niet voor piek koppel.

Ik weet wat mijn time slips doen, dus geen theoretisch gepraat maar feiten.

Alle besproken bakken naast mekaar, waarin ook mooi te zien is hoe veel kleinere tandjes de f18 gebruikt voor ongeveer identieke vertandingen...

L0AIaih.png

Nee nu draai jij erom heen. Je roept eerst dat ik harder had moeten gaan met een wr bak. En niet zachter.

Maar als je zelf niet bouwt, rijdt op een dragstrip en dan eigen vergelijkingsmateriaal hebt ga dan niet over iemand roepen dat er iets mis is met zijn setup.

Verder is er een verschil met die kadett en mijn setup. Iets van een paar honderd pk [FACE WITH TEARS OF JOY][FACE WITH TEARS OF JOY]

Ach ja, ik sprint dan niet, maar heb wel mega veel bakken getest, gereviseerd en gerepareerd, dus ben geen groentje ofzo. En als je 'eens een keer' een F18WR hebt geprobeerd maakt dat je nou ook niet echt een ouwe rot in het vak. Ik weet dat heel veel snelle sprinters met WR bakken rijden, maar ook veel niet, dus zal een kwestie van rijstijl zijn ook. Over het algemeen met accellereren maakt het moeten schakelen je langzamer, en dan is het logisch dat je (mits je motor een voldoende breed bereik heeft) dat je met een groot bereik en minder verzetten sneller bent. Op het circuit ben je sowieso sneller met een CR bak, maar ook zonder turbo, dat is dan ook in zowat alle opzichten het tegenovergestelde van sprinten.

WKT rijdt met aangepaste tandwielen (versterkt / vertanding, 3 en 4) in zijn F28, de rest is niet aangepast zover ik weet.

Wellicht doet dit er niet toe. Maar zoals de TS vraagt.

Als een F40 bak past ..... Dan zou wellicht een F40 bak van een alfa 156 uit 2004 interessant zijn. Serieus lange overbrenging. (5k rpm geloof ik bij 240km/h met 18")

Mooie is dan enkele eerste serie's af fabriek een sper erin hebben zitten die echt goed werkt.

Heb zelf geen 400pk maar zit wel dik over de 400Nm koppel. met 600Nm gaat het ook nog goed.

Wat alleen klote is de tripoide homokineten maar dat valt om te bouwen naar assen van opel en de voorspanning op de lagers kan wel eens te veel zijn.

hier een paar links.

https://www.youtube.com/watch?v=0XFHhf85bVk

https://www.youtube.com/watch?v=bKY_NEYOb6g

Terug
Naar boven