• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Instap verlichting eindelijk voor elkaar.

bij mij werkt het ook hoor is niks aan de hand!

alleen bij mij zit extra verlichting boven de gordel.

niks fast and the furious triest dat ze bij opel 1 interieur lichtje aan laten gaan in zo grote wagen!

Erwin

Ja en dat is het probleem dat gaat bij mij niet.:cry

Zo zit het bij mij.

Foto-VX6TAIAU-D.jpg

Foto-764NPKB3-D.jpg

Deze kabel loopt tot onderkant raam stijl boven kant daschboard en daar zit nog z'n stekkertje en dan gaat hij over naar een gewone kabel.:thumbdown

Deze kabel komt links onderin uit bij een bult met draden en stekkers.

Maar welke draad moet ik hebben want kan hem niet volgen vanaf de stekker.:hmmz

Dirkjan

Ik heb foto gemaakt van stekkertje dat ik bedoel! zal zo even uploaden, moet daarvoor naar mijn andere pc.

Erwin

23112010161.jpg

Zon stekkertje als hierboven heb je nodig!

23112010162.jpg

daar kunnen er 2 op(1x van de lamp) en een keer naar je instap lamp!

sorry voor kwaliteit van de foto's(mob)

Erwin

Ja en dat is het probleem dat gaat bij mij niet.:cry

Zo zit het bij mij.

Foto-VX6TAIAU-D.jpg

Foto-764NPKB3-D.jpg

Deze kabel loopt tot onderkant raam stijl boven kant daschboard en daar zit nog z'n stekkertje en dan gaat hij over naar een gewone kabel.:thumbdown

Deze kabel komt links onderin uit bij een bult met draden en stekkers.

Maar welke draad moet ik hebben want kan hem niet volgen vanaf de stekker.:hmmz

Dirkjan

Nee dat stekkertje zit te ver weg en kan hem ook niet omhoog trekken.

Maar ik ga het nog eens proberen:hmmz

Dirkjan

Hallo allemaal,

die flatcable lijkt mij maar alleen een min en een plus, ik zie twee draden daarin lopen, kun je niet vanaf het lampje(de klemmetjes waar het lampje tussen zit)iets fabriceren, en als je de stekker los trekt??, kun je daar geen draadje tussen steken en dan weer in elkaar drukken,

grtjes arius

Nee dat stekkertje zit te ver weg en kan hem ook niet omhoog trekken.

Maar ik ga het nog eens proberen:hmmz

Dirkjan

Ja maar ga je dan niet de hele boel naar de bliksem helpen?:vertag

Zou kunnen wat je zegt maar ik ben op zoek naar een module die de lamp aan stuurt.

Als ik de zekering er uit trekt hoor ik geklik achter m'n passagiers airbag dus zou kunnen dat daar de aansturing achter zit.:hmmz

Gisteren heb ik alle kappen links en rechts verwijderd en wat draden door gemeten want van af het stekkertje gaat er een rood/witte draad naar onder.

Ga van de week veder kijken want wordt me nu te koud om op m'n knieen te zitten.:D

Was toen ook een poosje met zoiets bezig, alleen niet meer door gegaan omdat ik ook het juiste draadje nog moest hebben, en ik had er geen tijd meer voor.

Zelf wil ik de verlichting die al in de deur zit aan hebben met het openen van de auto.

Ik ga dit zeker even volgen, en als ik het weet hoor je het van mij.

Alfred

Hallo allemaal,

die flatcable lijkt mij maar alleen een min en een plus, ik zie twee draden daarin lopen, kun je niet vanaf het lampje(de klemmetjes waar het lampje tussen zit)iets fabriceren, en als je de stekker los trekt??, kun je daar geen draadje tussen steken en dan weer in elkaar drukken,

grtjes arius

Eindelijk heb het voor elkaar.

Hoe......:hmmz heel simpel.

Heb de draden gewoon aan het ijzer of wat het ook mag zijn waar de lamp zich in klemt vast gesoldeerd.

Foto-F6ORSMBR-D.jpg

Daarna door gelust met snelklemmetjes en klaar is kees

Kind kan de was doen.

Foto-6NB7QWOJ-D.jpg

En dit is de eind resultaat.:angel

Foto-VZ8QLBFF-D.jpg

Tuono en Erwin1987 hadden ook al zo iets maar dat ging bij mij niet dus dan maar op deze manier gedaan.

Dat ik er niet eerder op ben gekomen.:sleeping

En het werkt ook nog:P ze gaan dimmend aan en uit.

Dirkjan

Ja maar ga je dan niet de hele boel naar de bliksem helpen?:vertag

Zou kunnen wat je zegt maar ik ben op zoek naar een module die de lamp aan stuurt.

Als ik de zekering er uit trekt hoor ik geklik achter m'n passagiers airbag dus zou kunnen dat daar de aansturing achter zit.:hmmz

Gisteren heb ik alle kappen links en rechts verwijderd en wat draden door gemeten want van af het stekkertje gaat er een rood/witte draad naar onder.

Ga van de week veder kijken want wordt me nu te koud om op m'n knieen te zitten.:D

Was toen ook een poosje met zoiets bezig, alleen niet meer door gegaan omdat ik ook het juiste draadje nog moest hebben, en ik had er geen tijd meer voor.

Zelf wil ik de verlichting die al in de deur zit aan hebben met het openen van de auto.

Ik ga dit zeker even volgen, en als ik het weet hoor je het van mij.

Alfred

Eindelijk heb het voor elkaar.

Hoe......:hmmz heel simpel.

Heb de draden gewoon aan het ijzer of wat het ook mag zijn waar de lamp zich in klemt vast gesoldeerd.

Foto-F6ORSMBR-D.jpg

Daarna door gelust met snelklemmetjes en klaar is kees

Kind kan de was doen.

Foto-6NB7QWOJ-D.jpg

En dit is de eind resultaat.:angel

Foto-VZ8QLBFF-D.jpg

Tuono en Erwin1987 hadden ook al zo iets maar dat ging bij mij niet dus dan maar op deze manier gedaan.

Dat ik er niet eerder op ben gekomen.:sleeping

En het werkt ook nog:P ze gaan dimmend aan en uit.

Dirkjan

Terug
Naar boven