• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

iemand kennis van een tijdrelais aansluiten??? UPDATE: gemon

Een trucje, teken het onderstaande eens voor jezelf uit:

Sluit de massa aan op de massa aansluiting van het tijdrelais

Sluit de schakelplus van de deuren (zwart/rood) aan op de plus aansluiting, hier moet wel een diode tussen geplaats worden zodat je motoren niet kapot gaan.

Sluit een constante plus aan op de C aansluiting, wel even een zekering er tussen plaatsen

Maak nu een verbinding tussen de S en de plus aansluiting (brug verbinding)

Op de S aansluiting sluit je ook de plus aan van het extra relais (85)

Op 86 sluit je een massa aan

Op 30 een constante plus, een zekering is hier niet nodig omdat deze al ingebouwd is in je relais

Op 87 heb je je geschakelde plus voor je mistlampen.

Hierdoor wordt het relais op spanning gehouden zolang het relais aan/ingegeschakeld is.

Het is inderdaad best technisch om dit aan te sluiten, mischien kan iemand je hierbij helpen. eventueel wil ik je er ook wel bij helpen.

hierbij een schema getekent:

img002-1.jpg

zo na msn gesprek heeft powercorsa alles uitgelegt en het werkt uitstekend!!!

nooit gedacht dat het nog zo lastig was:o

dus powercorsa bedankt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

hey jongens,

ik heb nu ook zo'n tijdrelais.

maar de zekering van 5A brand steeds door. ik heb een klein lampje er op gezet en brand ook door. zelf met de multimeter er tussen brand hij door.

ik heb hem open gemaakt om te kijken of hij goed aangesloten zit maar dar zit volgens mij allemaal goed.

k heb zelfs nog met een 10A zekering geprobeert maar die brandde ook direct door. hogere zekering durf ik niet te doen.

of kan dat gewoon?

op dat zwarte ding op de tijdrelais staat wel 12V 80A maar ik weet niet of dit ook voor de overige onderdelen zo is.

mvg mark

Wat hangt er aan? 10A en 12V is al wel 120 watt.... Zou niet zomaar de zekering verder vergroten.

Wat kostte dat tijdrelais trouwens? Zoiets is voor twee stuivers zelf te maken namelijk.....

:hmmz vreemd.

de + en - kan niet missen(zijn korte kabels)

uitgangsdraad is het dikste draad(van de lange draden)

het puls draad is wel goed aangesloten?

kan het zijn dat er meerdere kabels zijn die een puls geven?

ik heb hem op een rood zwarte kabel gedaan. die geeft een puls van een seconde. maar misschien geeft die te veel stroom ofzo? kan zoiets?

Dat lijkt eigenlijk wel goed.

De stroom in je auto is 12v dus dat mag nix uitmaken.

Als je het pulsdraad even aantikt aan je accu werkt ie dan ook niet?

als het goed is werkt hij gewoon goed. ik heb het ff op een adapter geprobeerd en toen werkte het gewoon naar behoren. dus ik ga nog ff proberen op de auto.

Terug
Naar boven