• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Inhouden C20XE

origineel gepost door freek corsa

Net weer thuis, geen storing gehad, op een kleine hapering en stottering na dan.

Ik had net op de terugweg geen laadspanning meer van de dynamo, mijn ampere meter stond in het rood :mad:

Ik heb geen tijd voor mijn vervoersmiddel, daarom stapelen de problemen zich nu op.

En dan gaat iedereen om me heen ook nog zeuren dat ik in een oud barrel rij ( als ik dat nog 1 keer hoor vandaag dan flip ik :fy1 ik heb tenminste een hobby, ik heb er nu alleen geen tijd voor door school )

Zo dat moest ik ff kwijt.

Lieve corsa A1 C20XE blijf aub nog even rijden tot de zomervakantie, dan heb ik weer tijd voor je :angel

i know what u mean,

als het kan probeer meet sensoren dubbel te testen met bijv. een andere.

kijk inductieve opnemers die doen het of niet,

hall gever kan soms ook nog wel eens moeilijk doen.

maar een lmm heeft echt een variable waarde.

net als een lamda en gas potm.

bij mij is het bijv. ook er ongeloof waardig dat me lmm defect is (hijs zo goed als nieuw) maarja .....

ohja als je bijv volgas rijd kiest de ecu een vaste map uit.

maar wordt er niet door de klop sensor een terug stelling gedaan ? dat ie daarom even inhoud.

M2.5 stelt hem helemaal terug naar het basis punt.

Als de gasklepschakelaar kapot is dan moet hij deellast gewoon goed lopen.

Werkt namelijk alleen stationaire en vollast.

Lambda-sonde kun je gewoon lostrekken. Hij gaat dan puur op de brandstofmap lopen zonder correcties.

Test ff je vonkoverslag door een schroevendraaier in 1 van de bougiedoppen de steken en dan boven

het blok te houden. Door de afstand t.o.v. het blok te varieren kun je kijken hoe grootte vonk hij trekt.

Doet dit bij koude en warme motor. We hebben ons een keer rot gezocht bij mijn broers auto.

Deze liep koud perfect maar naarmate hij warmer werd liep ie steeds verrotter.

Dit bleek naar echt alles te hebben vervangen de rotor te zijn. Zat een scheurtje in.

Deze werd groter naarmate hij warm werd en ging dus overslaan:vertag

Ik ga een nieuwe rotor plaatsen :D kost toch geen drol :P bedankt voor de tip.

De vonk heb ik al eens getest, toen was het 2 cm blauw paars.

je zou ook nog eens kunnen kijken of er niks mis is met je lucht massa meter heb er zelf ook al eens wat problemen mee gehad en toen ik er een nieuwe op heb gezet was het verdwenen dus je zou daar ook eens kunnen kijken;)

Gr Daniel

Welkom op het forum.

Ik heb een andere liggen, dus dat kan ik zeker ook even doen.

Maar is dit ook warmte gevoelig dan ? Dat kan ik me niet voorstellen omdat er altijd koude aanzuig lucht doorheen komt.

origineel gepost door Miruni

Als de gasklepschakelaar kapot is dan moet hij deellast gewoon goed lopen.

Werkt namelijk alleen stationaire en vollast.

Ik heb bij een van mijn 20XE's een keer een kapotte gasklepschakelaar gehad, waarbij het stationaircontact bleef plakken. Dit gebeurde ook bij een warme motor. Het effect was inderdaad inhouden bij deellast, omdat de ECU de hele tijd schakelde tussen nullast en deellast. Bij vollast schakelde hij dan wel om en liep de motor als de gebruikelijke speer.....

Trek de stekker van je gasklepschakelaar maar eens los.Hij zal dan wat vreemd (een beetje sloom) op het gaspedaal reageren, maar het inhouden moet dan weg zijn.

origineel gepost door freek corsa

Ik heb nog wel een andere gaskleppositie sensor, die kan ik ook wel proberen.

Probeer 'm maar eens, ik ben benieuwd.....

Terug
Naar boven