• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Inhouden/haperen/stotteren C20xe

Goedemiddag.

Sinds een poosje loopt mijn C20xe erg slecht.

Inhouden rond bepaalde toerentallen, en in elk versnelling. Ik bereik met half gas meer vermogen dan vol gas. Ook op de snelweg in de vijfde versnelling kan ik beter half gas van 120-150 gaan, dan vol gas.. Dat houdt haperen in.

Het betreft een Corsa A uit 1992, waar een C20xe M2.5 in ligt. Nog niet gechipt, maar wel net een grote beurt gehad.

Ik heb zelf het volgende gedaan;

Plus en min pool even los (reset).

Rotor vervangen.

Bougiekabels vervangen (honda Vtec).

Bij de grote beurt zijn alle filters en vloeistoffen vervangen. Evenals een nieuwe set bougies. Voor de grote beurt deed de auto het goed, er na niet meer.

Er is wel het volgende probleem geweest;

Mijn koelfan sloeg niet aan. Daardoor is de koelvloeistof erg warm geworden, zo niet té warm. Dit heeft echt één dag geduurt (twee ritjes). Kan het zijn dat dit voor een soort van vastloper heeft gezorgd?

Wie helpt me weer 't volle vermogen te krijgen?

Bij voorbaat dank,

Wouter.

Allereerst eens je compressie (laten) meten.

Dan denk ik dat het verstandig is mits nog aanwezig om eens wat dingen terug te hangen. Zoals bougiekabels. Die hebben vaak een specifieke weerstand nodig. Of juist niet. Je hebt dus puur koper kabels en koolstof kabels. Als er weerstand nodig is en jij hangt er puur koper kabels tussen kun je problemen verwachten.

Kan mss. geen kwaad om de benzinedruk eens te meten.

Allereerst eens je compressie (laten) meten.

Dan denk ik dat het verstandig is mits nog aanwezig om eens wat dingen terug te hangen. Zoals bougiekabels. Die hebben vaak een specifieke weerstand nodig. Of juist niet. Je hebt dus puur koper kabels en koolstof kabels. Als er weerstand nodig is en jij hangt er puur koper kabels tussen kun je problemen verwachten.

Kan mss. geen kwaad om de benzinedruk eens te meten.

Compressie meten zal ik eens laten doen, kan ik zelf niet.

Bougiekabels weer wisselen heb ik al geprobeerd, weinig effect. De nieuwe zorgen dat hij stationair zelfs ietsje rustiger loopt. Ik ga nu even kijken of 't koolstof-stiftje in de verdelerkap nog goed is.

Hoe kan ik makkelijk de benzinedruk meten?

Bedankt voor 't snelle antwoord!

Mvg,

Wouter.

Compressie meten zal ik eens laten doen, kan ik zelf niet.

Bougiekabels weer wisselen heb ik al geprobeerd, weinig effect. De nieuwe zorgen dat hij stationair zelfs ietsje rustiger loopt. Ik ga nu even kijken of 't koolstof-stiftje in de verdelerkap nog goed is.

Hoe kan ik makkelijk de benzinedruk meten?

Bedankt voor 't snelle antwoord!

Mvg,

Wouter.

staat je ontsteking nog goed?

geen vacuumslangetje o.i.d per ongeluk los getrokken tijdens de beurt?

brandstoffilter goed om gemonteerd (staat een pijl op)

juiste bougies gebruikt?

staat je ontsteking nog goed?

geen vacuumslangetje o.i.d per ongeluk los getrokken tijdens de beurt?

brandstoffilter goed om gemonteerd (staat een pijl op)

juiste bougies gebruikt?

Heb zojuist ook de temperatuursensor vervangen, nog geen effect.

Hoe kan ik controleren of de ontsteking goed staat? Hij loopt nog goed op vier cilinders.

Ik kan geen enkel slangetje los zien zitten, en het benzinefilter zit ook goed om. Ik heb de volgende bougies gebruikt;

BKR 6 EK. Zit hier veel verschil in t.o.v. BKR 5 EK?

Ik weet niet uit welk jaartal de motor komt..

Heb zojuist ook de temperatuursensor vervangen, nog geen effect.

Hoe kan ik controleren of de ontsteking goed staat? Hij loopt nog goed op vier cilinders.

Ik kan geen enkel slangetje los zien zitten, en het benzinefilter zit ook goed om. Ik heb de volgende bougies gebruikt;

BKR 6 EK. Zit hier veel verschil in t.o.v. BKR 5 EK?

Ik weet niet uit welk jaartal de motor komt..

Nogmaals gekeken, zit niets los (zo op het zicht).

Ook zit het benzinefilter goed, de "out" kant zit naar boven richting de motor..

Nogmaals gekeken, zit niets los (zo op het zicht).

Ook zit het benzinefilter goed, de "out" kant zit naar boven richting de motor..

Goedavond KadettGSiCrosser.

Nee, de distributie is toen niet vervangen.

De riem zelf zit nog netjes strak.

Ik verwacht niet dat deze een tandje is versprongen eerlijk gezegd.. Omdat hij 't voor de beurt nog goed deed!

Goedavond KadettGSiCrosser.

Nee, de distributie is toen niet vervangen.

De riem zelf zit nog netjes strak.

Ik verwacht niet dat deze een tandje is versprongen eerlijk gezegd.. Omdat hij 't voor de beurt nog goed deed!

dat versta ik wel onder een grote beurt namelijk (riem wisselen).

zit er geen rotzooi in je injector rail/ injectoren? dit i.v.m. de vervangen brandstof filter.

meestal zitten boven in je injectoren ook nog filtertjes die willen ook wel eens vervuilen.

dat versta ik wel onder een grote beurt namelijk (riem wisselen).

zit er geen rotzooi in je injector rail/ injectoren? dit i.v.m. de vervangen brandstof filter.

meestal zitten boven in je injectoren ook nog filtertjes die willen ook wel eens vervuilen.

echt haperen is meestal iets mis met de onsteking, dus bdp sensor of bobine denk ik.

gebeurt het in lage toeren en of in hoge toeren ? half gas of alleen bij vol gas ?

wellicht is de gasklep pot slecht.

dan volt spanning meten.

echt haperen is meestal iets mis met de onsteking, dus bdp sensor of bobine denk ik.

gebeurt het in lage toeren en of in hoge toeren ? half gas of alleen bij vol gas ?

wellicht is de gasklep pot slecht.

dan volt spanning meten.

Bobine heb ik al vervangen, is goed. BDP Sensor moet ik nog maar even bekijken.

Het gebeurd bij elk toerental, vooral bij vol gas.

De gasklep heb ik compleet gecontroleerd, en schoongemaakt. Zelfde geld voor de stappenmotor.

De injectoren moet ik ook maar controleren dan.

Maar eerst het volgende; Er is bij de grote beurt een katalysator onder gekomen. I.v.m. de CO véél te hoog. Deze gaat er gauw weer onder uit, kan dit 't totale probleem betekenen?

Mvg,

Wouter.

Terug
Naar boven