• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

interieur verbouwing. ( is af !! )

mag ik reclame maken voor een internet site op dit forum ?

um dat stuur was heel makkelijk te bevestigen allen als je een airbag hebt moet je even wat bedenken voor de claxon .

want de originele versie wordt gelijd door een oprolbaar stroom draadje achter het stuur .

wat bij het sporstuur komt te vervallen dus zou je de gelijder op het stuur weer moeten aansluiten .

ik ga dit zondag proberen als het me gelukt is laat ik het wel even weten

mag ik reclame maken voor een internet site op dit forum ?

um dat stuur was heel makkelijk te bevestigen allen als je een airbag hebt moet je even wat bedenken voor de claxon .

want de originele versie wordt gelijd door een oprolbaar stroom draadje achter het stuur .

wat bij het sporstuur komt te vervallen dus zou je de gelijder op het stuur weer moeten aansluiten .

ik ga dit zondag proberen als het me gelukt is laat ik het wel even weten

ik ben vandaag weer verder gegaan met het bekleden van mijn interieur .

ik heb afgelopen zondag trouwens met succes de toeter in mijn sportstuur aan gesloten .

voor de mensen die het willen weten.

een draadje aan het kopere buisje boven op je stuur kolom solderen dat is dan de plus van je toeter die daar op moet dan de connector in het stuur op de claxon knop maken .

dan aan het ander contactje op de claxon knop een kabeltje maken en die aan een boutje in je stuur vast maken .

en dan werk je toeter.

vandaag heb ik een gedeelte van de achterbank bekleed .

omdat er een paar vragen waren :

ik lijm het spul met bison kit tix je hebt ongeveer 1 pot per paneel nodig ( deur paneel ).

verder heb ik een scherpe stof schaar bij mijn moeder gejat .

en een scherp stanly mesje en een kwast voor de lijm op te strijken .

mischien kun je ook wel spuit lijm gebruiken maar daar heb ik geen ervaring mee.

de foto's

eerst de zitjes kaal gemaakt :

27012011356.jpg

toen het leer opmaat geknipt :

27012011357.jpg

toen alles ingesmeerd :

27012011359.jpg

toen erop geplakt en afgewerkt en toen had ik dit :

27012011362.jpg

en nog even voor de duidelijk heid deze lijm heb ik gebruikt :

27012011360.jpg

zo en toen was mijn lijm op ga morgen nieuwe halen .

en doe dan de andere helft van mijn bankje .

en dan ga ik binnenkort de stoelen bestellen en plaatsen ( maar ben nog niet egt uit wat voor ).

mischien hebben jullie suggesties .

:afro

ik ben vandaag weer verder gegaan met het bekleden van mijn interieur .

ik heb afgelopen zondag trouwens met succes de toeter in mijn sportstuur aan gesloten .

voor de mensen die het willen weten.

een draadje aan het kopere buisje boven op je stuur kolom solderen dat is dan de plus van je toeter die daar op moet dan de connector in het stuur op de claxon knop maken .

dan aan het ander contactje op de claxon knop een kabeltje maken en die aan een boutje in je stuur vast maken .

en dan werk je toeter.

vandaag heb ik een gedeelte van de achterbank bekleed .

omdat er een paar vragen waren :

ik lijm het spul met bison kit tix je hebt ongeveer 1 pot per paneel nodig ( deur paneel ).

verder heb ik een scherpe stof schaar bij mijn moeder gejat .

en een scherp stanly mesje en een kwast voor de lijm op te strijken .

mischien kun je ook wel spuit lijm gebruiken maar daar heb ik geen ervaring mee.

de foto's

eerst de zitjes kaal gemaakt :

27012011356.jpg

toen het leer opmaat geknipt :

27012011357.jpg

toen alles ingesmeerd :

27012011359.jpg

toen erop geplakt en afgewerkt en toen had ik dit :

27012011362.jpg

en nog even voor de duidelijk heid deze lijm heb ik gebruikt :

27012011360.jpg

zo en toen was mijn lijm op ga morgen nieuwe halen .

en doe dan de andere helft van mijn bankje .

en dan ga ik binnenkort de stoelen bestellen en plaatsen ( maar ben nog niet egt uit wat voor ).

mischien hebben jullie suggesties .

:afro

en het skai leer heb ik bij schuimrubber betaal baar besteld .

snelle en goede service.

heb in totaal nu 4 vierkante meter skai verwerkt met een koste plaatje van 44 euro voor het skai leer.

en per pot 12 euro voor de tix via via .

en het skai leer heb ik bij schuimrubber betaal baar besteld .

snelle en goede service.

heb in totaal nu 4 vierkante meter skai verwerkt met een koste plaatje van 44 euro voor het skai leer.

en per pot 12 euro voor de tix via via .

mischien even een tip,

als je een stevige ondergrond (dus rechtstreeks op het paneel i.p.v. over de oude stof)

heb kan je ook bison spuitlijm gebruiken, dit werkt netter omdat je dan geen kans heb op klodders lijm onder je sky.

heb hiermee het hele hemel van mijn calli opnieuw bekleed.

het sky ook vantevoren even op de verwarming hangen, wordt hiermee net even wat soepeller.

om er meteen even een how-to van te maken.

-de oude bekleding en schuimlaag die onder de bekleding zit kan je verwijderen met een goeie stoomreiniger (dit werkte bij mij erg goed) wat je hier heb gedaan met zachte staalborstel werk ook goed begrijp ik

-e.v. krassen oid opvullen met beetje polyesterhars

-bijde delen inspuiten of smeren met lijm en een 20 min laten drogen

-vervolgens sky eroverheen leggen (let op, dit zit in 1 keer vast) en met een behangroller (rubber) mooi de randen erin rollen. werk hierbij vanuit het midden naar buiten i.v.m. luchtbellen.

-dit goed laten drogen en als laatste de randen afsnijden of inspuiten/smeren en over de rand heenvouwen. e.v. bij hoeken zo ver mogelijk inknippen om vouwen te voorkomen

hoop dat jullie hier wat aan hebben. bij mij is het erg netjes geworden op deze manier.

mischien even een tip,

als je een stevige ondergrond (dus rechtstreeks op het paneel i.p.v. over de oude stof)

heb kan je ook bison spuitlijm gebruiken, dit werkt netter omdat je dan geen kans heb op klodders lijm onder je sky.

heb hiermee het hele hemel van mijn calli opnieuw bekleed.

het sky ook vantevoren even op de verwarming hangen, wordt hiermee net even wat soepeller.

om er meteen even een how-to van te maken.

-de oude bekleding en schuimlaag die onder de bekleding zit kan je verwijderen met een goeie stoomreiniger (dit werkte bij mij erg goed) wat je hier heb gedaan met zachte staalborstel werk ook goed begrijp ik

-e.v. krassen oid opvullen met beetje polyesterhars

-bijde delen inspuiten of smeren met lijm en een 20 min laten drogen

-vervolgens sky eroverheen leggen (let op, dit zit in 1 keer vast) en met een behangroller (rubber) mooi de randen erin rollen. werk hierbij vanuit het midden naar buiten i.v.m. luchtbellen.

-dit goed laten drogen en als laatste de randen afsnijden of inspuiten/smeren en over de rand heenvouwen. e.v. bij hoeken zo ver mogelijk inknippen om vouwen te voorkomen

hoop dat jullie hier wat aan hebben. bij mij is het erg netjes geworden op deze manier.

Ik ben benieuwd hoe rekbaar de skai is, anders misschien een poging waard de deurpanelen van mn vectra opnieuw te bekleden...

Jammer dat bij bijna alle deurpanelen luchtbellen zijn ontstaan in de hoekjes :(

Ik ben benieuwd hoe rekbaar de skai is, anders misschien een poging waard de deurpanelen van mn vectra opnieuw te bekleden...

Jammer dat bij bijna alle deurpanelen luchtbellen zijn ontstaan in de hoekjes :(

ik stond er zelf versteld van hoe rekbaar het is, heeft mischien ook wel een beetje met de kwaliteit van het sky te maken.

heb bij mijn vorige calli waarbij ik de deurpanelen opnieuw bekleed in het rood, de punt van de panelen haalde het sky zonder problemen. zal morgen foto'tje uploaden ervan.

ik stond er zelf versteld van hoe rekbaar het is, heeft mischien ook wel een beetje met de kwaliteit van het sky te maken.

heb bij mijn vorige calli waarbij ik de deurpanelen opnieuw bekleed in het rood, de punt van de panelen haalde het sky zonder problemen. zal morgen foto'tje uploaden ervan.

hierbij paar foto'tjes

Foto-7IJMRE8X-D.jpg

dit is van mijn huidige, de zijpanelen hiervan worden ook wit, (was hier nog niet afgewerkt, alleen geplakt)

en deze van mijn vorige calli ( RIP )

Foto-LCDKGMVQ-D.jpg

Foto-SOCFLHDD-D.jpg

hierbij paar foto'tjes

Foto-7IJMRE8X-D.jpg

dit is van mijn huidige, de zijpanelen hiervan worden ook wit, (was hier nog niet afgewerkt, alleen geplakt)

en deze van mijn vorige calli ( RIP )

Foto-LCDKGMVQ-D.jpg

Foto-SOCFLHDD-D.jpg

bedankt voor de toevoegingen .hier heb ik zelf ook nog veel aan :angel

het bankje zit er nu helemaal in zal ik even foto's van maken .

ik heb het skai leer ook verwarmd werkt idiaal .

lucht bellen krijg je haast niet alleen vouwen en kreuken .

mijn rechter paneel is ook niet zo heel mooi geworden ivb een breukje . agja ziet er al een stuk beter uit .

vind de panelen hier boven egt super mooi

Terug
Naar boven