• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

injectoren x25xe

Ik heb in een astra G nu ook een 3,2 liter met aanbouwdelen van een X25XE, vrijprogrameerbaar systeem en carbs met stroker kit (custom made (honda zuigers) en (op maat gemaakte drijfstangen)) en nu dus een 3,4 liter.

Moet nog omgekeurd worden, maar gewoon omkeuren is beste oplossing.

Geschat vermogen 350 pk. Binnenkort afstellen op de rollerbank ben benieuwd wat daar uit gaat komen.

En Haasje durf je hier te posten wat dat je gekost heeft?

Daarnaast ziet een politieagent ook van onder niet of het een 3.2, 3.0 of 2,5 is.

Dat zou je alleen aan het motornummer kunnen zien, nu zit de boel zo vol gebouwd dat ze dat ook met heel veel moeite kunnen vinden.

Overigens kreeg ik met een gechipte x30xe met standaard x25xe aanbouwdelen/ecu in de Vectra B ook niet meer dan 211pk eruit (gechipt door Fasttech).

Later met de y30se erin met dezelfde x25xe aanbouwdelen / ecu kwam er net aan 200pk uit (ook weer gechipped door Miruni).

Dus je zal echt voor 250 atmo pk's je best moeten gaan doen en zeker een grotere gasklep gaan plaatsen, nokkenassen, komplete uitlaat en door een goede chipper laten afstellen.

En zelfs dan kom je niet aan de 220 pk, ze zeggen allemaal mooie dingen en heb al zat opscheppertjes naast me gehad,en ik bleef ze allemaal bij met mijn standaard 2.5 ongechipt.. dus laat je niet gek maken,zonder er veel geld in te pompen 195 pk max

De krukas van een Y32SE (Omega 3.2).

De Y32SE heeft een boring van 87 en slag van 88 en de Z32SE heeft boring van 89 en slag van 85.

Dus nu boring van 89 en slag van 88

Overigens als je die krukas in een X25XE monteert, en andere drijfstangen heb je ook ongeveer een 2,8 liter en in een y26se 2.9 liter.

@bart-gsi wrote:@KRSA2000 wrote:Dus... laten omkeuren bij de rdw!

Los van dat.. Kan een 3.2 wel?? Want die heeft geen egr meer en de heeft de mijne wel.. Dus dan moet ik ook een andere kabelboom en ecu hebben...

Dit kan daarom zeg ik al vaker heb ook een 3.2 met mijn aanbouwdelen :thumb En je ziet er echt niks van zoals Wim al zegt.

@Haasje17 wrote:De krukas van een Y32SE (Omega 3.2).

De Y32SE heeft een boring van 87 en slag van 88 en de Z32SE heeft boring van 89 en slag van 85.

Dus nu boring van 89 en slag van 88

Overigens als je die krukas in een X25XE monteert, en andere drijfstangen heb je ook ongeveer een 2,8 liter en in een y26se 2.9 liter.

De Y32SE in de Omega B, Cadillac CTS en de Z32SE in de Vectra C en Signum zijn beide de GM LA3 3.2 V6 24V-motor met 3.175 cc iaan nhoud en een boring van 87,5 mm. en slag van 88 mm. De Z32SE van 89x85 is dan de Z32SE uit de Antara ? Dat is een ketting motor uit High Feature series van GM.

Nee het is een Z32SE uit een vectra C. Dus dan ga ik toch eens aan de leverancier vragen welke krukas het is. Het is namelijk daadwerkelijk een krukas met langere slag.

De boring en de slag van de Z32SE uit de Vectra C en de Signum zijn i.i.g. identiek aan die van de Y32SE uit de Omega B.

Beide de LA3, uit de 54grd. V6 -series van GM . Een 3175 cc metend, met een boring * slag van 87,5 mm. * 88 mm.

De boring / slag die jij noemde voor de Z32SE behoren toe aan de de 3.2 V6 die in de Antara ligt. Is een heel andere motor met o.a. distributieketting en 3195cc inhoud

Terug
Naar boven