• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Inlaatspruitstuk

Klopper

Post vaak
Beste medeweggebruikers,

Ben zojuist bezig geweest met het plaatsen van een andere kop en daarbij het oude inlaatspruitstuk erop, maar er brak helaas een dun buisje af op het gasklephuis, dus wil ik voor het gemak even een andere erop zetten, maar nu blijkt dat het oude spruitstuk anders is dan de nieuwe... Bij de oude zitten er in totaal 3 kleppen op en iets wat lijkt op een servomotor...

Is dit toch over te zetten? Evt met een ander inlaatspruitstuk?

jou oude is een c20xe met tractioncontroll ( heeft wss ook DIS ontsteking? )

andere gasklep kan wel, maar dan 1 van 1 met tractioncontroll of een ander spruitstuk pakken

weet namelijk niet of je gasklep past als je de TC klep weghaalt

jou oude is een c20xe met tractioncontroll ( heeft wss ook DIS ontsteking? )

andere gasklep kan wel, maar dan 1 van 1 met tractioncontroll of een ander spruitstuk pakken

weet namelijk niet of je gasklep past als je de TC klep weghaalt

Traction Control? Zat dat op die oude Opeltjes al? En kan ik de kabel die er naartoe loopt gewoon los laten hangen? (dat ik geen blikje storingen open trek?)

Traction Control? Zat dat op die oude Opeltjes al? En kan ik de kabel die er naartoe loopt gewoon los laten hangen? (dat ik geen blikje storingen open trek?)

vanaf 1993 of 1994 zijn de astra en calibra c20xe's voorzien van TC

stekker los laten hangen mag geen problemen opleveren

vanaf 1993 of 1994 zijn de astra en calibra c20xe's voorzien van TC

stekker los laten hangen mag geen problemen opleveren

Ok, dan gaat het hele gebeuren eraf... Al leek het me logischer dat het cruise control zou zijn, aangezien het een gasklep is...

Ok, dan gaat het hele gebeuren eraf... Al leek het me logischer dat het cruise control zou zijn, aangezien het een gasklep is...

@Klopper wrote:Ok, dan gaat het hele gebeuren eraf... Al leek het me logischer dat het cruise control zou zijn, aangezien het een gasklep is...

CC houd je gasklep vast.. Dus met een extra gaskabel.

@Klopper wrote:Ok, dan gaat het hele gebeuren eraf... Al leek het me logischer dat het cruise control zou zijn, aangezien het een gasklep is...

CC houd je gasklep vast.. Dus met een extra gaskabel.

Is juist niet logisch.

Er zit een gasklep boven. Als je je poot van het gas haalt valt de bovenste dicht. Dan kan de onderste zo open staan als hij wil, meer lucht krijgtie niet.

Daarbij staat hij permanent open, tot hij een signaal krijgt. Hij is er juist om de luchtstroom te knijpen zodra hij daar opdracht voor krijgt.

Er af halen kan trouwens niet, want dan past je gasklephuis er niet meer op. Zakt te ver omlaag en dan raakt hij het spruitstuk.

Is juist niet logisch.

Er zit een gasklep boven. Als je je poot van het gas haalt valt de bovenste dicht. Dan kan de onderste zo open staan als hij wil, meer lucht krijgtie niet.

Daarbij staat hij permanent open, tot hij een signaal krijgt. Hij is er juist om de luchtstroom te knijpen zodra hij daar opdracht voor krijgt.

Er af halen kan trouwens niet, want dan past je gasklephuis er niet meer op. Zakt te ver omlaag en dan raakt hij het spruitstuk.

Inlaatspruitstuk moet er dan ook meteen af inderdaad... Maar het probleem is ook dat de gasklep 2 a 3cm hoger zit, en dus past hij waarschijnlijk net niet op de oude plaats...

Inlaatspruitstuk moet er dan ook meteen af inderdaad... Maar het probleem is ook dat de gasklep 2 a 3cm hoger zit, en dus past hij waarschijnlijk net niet op de oude plaats...

Gooit m meestal helemaal dicht tot je wielspin weg is, en dan weer open en dan weer dicht en dan weer open volgens mij.

hij knalt namelijk heel je vermogen weg bij wielspin...

Willem

Gooit m meestal helemaal dicht tot je wielspin weg is, en dan weer open en dan weer dicht en dan weer open volgens mij.

hij knalt namelijk heel je vermogen weg bij wielspin...

Willem

Even een wat technischer vraagje. Wordt de servo van de TC analoog of digitaal gestuurd? Anders gezegd; kan hij alleen volledig open of volledig dicht staan? Of ook "afknijpen tot een bepaalde hoek van de klep?

Terug
Naar boven