• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Iemand ervaring met een Rpm tuningbox?

Lekkere kerstsfeer hier :thumb

Ik ben zowel bij EDS als Unlimited Tuning op locatie geweest.

Zowel bij EDS als Unlimited vond ik dat men zeer netjes met de auto omgaat. Zelf vindt ik het minder prettig dat men dingen op mijn lak plaatst, maar goed daar ben ik dan ook een enorme zeikerd in.

Bij zowel EDS als UT krijg ik de indruk dat men weet waar ze het over hebben.

Als ik mijn auto zou laten chippen dan zou ik zeker een dyno uitdraai vooraf en achteraf erbij willen hebben.

We hebben een lid welke met een powerbox van Datatuning reed en welke bijna 8pk meer zou moeten hebben.

Na een uitdraai bij Unlimited Tuning op de dyno bleek dat echter dat er 0,0PK en 0,1Nm winst was behaald. En daar betaal je dan €350,- voor...

Ik weet het maar het aandeel eds is gewoon super groot hier op het forum.

Daarbij het vooroordeel van andere tuners ook.

Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk

Om even ontopic te blijven.

Wat arjan aan geeft vaak werken powerboxjes of piggyback niet of nauwelijks.

Vaak als je zoiets plaatst plaats je vaak ook iets tussen de oortjes. Als je dan gaat rijden ga je voor jou gevoel in eens 10x sneller als voorheen en heb je een trekkracht waar menig 10tonner jaloers op zou zijn.

Echter ga je het testen op een dyno bank dan blijkt het tegen over gestelde waar en daar gaat dan je zuur verdiende centen of misschien wel je spaargeld.

Ik zou gewoon naar een tuner gaan met een dynobank en daar het geld uit geven. Of het UT is of EDS maakt geen bal iit ze doen beide het zelfde kunstje en dat is de software opnieuw schrijven.

Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk

Klopt Ralf! Ik sluit me bij beide opmerkingen van je aan.. Zowel EDS als Unlimited Tuning zijn topbedrijven die de klus professioneel doen. Op locatie, mét dyno.

Trouwens..

viewtopic.php?f=191&t=171767

Daar staat ook een Insignia tussen.. Zo te zien "behoorlijk succesvol". Zacht uitgedrukt.

Mijn insignia is getuned en heeft 220 PK en 330 NM volgens de rollenbank.

Niet verkeerd en zeerrrrrrr goed merkbaar.

Ik zit ook langzamerhand te denken of tuning niks voor mij is, wel na de garantie periode dan.

Ik vind dat de wagen wat schokkerig optrekt, ook als ik maar 50 wil rijden is het net alsof ik veel te veel gas geef ineens.

Ik rijd dan 25 ofzo en ineens gaat de wagen een stuk sneller optrekken, alsof ik meer gas bijgeef, wat in werkelijkheid niet zo is.

De wagen trekt dan veel feller op dan ik zou willen.

Bij koud weer is het effect erger dan dat het warm en droog weer is meen ik.

Mijn dealer komt niet verder dan software updates, en die heb ik al de laatste, dus kunnen ze het niet verhelpen.

Zou tuning dit effect kunnen verhelpen denken jullie ?

Ik vind het wel een flinke investering namelijk, en eigenlijk schiet het zijn doel voorbij.

Ik ben best tevreden met mijn 1.6 turbootje, hoeft voor mij niet sneller enzo.

Alleen dat gehakkel en gestoot daar wil ik onderhand wel van af.

En dat mijn dealer niet verder komt dan een update van de software, vind ik wel erg simpel gedacht.

Er zal toch wel wat meer aan dat ding af te stellen of te reinigen of weet ik veel zijn ?

Ik vind na de tuning dat de auto makkelijker op pakt dan ervoor, toen ie nog niet getuned was met optrekken vond ik vreselijk en dat is nu weg.

Maar als ie koud is zeker met vorst schokken ze allemaal wat, kijk naar jezelf, als je naar buiten gaat met -10 tril je ook -:) dat heeft een auto ook.

Het is een flinke investering maar ik vond het de moeite waard !

Leuke discussie denk ook aan tuning van mijn vectra c met z1.8xe motor, zie hier verschillende prijzen voorbj komen, op de site van eds zie ik echter het volgende:

Opel Vectra-C Z18XE Phase1 Leistungssteigerung

122 auf ca 140 pk

Statt 250,00 EUR

Nur 199,00 EUR

Sie sparen 20 %

Valt dus mee als dit klopt iemand hier ervaring mee?

Dank alvast voor de reakties

Martin

Tja je hebt nu korting daar. Alleen het vermogen dat je krijgt hangt volledig af van de gezondheid van de motor. Dus als je een goed onderhouden blok hebt dan zal je makkelijk 140pk eruit kunnen halen.

Galaxy Nexus Tapatalk

@Insigniafan: kenmerken van goede chiptuning zijn onder andere ook een rustiger maar soepeler lopende motor, weer of geen weer. Pas op het moment dat je écht vermogen gaat vragen, zal er een bepaalde mate van zenuwachtigheid kunnen voorkomen. Dit heeft onder andere te maken met slimmere inspuiting.

@Kronkels: da's een mooie actie. Mooie toename ook. Al ben ik zelf altijd meer benieuwd naar nm's. Maar zoals Iquick zegt, de winst is afhankelijk van de staat van de motor. En iedere auto is anders, dus ga op locatie en neem er vermogenstesten bij. Kan er ook fine-tuning gedaan worden.

Een lichte motor zoals de 1.6 turbo met zoveel vermogen zal altijd zenuwachtig zijn.

Ik had hiervoor een X5 4.6is V8 die is echt niet zenuwachtig, die weet wat er gevraagd word.

Daar heb je gelijk in, hij heeft een 1.6 turbo. Met een zwaardere motor heeft de auto het minder.

Maar het feit blijft, bij goede chiptuning wordt het minder. Ook bij een 1.6 turbo.

Goede chiptuning is niet simpelweg opfokken, het is slimmer gebruik maken van.....

Maar dat hoef ik jou waarschijnlijk niet wijs te maken.

Maar de gemiddelde kijker thuis heeft hier hopelijk wél wat aan.

De auto is zekerxwel beter gaan lopen, voor de tuning vond ik het helemaal niet lekker dus het helpt absoluut.

@Keijzer wrote:Niet bestellen gewoon laten doen in Nederland !

Heb ik ook laten doen

Tja ik zie op de site van EDS een bestel mogelijkheid, neem aan dat ik daarna een afspraak moet maken en ff naar Marl af moet reizen, klein uurtje vanaf hier dus valt mee. Lees veel goeds over EDS dus is t ritje wel waart. En de prijs is al helemaal niet verkeerd lijkt me.

dank voor jullie reacties nu maar eens kijken hoe ik dat moet bestellen op de website van EDS en hoe dat dan verder gaat, dat is niet erg duidelijk.

Die aanbieding die je ziet is volgens mij alleen voor het IPF gedeelte (zit nu via mobiel op internet dus kan niet even kijken voor je) ? Als het inderdaad het IPF is dan komt er ook nog een software module bij van ik meen 80 euro.

Je moet dan dus zelf (thuis) software in je auto gaan schieten. Zoals al eerder aangegeven weet je dus nooit of je de opgegeven waardes uberhaupt gaat halen.

Je zou opel-mark eens kunnen vragen, die heeft het met zijn Astra H ook zelf gedaan

Net even gekeken op de EDS site :

Wat betreft de Vectra C van Kronkels : je moet wel "even" de ECU eruit halen en deze opsturen naar EDS.

bij de Insignia zie ik een starterspakket van 549 euro ? Is dat niet enorm veel geld voor iets wat je zelf moet doen en waarbij je 0,0 zekerheid hebt over eventuele uitkomsten qua Nm's & PK's ?

Terug
Naar boven