• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

injectoren x25xe

@wim-v6 wrote:245km/u @ 5200rpm.

Vectra-B CDX Caravan 1999.

F23SR 3,82 behuizing alphacode SK (V6) met internals van een F23WR 3,82 alphacode SL (Vectra-B Caravan 2.0 DTi)..

verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

heb al eens 235 km/h gehaald in standaard vorm... was tussen breda en hazeldonk richting belgische grens snachts.. hij ging wel kruipend naar de 235~240 maar kwam er wel

je moet inderdaad HEEL goed kijken wil je het verschil tussen een x25xe, x30xe of y30se zien.

9 van de 10 mensen zullen het niet zien.

(hey dr stond net nog een ander berichtje tussen :roll: )

@sw_reijnders wrote:je moet inderdaad HEEL goed kijken wil je het verschil tussen een x25xe, x30xe of y30se zien.

9 van de 10 mensen zullen het niet zien.

(hey dr stond net nog een ander berichtje tussen :roll: )

en niet te vergeten de c25xe

Ja mijn x25xe in de B1 ging ook harder als de 3.0-V6 Bart-GSi.

Die haalde snelheden van 250km/u, geheel origineel.

@wim-v6 wrote:Ja mijn x25xe in de B1 ging ook harder als de 3.0-V6 Bart-GSi.

Die haalde snelheden van 250km/u, geheel origineel.

daarom de top maakt me niks uit.. ik wil alleen sneller van 0 - 100 of nog liever van 100 - 200 km/h

Dat gaat ze ook wel hoor, sneller van 0-100 0-200.

Wil je meer acceleratie kan je beter voor een hoge compressie / hoog toeren setup kiezen met kortere bak en vliegwiel (origineel is 15kg).

@wim-v6 wrote:Dat gaat ze ook wel hoor, sneller van 0-100 0-200.

Wil je meer acceleratie kan je beter voor een hoge compressie / hoog toeren setup kiezen met kortere bak en vliegwiel (origineel is 15kg).

Bij mtech wat bij mij om de hoek zit kan ik het volgende halen voor mijn x25xe

Andere nokkenassen 24+ pk volgens hun

Lichter vliegwiel van 5 kg

Chiptune

En een ander uitlaatspruitstuk voor de vectra v6 waar dat me cat vervalt maar die kan ik in de voorpijp van de middendemper lassen

Voor het lijstje van mtech hierboven ben ik 2500 euro lichter en moet het er dan nog inzetten...

Zit er ook verschil in met of zonder cat te rijden??

Ik had dat bij me corsatje gedaan x16xe kreeg soms een vlam in het pijpje maar verder niet echt veel merkbaar

En hoe behaal ik een hogere compressie?? Moet ik daarvoor andere zuigers hebben of een stroker kit??

En de kortere bak.. Welke bak zou je dan advieseren?? Ik heb namelijk al een f23cr bak.. Zo'n kabel geschakelde

Kat levert weinig op.

Meeste vermogen en koppel had ik met alle restricties in de originele filterbak en imitatie middendemprr met geknepen bochten en grotere 1.8-16V Kat.

Hoge compressie zuigers monteren.

Strokerkit tja, je kunt de drijfstangen van een x30xe monteren zijn langer. maar dan moet je ook plattere zuigers vinden.

Zijn al hele korte zuigertjes van de V6.

3.2 komt ook niet zonder slag of stoot aan de 250pk.

Dan moet je ook hogere compressie en vlottere nokkenstokken erin wippen.

Hij wil richting de 250 pk en je mag er niks aan zien.

Ik hing er een 3.2 in en dan chip op maat dat kost wel veel geld maar krijg je ietsjes meer pk's. En alles is orgineel en je ziet er niks van.

Helaas kan ik zelf nog niet zeggen hoeveel pk ik heb ben daar zelf wel erg benieuwd na, heb ook rvs spaghetti spruitstukken en complete rvs uitlaat hopelijk helpt dat een beetje :angel

En als je bijv geen ander blok wilt is het gewoon niet haalbaar als je er niet veel aan wilt doen.

@Maurice89 wrote:Hij wil richting de 250 pk en je mag er niks aan zien.

Ik hing er een 3.2 in en dan chip op maat dat kost wel veel geld maar krijg je ietsjes meer pk's. En alles is orgineel en je ziet er niks van.

Helaas kan ik zelf nog niet zeggen hoeveel pk ik heb ben daar zelf wel erg benieuwd na, heb ook rvs spaghetti spruitstukken en complete rvs uitlaat hopelijk helpt dat een beetje :angel

En als je bijv geen ander blok wilt is het gewoon niet haalbaar als je er niet veel aan wilt doen.

Een ander motorblok begin ik niet aan i.v.m. gierige beslaglegende agenten als het in je kentekenkaart niet klopt... Het blijft een 2.5 maar ik ga dan nog ff denken en informeren bij diverse bedrijven.. De een zegt dat het wel kan de ander niet...

@Maurice89 wrote:Wat ziet de politie dan? je zet je eige aanbouwdelen er op.

Die zien wel degelijk of je een 2.5 of een 3.2 hebt... En zien ze het niet op het eerste gezicht dan trekken ze het vin nummer wel na.. En dan krijg je het zelfde als die gast bij wegmisbruikers die zelf een gti blokje in zijn 1.3 golfje gelegd had... Heb daar niet zo'n zin in want die mocht zijn auto inleveren.. Dus het chassisnummer moet kloppend blijven maar andere nokkenassen enzo is wel haalbaar...

Hier in brabant hebben we van die fanatieke agenten die je auto binnenste buiten willen keren als het hen uitkont

@KRSA2000 wrote:Dus... laten omkeuren bij de rdw!

Los van dat.. Kan een 3.2 wel?? Want die heeft geen egr meer en de heeft de mijne wel.. Dus dan moet ik ook een andere kabelboom en ecu hebben...

Je zet alles van je eigen motor over bart.

Bij mij kunnen ze niet zomaar het motornummer zien, dan moet ie de brug op, en dan nog het motornummer weer zichtbaar zien te krijgen.

Mijne is onder de kap gewoon een 2.5-V6.

Deze motoren zijn uitwendig exact, maar dan echt exact gelijk.

Motor zo aangekocht:

a8c52a7a154d4557c056f9cf817cd046.jpg

Zo ziet ze er nu uit:

bfde7a183aacbc2b466ee09a74dc6e84.jpg

Dit is een standaard 2.5-V6 in een Vectra-B:

7abfdf196af5f49bc08e6667626d0c28.jpg

Dus 3.2 erin, alles qua aanbouwdelen van jouw motor eraan.

Chippen en gaan met die banaan.

Terug
Naar boven