• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

I want more Powerrrrr

@darknight2003 wrote:Niks tegen mij achtkleppertje he :O.. Super motortje, maar het probleem is, dat ik toen alleen automaat mocht rijden :) Dusja dan wordt het voor een jong brakkie al gauw een 1.6je aangezien een 2.2 voor een scholier niet te betale is haha. Tegenwoordig werk ik dus al wel als monteur :) Maar wou hem eigenlijk nog wel 2 jaartjes blijven rijden, aangezien ik t wel lekker vind zo :).

Er zal vast wel iets zijn waardoor er iets meer power uit te krijgen is ?

hij werkt als monteur ja en daar is alles mee gezegd

@darknight2003 wrote:Niks tegen mij achtkleppertje he :O.. Super motortje, maar het probleem is, dat ik toen alleen automaat mocht rijden :) Dusja dan wordt het voor een jong brakkie al gauw een 1.6je aangezien een 2.2 voor een scholier niet te betale is haha. Tegenwoordig werk ik dus al wel als monteur :) Maar wou hem eigenlijk nog wel 2 jaartjes blijven rijden, aangezien ik t wel lekker vind zo :).

Zie je wel :D

@NoFear1696 wrote:@darknight2003 wrote:Niks tegen mij achtkleppertje he :O.. Super motortje, maar het probleem is, dat ik toen alleen automaat mocht rijden :) Dusja dan wordt het voor een jong brakkie al gauw een 1.6je aangezien een 2.2 voor een scholier niet te betale is haha. Tegenwoordig werk ik dus al wel als monteur :) Maar wou hem eigenlijk nog wel 2 jaartjes blijven rijden, aangezien ik t wel lekker vind zo :).

hij werkt als monteur ja en daar is alles mee gezegd

hoezo? is het een slechte monteur dan?

of is een monteur niet in staat een ombouw te doen?

ik snap hem niet :wtf

@trashmetal wrote:@darknight2003 wrote:Niks tegen mij achtkleppertje he :O.. Super motortje, maar het probleem is, dat ik toen alleen automaat mocht rijden :) Dusja dan wordt het voor een jong brakkie al gauw een 1.6je aangezien een 2.2 voor een scholier niet te betale is haha. Tegenwoordig werk ik dus al wel als monteur :) Maar wou hem eigenlijk nog wel 2 jaartjes blijven rijden, aangezien ik t wel lekker vind zo :).

denk dat hij nog niet verder is gekomen als olie verversen en bougietjes vevangen

mooi topic dit :P

nu ik eens zie dat een mooi dik blok al 1600 euro kost weet ik niet als ik er ooit een zwaarder blok in mijn auto wil gooien ;)

maar nu zie ik hier veel dingen voorbij komen wat mogelijk is met een 1.6 8v.

ik heb van dat soort dingen dus totaal geen verstand, houd dat ff in je achterhoofd.

nu wil ik eens wat weten eigenlijk ;)

ik heb een 1.4 8v.

ding hoeft van mij geen race monster te zijn, alleen ik mis 1 ding een beetje, wie weet weten jullie een oplossing haha.

wanneer ik met mijn aanhanger er achter op de snelweg rijd, en ik rijd constant achter een vrachtwagen, 90 a 100 km ongeveer dus, netjes in z'n 5.

wanneer ik er zat van ben om er achter te hangen, en dus wil gaan inhalen, dan is dat ding van mij niet op gang te krijgen.

ben denk ik zeker haast 5 minuten bezig om er voor bij te gaan.

meestal laat ik hem dan ook terug zakken naar 80 en neem een "aanloop" voordat ik hem in ga halen :P

maar is er ook iets mogelijk waardoor hij op dat moment net ff wat meer power kan krijgen?

of kom ik dan ook al weer richting de 100den euros om een klein beetje meer power te krijgen?

dat vind ik het namelijk niet waard ;)

@NoFear1696 wrote:@trashmetal wrote:@darknight2003 wrote:Niks tegen mij achtkleppertje he :O.. Super motortje, maar het probleem is, dat ik toen alleen automaat mocht rijden :) Dusja dan wordt het voor een jong brakkie al gauw een 1.6je aangezien een 2.2 voor een scholier niet te betale is haha. Tegenwoordig werk ik dus al wel als monteur :) Maar wou hem eigenlijk nog wel 2 jaartjes blijven rijden, aangezien ik t wel lekker vind zo :).

denk dat hij nog niet verder is gekomen als olie verversen en bougietjes vevangen

maar je weet het dus niet zeker?

misschien heeft hij die golf die in zijn onderschrift staat ook wel opgebouwd

weet jij het? ikke ook niet

voordat je uberhaupt bougietjes mag vervangen in een garage vandaag de dag

zul je toch papiertjes moeten hebben

dus hij zou het in theorie moeten kunnen

of dat in praktijk zo is kan hij alleen zelf over oordelen

@soepkiepe wrote:mooi topic dit :P

nu ik eens zie dat een mooi dik blok al 1600 euro kost weet ik niet als ik er ooit een zwaarder blok in mijn auto wil gooien ;)

maar nu zie ik hier veel dingen voorbij komen wat mogelijk is met een 1.6 8v.

ik heb van dat soort dingen dus totaal geen verstand, houd dat ff in je achterhoofd.

ik heb een 1.4 8v.

ding hoeft van mij geen race monster te zijn, alleen ik mis 1 ding een beetje, wie weet weten jullie een oplossing haha.

wanneer ik met mijn aanhanger er achter op de snelweg rijd, en ik rijd constant achter een vrachtwagen, 90 a 100 km ongeveer dus, netjes in z'n 5.

wanneer ik er zat van ben om er achter te hangen, en dus wil gaan inhalen, dan is dat ding van mij niet op gang te krijgen.

meestal laat ik hem dan ook terug zakken naar 80 en neem een "aanloop" voordat ik hem in ga halen :P

maar is er ook iets mogelijk waardoor hij op dat moment net ff wat meer power kan krijgen?

of kom ik dan ook al weer richting de 100den euros om een klein beetje meer power te krijgen?

voor de inhaalactie terug naar 4 ;)

en flink doortrekken :D

zelfs dan ie ie traag.

wanneer ik de snelweg op draai is ie al niet voor uit te branden, ook zonder aanhanger.

zo binnen door is ie redelijk vlot (blijft een 1.4 natuurlijk)

maar de snelweg op is ie echt traag vind ik.

Ik vind het niet normaal dat je iemand die je niet kent die monteur is niet hoger inschat dan het kunnen verwisselen van olie en bougies

als het nu iemand was die zelf al aaneeft 2 linker handen te hebben, zeg ik okeeee je hebt helemaal gelijk

maar voor een monteur is DE manier om ervaring op te doen, door het te doen

en zelf verkleurt mn poep ook niet van een ombouw, en ben maar een prutser :jerry

@soepkiepe wrote:mooi topic dit :P

ik heb een 1.4 8v.

kijk eens of er nog restrictiepijpjes zitten in het luchtfilter huis, deze zorgen ervoor dat je minder snel op kan trekken, en schakel gerust terug, een 1.4 blok is een blok wat gewoon toeren moet maken om vermogen te hebben.

Mark

www.AstraTuningClub.nl

IN het luchtfilterhuis, dus onder het filter neem ik aan?

kun je een beetje aan geven hoe dit er uit ziet, zodat ik weet waar ik naar zoek? ;)

enige slangetje wat ik daar zo weet, maar die zit aan de buitenkant, is die blauwe die loopt naar de carburateur geloof ik

@ thrashmetal. Thanks dat je voor me opkomt. En zit idd na te denken om een motor te plaatsen. Maar zit ook na te denken over een coupe. En een 10 jaren plan is overdreven hahah.

@NoFear; van opmerkingen van mensen zoals jij trek ik me vrij weinig aan. Maar even voor jou duidelijkheid. Ja ik ben nog maar 3 jaar bezig als monteur en ja ik weet nog lang niet alles. Maar een motor in en uitbouwen lukt me wel hoor :). Maarja ik vraag het omdat ik het dus niet zeker wist of er uberhaupt wat uit te halen valt. Maar bougietjes lukt wel hoor :)

Maarja. Idd misschien niet zo slim om zoveel kosten in deze motor te stoppen :)

je kan geen ander spruitstuk plaatsen, ook geen andere inlaat.

ecu zit er orgineel namelijk in gegoten

chippen is zinloos. dat kan alleen via je luchtmassameter. aangezien je niet IN de ecu kan komen.

dan moet je beginnen met een andere kop. van bijvoorbeeld een 1.6 8v gsi uit een corsa a.

dan kan je leuke dingen doen.

coupe zou ik zelf niet doen. gewoon een astra g 3 deurs. mooie 2.2 16v, vlot genoeg. en goedkoper in onderhoud dan een turbo.

turbo rijdt trouwens geweldig :wors

Kijk, verstandige jongen !

Als je erover zit te denken om een andere motor te plaatsen, blijf dan gewoon nog rustig even denken, wanneer je iets direct wilt/koopt is het namelijk altijd duurder.

Onthoud wel dat het geld wat je erin stopt, er nooit meer uit kan worden gehaald.

Niet zoals mijn kameraad geld uitgeven voordat tie het uberhaupt verdiend heeft. (ja, zulke mensen bestaan nog :wors )

zal van de week eens ff kijken.

dat witte "tankje" waar zit die normaal dan?

heb zo ding nog nooit gezien namelijk.

@NoFear1696 wrote:heb al weer spijt dat ik op dit topic heb gepost :puke

Dan moet je beter weten dan op een iemand in te gaan hakken waarvan je nog niet eens zijn naam kent. Beetje smaakloos.

Ik opper niets over mijn eigen sleutelkunsten, maar laat iedereen even lekker in zijn waarde? Ik neem aan dat hij hier geen hulp/meningen komt vragen om dan genadeloos afgezeken te worden. -offtopic

Maar even on-topic

@robert_corsa

@Harrynijhf

+1 voor beide, met als toevoeging: Ga na wat je prioriteiten zijn. PERSOONLIJK zou ik niet teveel doen aan dit motorblok als je plan is om een swap te gaan doen, dit geld ga je nooit meer terug zien. Met die gedachte zou ik eerder kijken voor onderdelen die je kunt gaan toepassen wanneer je motorswap daadwerkelijk gaat plaatsvinden. Maak een plan van aanpak en ga na wat je nodig gaat hebben in de toekomst en naar mate dat je je hierin verdiept, kun je nog altijd je wensen en eisen aanpassen.

Verder lijkt het me wel interessant om je topic te blijven volgen. Ik ben benieuwd waar het je gaat brengen.

Groetjes! :thumb

@soepkiepe wrote:IN het luchtfilterhuis, dus onder het filter neem ik aan?

kun je een beetje aan geven hoe dit er uit ziet, zodat ik weet waar ik naar zoek? ;)

enige slangetje wat ik daar zo weet, maar die zit aan de buitenkant, is die blauwe die loopt naar de carburateur geloof ik

346447a20a4f650f5.jpg

346447a20a4f0caec.jpg

346447a88cd95dd1b.jpg

Resonator eruit aan de onderkant, heb een paar jongens gesproken die hier een extra slang op hebben gekoppeld, echter betwijfel het voordeel ervan.

DSCF2483.jpg

Terug
Naar boven