• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Insignia Intellilink DRAMA

Mensen laten we het op het IntelliLink systeem houden,

andere zaken als matten en opbergvakjes horen hier niet bij.

@bert pitt wrote:@nick_s TMC dit is een bug. Je moet de zenderlijst opnieuw samenstellen. Daarna doet hij het.

@bert pitt Thanks voor de feedback! Ik heb dit reeds geprobeerd dacht ik. Toch gewoon in het Radio - Menu - Zenderlijst aanpassen? Moet ik dat op een bepaald moment doen, moet ik aan't navigeren zijn? of eerst een tmc station aanduiden ( niet auto?),...?

En dan zou ik meldingen moeten kunnen zien via het NAVI menu - TMC?

@Bert Bedankt, maar bij mij lijkt het niet te werken. Zoals gezegd krijg ik wel TMC stations door, maar de lijst met verkeersproblemen blijft ten allen tijde leeg :(

@nick_s wrote:@Bert Bedankt, maar bij mij lijkt het niet te werken. Zoals gezegd krijg ik wel TMC stations door, maar de lijst met verkeersproblemen blijft ten allen tijde leeg :(

Welke software versie heb je van Intellilink ?

Verder probeer eens de FM zenderlijst te actualiseren, de DAB lijst (als je deze optie hebt) geeft geen TMC info door, stem daarna af op BNR nieuwsradio (FM) en wacht daarna een paar minuten. Ga daarna naar je NAV menu en klik op verkeer, als het goed is moet je daar een lijst terugvinden met files.

Als het daarna niet werkt lijkt het me een probleem met de TMC module, oude versies van de software geeft bij TMC stations alleen "auto" weer en verder niets, de nieuwe software versie geeft "auto" weer met daar onder meerdere TMC stations. In Nederland werkt de instelling auto trouwens prima.

@Dennis99 wrote:@nick_s wrote:@Bert Bedankt, maar bij mij lijkt het niet te werken. Zoals gezegd krijg ik wel TMC stations door, maar de lijst met verkeersproblemen blijft ten allen tijde leeg :(

Welke software versie heb je van Intellilink ?

Verder probeer eens de FM zenderlijst te actualiseren, de DAB lijst (als je deze optie hebt) geeft geen TMC info door, stem daarna af op BNR nieuwsradio (FM) en wacht daarna een paar minuten. Ga daarna naar je NAV menu en klik op verkeer, als het goed is moet je daar een lijst terugvinden met files.

Als het daarna niet werkt lijkt het me een probleem met de TMC module, oude versies van de software geeft bij TMC stations alleen "auto" weer en verder niets, de nieuwe software versie geeft "auto" weer met daar onder meerdere TMC stations. In Nederland werkt de instelling auto trouwens prima.

@Dennis99

heb versie 23474783, een redelijk recente blijkbaar...

Heb het steeds met FM geprobeerd (heb geen DAB), zal hier ook eens proberen afstemmen op een nieuwsradio (bij ons radio 1 of 2).

Ik heb de "auto" optie en meerdere stations daaronder.

Voor ik ervan uitga dat het een module probleem is, zal ik er eens mee naar NL rijden en zien of het daar wel werkt :)

Heb de TMC aan de praat gekregen!

Voor België moet je effectief een tijdje naar radio 2 luisteren. Samen met de bekende workaround komt er dan toch beweging in....

Beste volgers van dit forum,

Ik heb intensief contact met mijn leasemaatschappij, LeasePlan, en heb inmiddels begrepen dat een groot deel van alle problemen die ik heb met het Intellilink systeem, veroorzaakt zouden worden door de iPhone 5S. Tevens heb ik op 11/7/14 vernomen dat deze problemen pas op zijn vroegst in januari 2015 opgelost zullen gaan worden. Volledig onacceptabel dus. Dit betreft voornamelijk de volgende problemen (het zijn er teveel om allemaal op te noemen, dit zijn dus voor mij de meest storende):

Het uitvallen van de Bluetooth verbinding bij een tweede gesprek binnen 1 à 2 minuten, hiervan heb ik een aparte verklaring van Opel gekregen

De zeer irritante harde kraakgeluiden bij opnemen van een binnenkomend telefoongesprek

Het niet fatsoenlijk kunnen gebruiken van voicecontrol (adressen die volledig verkeerd teruggekoppeld worden)

De mogelijkheden van shuffle tijdens het afspelen van muziek die ontbreken

Voicecontrol naar een adres in het buitenland (bijv. Polen): moet je het gehele systeem omzetten naar de taal Pools, anders werkt het niet...

Het "vastlopen" van het systeem, ondanks 2 updates in mei

De taal van de cockpit (tussen de brandstof- en snelheidsmeter) springt af en toe kort om naar het Engels

Het ontbreken van de apps

Het is niet mogelijk om video's af te spelen, ondanks precies volgen van de gebruikershandleiding

Het is niet mogelijk om sms-berichten terug te lezen in het systeem

Dit is zoals gezegd een greep uit alle tekortkomingen, ik heb er nog veel meer.

Maarrrrr....... Ik heb een dringende oproep: zijn er mensen die deze problemen herkennen en dus NIET gebruik maken van de iPhone 5S??? Dit is een zeer belangrijke vraag, omdat Opel zoals gezegd aangeeft dat de oorzaak ligt bij de software update 7.1.0 van Apple en men dat vooralsnog niet opgelost krijgt. Heb je een ander type telefoon, laat mij dit dan even weten via dit forum, of rechtstreeks via defensiekisten@gmail.com. Moderator, ik ga er even vanuit dat je hier geen probleem mee hebt. Ik ben slechts op zoek naar andere slachtoffers, om uiteindelijk onze gezamenlijke problemen opgelost te krijgen. Dit is al mijn 4e Insignia in 2 jaar (3 zijn er teruggegaan ivm vele problemen, en ik ben het nu echt zat). Er is een auto met een systeem aangeboden dat helemaal niet aan de specs voldoet!!!

Ondertussen heb ik dus de letterlijke verklaring van Opel ontvangen (via de mail opvraagbaar, kan het niet kopiëren en plakken) dat het Intellilink systeem niet werkt in combinatie met de iPhone 5S met iOS 7.1.0 of hoger. Doe hier je voordeel in ieder geval mee.

Laat mij dus even weten of je de bovengenoemde problemen ook met andere telefoons hebt.

Hallo,

Eindelijk wat vooruitgang. TMC werkt idd. enkel als de tuner afgesteld staat op een TMC zender zoals Radio 2 in BE of Radio 1 in NL. Je mag wel wel naar andere muziekbronnen luisteren, zolang de radio maar op een TMC zender staat. Dit is duidelijk een fout in de configuratie van de dubbele Tuner die vereist dat de FG (foreground) tuner TMC signalen ontvangt vooraleer de BG (background) tuner start met TMC te verwerken. De TMC status van FG en BG tuner kan je terugvinden in de status-schermen van het systeem.

Ik heb even in de source-code van het systeem zitten snuisteren. Zoals ik al eerder wist, is het systeem door Bosch ontwikkeld. De processor, ARM v6, is compatibel met deze van de iPhone 3G, Samsung Galaxy3S, Nintendo 3 DS,... of die aan dezelfde snelheid werkt weet ik niet.

Het OS is Linux Montavista, welke uitvoering weet ik nog niet.

Misschien moeten we ipv. enkel onze pijlen te richten op Opel ook eens Bosch en Montavista wat onder druk zetten. GM verkoopt dit systeem weliswaar, maar ik denk dat ze zelf weinig kunnen veranderen aan het systeem. Het is duidelijk dat het OS van Montavista komt en dat de hardware en de Intellilink software door Bosch is geprogrammeerd.

@koodzjek.

Ik heb zelfde problemen behalve het kraken met een iPhone 4S, iOS 7.1.2

Hallo, Bert, jij ook bedankt voor je reactie. Ik wacht graag op meer reacties, zodat we hopelijk kunnen proberen een eind aan alle ellende te maken die we ervaren.

Bij mij valt de verbinding met een iphone 4 ook regelmatis weg. De verbinding op de telefoon is dan nog gewoon intact. Maar krijg het dan met geen mogelijkheid weer terug op de carkit. Tips?

Simd vorige week werkt mijn voicecontrol niet meer.

Na het indrukken van het knopje veranderd het display wel, maar ik hoor niets meer. Balen.

Gaan ze dinsdag naar kijken.

Nu is er dus een nieuwe update, maar dat gaat 3-4 uur duren? Mijn volledige pc backuppen gaat nog sneller....

Los van de voicecontrol ben ik eigenlijk best tevreden. Is het dan wel de moete waard om de update te doen? Brengt het uberhaupt iets?

@koodzjek Ik herken de problemen niet. Maar raad je aan om een onderscheid te maken in de problemen die met je iPhone te maken hebben en die met het systeem te maken hebben. De meeste zaken die je opmerkt hebben mijns inziens niet met de iPhone koppeling te maken. Inspreken van de adressen, ontbreken shuffle, spraaksturing buitenland, sms berichten lezen, apps... in feite alles wat zonder je iphone ook werkt zit in het systeem. Het gebrek ligt dan ofwel bij Opel, of het is geen gebrek. bijvoorbeeld het ontbreken shuffle, spraaksturing buitenland, die zitten er gewoon niet in en hierbij kun je dus niet van een fout of iets dergelijks spreken. Je zou kunnen zeggen " dat moet er toch inzitten". maar ja, het zit er gewoon niet in.

@koodzjek wrote:Beste volgers van dit forum,

Ik heb intensief contact met mijn leasemaatschappij, LeasePlan, en heb inmiddels begrepen dat een groot deel van alle problemen die ik heb met het Intellilink systeem, veroorzaakt zouden worden door de iPhone 5S. Tevens heb ik op 11/7/14 vernomen dat deze problemen pas op zijn vroegst in januari 2015 opgelost zullen gaan worden. Volledig onacceptabel dus. Dit betreft voornamelijk de volgende problemen (het zijn er teveel om allemaal op te noemen, dit zijn dus voor mij de meest storende):

Het uitvallen van de Bluetooth verbinding bij een tweede gesprek binnen 1 à 2 minuten, hiervan heb ik een aparte verklaring van Opel gekregen

De zeer irritante harde kraakgeluiden bij opnemen van een binnenkomend telefoongesprek

Het niet fatsoenlijk kunnen gebruiken van voicecontrol (adressen die volledig verkeerd teruggekoppeld worden)

De mogelijkheden van shuffle tijdens het afspelen van muziek die ontbreken

Voicecontrol naar een adres in het buitenland (bijv. Polen): moet je het gehele systeem omzetten naar de taal Pools, anders werkt het niet...

Het "vastlopen" van het systeem, ondanks 2 updates in mei

De taal van de cockpit (tussen de brandstof- en snelheidsmeter) springt af en toe kort om naar het Engels

Het ontbreken van de apps

Het is niet mogelijk om video's af te spelen, ondanks precies volgen van de gebruikershandleiding

Het is niet mogelijk om sms-berichten terug te lezen in het systeem

Dit is zoals gezegd een greep uit alle tekortkomingen, ik heb er nog veel meer.

Maarrrrr....... Ik heb een dringende oproep: zijn er mensen die deze problemen herkennen en dus NIET gebruik maken van de iPhone 5S??? Dit is een zeer belangrijke vraag, omdat Opel zoals gezegd aangeeft dat de oorzaak ligt bij de software update 7.1.0 van Apple en men dat vooralsnog niet opgelost krijgt. Heb je een ander type telefoon, laat mij dit dan even weten via dit forum, of rechtstreeks via defensiekisten@gmail.com. Moderator, ik ga er even vanuit dat je hier geen probleem mee hebt. Ik ben slechts op zoek naar andere slachtoffers, om uiteindelijk onze gezamenlijke problemen opgelost te krijgen. Dit is al mijn 4e Insignia in 2 jaar (3 zijn er teruggegaan ivm vele problemen, en ik ben het nu echt zat). Er is een auto met een systeem aangeboden dat helemaal niet aan de specs voldoet!!!

Ondertussen heb ik dus de letterlijke verklaring van Opel ontvangen (via de mail opvraagbaar, kan het niet kopiëren en plakken) dat het Intellilink systeem niet werkt in combinatie met de iPhone 5S met iOS 7.1.0 of hoger. Doe hier je voordeel in ieder geval mee.

Laat mij dus even weten of je de bovengenoemde problemen ook met andere telefoons hebt.

Wat Bert Pitt zegt, is het beter om een onderscheid te maken tussen de koppeling met je Iphone 5S en intellilink zelf.

Heb zelf een Iphone 5S en herken de problemen niet:

- Bluetooth werkt probleemloos met een Iphone 5S

- Geen harde kraakgeluiden

- Ik heb gewoon shuffle, dit is toch gewoon dat hij random een nummer kiest ?

- Video werkt gewoon vanaf SD kaart, speel zelf regelmatig een concert af in de auto

- apps en sms voorlezen klopt, dit is gewoon nog niet opgeleverd door Opel.

Paar tips:

- Ga is naar een andere Opel garage

- Zorg dat het systeem de laatste updates heeft

- Koop een SD kaart van 32 GB en speel daar al je media vanaf (Video alleen MP4 en tot een resolutie van 512 x 384)

Weet niet waarvoor het bij mij wel allemaal werkt (ook met 5S), maar zou is beginnen met de alle software versies hier te vermelden, dan kan ik het vergelijken met mijn auto

Hallo, Alex, tot nu toe is het enige dat ik als oplossing heb gevonden: opnieuw bellen, dan zal je iphone aangeven dat je niet meer via de carkit belt. Dit omzetten naar je bluetooth verbinding, en dan doet 'ie het wel weer. Het heeft ermee te maken (en dit is een officiële verklaring, ik verzin het niet) dat je na het beëindigen van een gesprek 1-2 minuten moet wachten voordat je weer gaat bellen. Ja, inderdaad, je verzint het niet, zoiets..... Vandaar mijn mateloze irritatie over dit stompzinnige systeem. Daarom hoop ik dat er ook anderen gaan reageren die deze problemen ook hebben, maar geen iphone hebben.

@koodzjek wrote:Hallo, Alex, tot nu toe is het enige dat ik als oplossing heb gevonden: opnieuw bellen, dan zal je iphone aangeven dat je niet meer via de carkit belt. Dit omzetten naar je bluetooth verbinding, en dan doet 'ie het wel weer. Het heeft ermee te maken (en dit is een officiële verklaring, ik verzin het niet) dat je na het beëindigen van een gesprek 1-2 minuten moet wachten voordat je weer gaat bellen. Ja, inderdaad, je verzint het niet, zoiets..... Vandaar mijn mateloze irritatie over dit stompzinnige systeem. Daarom hoop ik dat er ook anderen gaan reageren die deze problemen ook hebben, maar geen iphone hebben.

Heel vervelend die bovengenoemde problemen. Wat ik zou proberen als "workaround": op je iphone bluetooth uitzetten en alle communicatie via usb doen. Ik weet niet of het werkt, maar give it a try.

Terug
Naar boven