• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

indruk motor 1.6t

@hpp wrote:Beste GM-Tuningparts,

Heb jij je motor al laten tunen?

Gr. Hans

hoi hans,

stond al even geplant maar heb weinig tijd en vond het beter als er wat kilomters opstonden.

staan nu 11000km op en ben toch van plan om hem zsm te laten chippen als ik even tijd heb.

heb al wel info opgedaan edg maar gewoon nog geen tijd gehad.

met super plus 98 gaat hij naar de 300 pk en als ik gewoon euro zou tanken komt het rond de 280pk uit.

maar daar ben ik ook al tevreden mee :D

koppel gaat van 350 naar 450-500 NM

dus das ook lekker.

@hpp wrote:Alhox,

Op een zwarte auto is het inderdaad wat donker denk ik, mijn auto is lichter van kleur staat naar mijn idee beter, maar dat is natuurlijk persoonlijk. Dat geldt ook voor het carbon, zei je op een lichtere kleur beter. Heb j,m al laten tunen?

Gr. Hans

carbon maakt dak denk ik wat lichter, maar goed, ik denk dat ik dat zelf plak dus dat hoeft niet veel te kosten

de velgen ben ik nog niet uit, misschien eerst eens plastidippen, of antraciet laten spuiten

het chippen, nog niet, twijfel dar nog steeds over...

m'n zwager heeft op ebay zo'n opc line setje in polyester gekocht en laten montere,n ziet er super uit, en pasvorm was ook super, twijfel daar ook nog over...

Ik bedoel dat het carbon op een lichtere kleur meer opvalt als met een donkere. Ik heb trouwens vandaag 98 getankt !!! een paar vleugels d'r an en hij gaat naar boven. De winterbandjes spinden flink door van 2 naar 3. Niet meer normaal. Ik heb eens in een OPC (insignia) gereden en het komt toch aardig in de buurt, met de prestaties. Heeeeeeeeeeel veeeeel fun. Ik denk dat antraciet inderdaad mooier zal staan dan gitzwart op de velgen. Allemaal luxe problemen !!!!

@hpp wrote:Ik bedoel dat het carbon op een lichtere kleur meer opvalt als met een donkere. Ik heb trouwens vandaag 98 getankt !!! een paar vleugels d'r an en hij gaat naar boven. De winterbandjes spinden flink door van 2 naar 3. Niet meer normaal. Ik heb eens in een OPC (insignia) gereden en het komt toch aardig in de buurt, met de prestaties. Heeeeeeeeeeel veeeeel fun. Ik denk dat antraciet inderdaad mooier zal staan dan gitzwart op de velgen. Allemaal luxe problemen !!!!

das waar dat het meer opvalt op jou kleur inderdaad :)

ik loop ook al een tijdje met de gedachte om hem in te ruilen, maar financieel gezien kan ik er beter nog een jaartje in rijden qua inruilwaarde etc... hij rijd ook nog zo fijn en dr staat net 66.000 km op dus ja dat valt ook nog wel mee..

hij is van april 2009... een opc, dan betaal ik me helemaal scheel aan bezine ;) heb dan leiver een 2.0 turbo uit 2011 of 2012 ofzo... maar aangezien er dan niets nieuws inzit, en ik nogal wat problemen lees hier op het forum met nieuwere dan kan ik beter nog ff een jaartje in deze blijven rijden denk ik...

een audi a4 avant trekt ook nog steeds heel erg...

Terug
Naar boven