• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

injectoren x25xe

Meer als 30 pk ga je er niet uit krijgen, allemaal geld verspilling,je gaat een goede 20 pk omhoog maar je koppel wordt verlegd,dus of eerder of later,dus ik zou m goed laten chippen en klaar,veel mooier gaat het niet worden.. of je moet zoveel gaan aanpassen dat je het dus wel gaat zien.

Als je ook nog hoge compressie zuigers monteert kun je toch wel 250 pk eruit krijgen. Dus compressie verhogen naar 12.1 ofzo.

Gaat die wel heel ruw van lopen.

@Haasje17 wrote:Als je ook nog hoge compressie zuigers monteert kun je toch wel 250 pk eruit krijgen. Dus compressie verhogen naar 12.1 ofzo.

Gaat die wel heel ruw van lopen.

Ruw lopen heb ik niet zo veel aan.. Aangezien het wel mijndaily driver blijft.. Hij moet lang meegaan en plezier bij de stoplichten ennop circuit geven.. Maar ik wil wel rrichting de 250 pk.. Ook aangezien ik de standaard f23 bak behoudt.. Denk dat ik die anders naar de knoppen help...

@wim-v6 wrote:Z18XE heeft ze pas vanaf de Vectra-C, maar die had al bobine bruggen in de Vectra-B.

De Vectra-B heeft ze wel in de 2.6-V6.

Ik vermoed dat het bij de V6en zo is dat ze vanaf de bobinebrug modellen de platinum 4punts gebruiken.

Bij mij was het een probleem, op vollast werden ze "uitgeblazen".

verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

die 4-punts dingen zijn toch eigenlijk maar de grootste onzin.

je hebt toch altijd maar 1 vonk aangezien je maar 1 plus hebt op 4 massa's

1 of 2 massa punten is dan toch meer dan genoeg lijkt mij

waarschijnlijk zal er altijd maar 1 massapunt gebruikt worden aangezien de vonk altijd de kortste weg kiest :angel

Gaat met gemak 250 pk. Niet met orginele motor management maar met hoge comp zuigers en 262 graden nokken zit je daar al.

Of de orginele zuigers en de saab B308 turbo zit je ook al aan 250pk.

@Haasje17 wrote:Gaat met gemak 250 pk. Niet met orginele motor management maar met hoge comp zuigers en 262 graden nokken zit je daar al.

wordt geen turbo... dus nokkenassen etc zal me te doen lijstje worden... zoals eerder door mij vermeld.. de motor moet standaard ogen dus het interne deel kan onderhanden genomen worden

3.0 moet je nog steeds goed je best doen om er 230 pk eruit te halen,blijft lastig bij een ongeblazen motor,en je wil het origineel laten ogen, en haasje, als je zo rigoreus te werk wil gaan,dan kan je het net zo goed heel goed doen en de 300 pk oversteken,maar dat is niet de bedoeling van dit project,deze v6-en zijn nou eenmaal geen pk monsters..

@bart-gsi wrote:@Haasje17 wrote:Gaat met gemak 250 pk. Niet met orginele motor management maar met hoge comp zuigers en 262 graden nokken zit je daar al.

wordt geen turbo... dus nokkenassen etc zal me te doen lijstje worden... zoals eerder door mij vermeld.. de motor moet standaard ogen dus het interne deel kan onderhanden genomen worden

hoezo???

je rijdt toch niet met je motorkap open

:jerry

nee maar wil een wolf in schaapskleren hebben.. als mensen vragen wat ik onder me kap heb dat ik kan zeggen en laten zien dat het "gewoon een 2.5" is

leuk bij showtjes enzo...

@usbstick wrote:3.0 moet je nog steeds goed je best doen om er 230 pk eruit te halen,blijft lastig bij een ongeblazen motor,en je wil het origineel laten ogen, en haasje, als je zo rigoreus te werk wil gaan,dan kan je het net zo goed heel goed doen en de 300 pk oversteken,maar dat is niet de bedoeling van dit project,deze v6-en zijn nou eenmaal geen pk monsters..

nee snap ik.. standaard zit ik al op 170.. dus leek me 230~250 pk haalbaar... het is een daily driver.. en de standaard bak blijft erop zitten ( F23) dus het hoef geen pk beest te worden.. maar gewoon iets extras om mensen toch een beetje achter hun oren te laten krabben hoe dat kan terwijl de vectra stationwagen er gewoon burgerlijk uitziet met een kinderzitje achterin en stickers van kinderen op de ramen achter... :P snap je beetje waar ik heen wil met dit want ik heb al een hele tijd al een beeld in me hoofd ervan

Ja ik snap het,heb zelf zo'n ding, maar geloof me, er gaat niet zo heel veel extra's uit komen helaas, anders had ik het wel gedaan.. gewoon chippen dan komt het goed, de rest is weggegooid geld en blijft je bak ook gewoon heel, zorg wel dat je ram klepjes werken..

Bedoel je de vlinder klepjes die aan de bestuurderskant aan de inlaat zitten?? En de gsi en msd hebben 200± pk met een andere ecu en een andere nokkenasenset dus op een of andere manier kan het haalbaar zijn maar wat zijn ongeveer de winsten met de in en uitlaat kanalen bewerken??

Zet een MSD en GSi maar op de bank. De meesten zullen de 195pk met moeite halen.

@wim-v6 wrote:Zet een MSD en GSi maar op de bank. De meesten zullen de 195pk met moeite halen.

daarom ook ongeveer 200 pk.. toen ik in engeland bij de performance vauxhall show was hadden ze een standaard vectra msd op de rollenbank staan die kwam op 197 pk... en die was tot op de laatste bout origineel...

Jup ene wel andere haalt t bij lange na niet.

Hier hebben we 203pk voor een gechipte 2.5-V6 met 3L nokkenassen.

Dat is een hele nette score.

Ongechipt met 3L nokkenassen. Zat ie op 193pk.

Mijn B1 2.5-V6 deed geheel origineel 185pk / 235Nm.

Dat schijnt een "kwaal" te zijn van de allereerste serie B V6 motoren, die hebben echt een super programma in de Computer.

Niet echt een Confortabele instelling, dipperig niet een mooie vlakke toerenklim zeg maar, maar boven de 4000toeren lopen die als vergif.

Mijn US market 3.0 doet zo'n 220pk en slechts 285Nm, maar alles in de midden en middenhoge toeren.

Door deze powerband in combinatie met een bak met diesel verhoudingen nog geen strepentrekker, maar kan wel 245km/u rijden op net effe 5000toeren.

245km/u @ 5200rpm.

Vectra-B CDX Caravan 1999.

F23SR 3,82 behuizing alphacode SK (V6) met internals van een F23WR 3,82 alphacode SL (Vectra-B Caravan 2.0 DTi)..

Terug
Naar boven