• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

I want more Powerrrrr

dat zwarte buisje aan de binnenkant helpt wel als je die er uit haalt?

kan volgens mij ook nooit veel zijn trouwens :P

je haalt de restrictie weg, al zal je er weinig van merken lijkt me.. Misschien ben ik niet de beste persoon om dit te vragen, ben zelf een beetje sceptisch over het ontgrenzen van luchtboxen, maar je haalt er een leuk geluidje uit in combinatie met een sportfiltertje.

mij gaat het dus al totaal niet om geluid, die einddemper maakt al genoeg herrie :P

dacht dat het wel mee viel, maar reed laatst met de kofferbak een stukje open, jezus wat een herrie haha.

dus om het geluid hoeft het van mij niet.

@soepkiepe wrote:zal van de week eens ff kijken.

dat witte "tankje" waar zit die normaal dan?

heb zo ding nog nooit gezien namelijk.

Als je modderkuip los haalt aan bijrijders kant, kan hem heb van top tot teen bestuderen.

Wat het precies doet??? geen idee.

@Mr-T-Opel-Astra-G wrote:je haalt de restrictie weg, al zal je er weinig van merken lijkt me.. Misschien ben ik niet de beste persoon om dit te vragen, ben zelf een beetje sceptisch over het ontgrenzen van luchtboxen, maar je haalt er een leuk geluidje uit in combinatie met een sportfiltertje.

Doordat je de restrictie eruit haalt kan de lucht zonde romwegen door het luchtfilter gaan, dit zorgt voor een snellere luchtstroom, iets wat je merkt doordat het blokje bij lagere toeren net iets lekkerder gaat optrekken.

En voor de zeikers dat je de kosten er niet uit krijgt, dit kost geen cent :jerry

Mark

http://www.astratuningclub.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

dus als ik het goed begrijp..

zwarte pijpje er uit halen en het witte ding aan de onderkant?

of kom ik dan ook nog een gat tegen wat ik ff af moet dichten of zo?

Chippen van een Z16XE kan gewoon prima via ODBII (via luchtmassameter alleen?? die snap ik niet)

Inlaat kun je gewoon aanpassen ecu zit er gewoon opgeschroeft. (inlaat van een C16SE(i) is het beste)

Uitlaat is ook als spagettie te krijgen of van een C16SE te monteren. Hiervoor moet je wel een katalysator van een X16SZR monteren.

nogmaals :P

kan ik dat gat dicht maken door er simpelweg wat op te leggen?

of is er een andere manier voor?

heb laatst eens gekeken namelijk, als ik die pijpjes er uit haal, en dat gat dicht maak, dan kan ik toch dat ding waar ie normaal op zit wel gewoon zitten laten of niet?

ga ik dalijk ff bezig :)

maar ja staat een auto voor mijn "oprit" naar de garage toe, dus word voorthuis prutsen haha

is niet zo veel werk

bij mn x16sz had ik ook die restrictie er uit

en de slang naar het spruitstuk verwijderd, en die kap er af gesloopt

het overgebleven gat op de luchtfilterbox dicht getaped

vermogen kwam iets eerder vrij en trok wat soepeler door :thumbup

@opel-mark wrote:@Mr-T-Opel-Astra-G wrote:je haalt de restrictie weg, al zal je er weinig van merken lijkt me.. Misschien ben ik niet de beste persoon om dit te vragen, ben zelf een beetje sceptisch over het ontgrenzen van luchtboxen, maar je haalt er een leuk geluidje uit in combinatie met een sportfiltertje.

Doordat je de restrictie eruit haalt kan de lucht zonde romwegen door het luchtfilter gaan, dit zorgt voor een snellere luchtstroom, iets wat je merkt doordat het blokje bij lagere toeren net iets lekkerder gaat optrekken.

En voor de zeikers dat je de kosten er niet uit krijgt, dit kost geen cent :jerry

Mark

http://www.astratuningclub.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

maar als ik dat gat dan los haal haalt het toch als nog niks aan? dan heeft ie toch de hele buiten wereld als extra lucht? of zie ik het nu verkeerd?

als ik dit alles zo lees, dan kan ik dat witte ding volgens mij gewoon laten zitten als ik dat grote ga in het luchtfilterhuis dicht plak, of werkt dat allemaal weer anders dan ik het bekijk nu ;)

Terug
Naar boven