• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Iemand 25 pk extra?

hhaha wel cool, pk-tjes zat...

maar dat is het 4-wiel-rednek-equivalent van over het stuur hangen van je motorbike, terwijl je je voorrem inknijpt en je gas vol opentrekt...

kunt met de voorbumper zo laag meteen aan de slag bij wegen reparatie om asfalt weg te ploegen met zoiets... :jerry

hahaha....:D

ik heb gereageert op zijn adv,en heeft mij een dyno plaatje gestuurt van een focus

wordt er nog niet wijzer van

hoop dat het te zien is

origineel gepost door de wit

Je heb een station.... Ik zou zeggen inbouwen dat ding.

k zou wel willen, alleen zou je al een werkend apparaat op de kop moeten tikken... genoeg tijd, en geld EN plaats hebben...

hoofdzakelijk genoeg geld, want ondanks het rendement en vermogen... zuipen die dingen olie en kerosine bij het leven...

kosten voor een nieuw motortje > tussen de 100.000 en 500.000 euro...

olie > litertje per uur zullen we maar zeggen

kerosine... 30/100 liter per uur...

je kunt je wel je voordeel mee doen... of je monteert de uitlaat naar achteren voor iets extra stuwkracht, of naar voren zodat in de winter het ijs en sneeuw voor je smelten hahaha... :jerry

origineel gepost door Dragon_blue

Pooper charged?

klinkt als n dikke hoax eig. :wtf

Motortype is ook verkeerd gespeld. Z-tec moet Zetec zijn. En volgens mij ligt er sowieso een Duratec in de Focus...

origineel gepost door Dragon_blue

eigenlijk dom van me,:wtf ..........................................................................................................................................

....

en... gasturbine motoren...

........

4a3a0e2256b817a3b_Arriel.jpg

de franse turbomeca arriel 2c2 torretjes die wij op onze heli's hebben op het werk, zuigen zoveel lucht aan dat ze een kamer van 35m2 en 2,5 meter hoog binnen 15/20 seconden vacuum kunnen trekken... leveren gemiddeld 853pk, en zijn groot genoeg om zonder al te veel problemen in een auto te kunnen proppen... as aandrijf toerental 6000rpm...

Hierbij even wat leuke gegevens...

(OEI) = One Engine Inoperative (1 motor aan bij 2 motorig toestel)

korstondig 30 sec OEI 30 sec 786 kW / 1054 shp

korstondig 120 sec OEI 2 min 713 kW / 956 shp

OEI Continuous 686 kW / 919 shp

(AEO) = All engines operative (2 motoren aan op 2 motorig toestel, gelimiteerd vermogen... )

AEO (take off) 704 kW / 944 shp

AEO Continuous 636 kW / 853 shp

Length 1.015 mm / 39.9 in

Width 498 mm / 19.10 in

Height 576 mm / 22.7 in

Power output shaft speed 6.000 rpm

k zou wel eens willen weten wat dat doet, aan je wielen aangedreven... :)

IMAG0056.jpg

IMAG0054.jpg

.....de franse turbomeca arriel 2c2 torretjes die wij op onze heli's hebben op het werk, zuigen zoveel lucht aan dat ze een kamer van 35m2 en 2,5 meter hoog binnen 15/20 seconden vacuum kunnen trekken..........

even de plaatjes bij de praatjes...!!!

Edit:

een motorwissel, de ene motor heeft zijn bedrijfsuren opgemaakt en moet er af,

de andere motor gaat er op, accessoires worden omgebouwd zoals de startergenny (startmotor/generator in 1)

aandrijfas connector, koelfan etc. je kunt wel raden welke de oude en welke de nieuwe is... :kewlpics

leuk speelgoed, zo'n turbine.

Heb laatst een docu gezien over MTT, die maken o.a. motoren met turbines. Streetlegal in de US.

http://www.marineturbine.com/motorcycles.asp

De eigenaar vertelde o.a. bijvoorbeeld dat hij niet naast auto's moet gaan staan bij verkeerslichten, of tegelijk op moet trekken naast een auto, die schijnen nogal eens te gaan smelten...:D

Rijd ergens in den helder een CRX rond met een Arriel Turbinemotor gekoppeld aan achterwieltjes... (HEB IK ME LATEN VERTELLEN)!

gast doet dus aan dragracen... zou voor stoplicht kunnen gaan staan, trekt de rem aan, (een gigantische rem op de vrije as van de turbine) spoolt de motor op en gooit dan de rem los... 280km per uur in 20 seconden ??:P:O of t waar is weet ik niet maar het klinkt errug vet...

:P:agent:o

Terug
Naar boven