• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

interieur verbouwing. ( is af !! )

Ik weet niet wat er precies onder de stof zit bij een astra.. als er nog schuim en een witte laag soort gaas achterblijft raad ik je een staalborstel aan :P

Bespaar niet op de lijm want het moet wel blijven zitten natuurlijk !

inderdaad goede lijm pakken .

je hebt 2 soorten skai

xt skai is geribbeld en is doffer dit heb ik gebruik

en je hebt gewoon skai dit is glad en glimmend net wat je mooi vind.

staalborstel werkt het fijnste is allemaal niet moeilijk gewoon rustig en netjes te werk gaan anders heb je lijm waar je het niet wil hebben.

ja ga toch de achter panelen en de hemel doen .

heb ze er vandaag uitgehaald kaal gemaakt en opgeschuurd.

en de hemel is egt super dun dus dat wordt een spannend klusje.

stoelen komen morgen binnen .

zal morgen wat foto's posten is het nu een beetje laat voor .

heb de losse klepjes al bekleed met skai en de achter kant van het koffer ik had namelijk nog wat liggen.

en heb hier bij eens spuitlijm geprobeerd.

ik heb nu en tix en spuitlijm geprobeerd en vind de spuit lijm het mooiste en het prettigste werken .

sgeeld een lamme arm:wors

inderdaad goede lijm pakken .

je hebt 2 soorten skai

xt skai is geribbeld en is doffer dit heb ik gebruik

en je hebt gewoon skai dit is glad en glimmend net wat je mooi vind.

staalborstel werkt het fijnste is allemaal niet moeilijk gewoon rustig en netjes te werk gaan anders heb je lijm waar je het niet wil hebben.

ja ga toch de achter panelen en de hemel doen .

heb ze er vandaag uitgehaald kaal gemaakt en opgeschuurd.

en de hemel is egt super dun dus dat wordt een spannend klusje.

stoelen komen morgen binnen .

zal morgen wat foto's posten is het nu een beetje laat voor .

heb de losse klepjes al bekleed met skai en de achter kant van het koffer ik had namelijk nog wat liggen.

en heb hier bij eens spuitlijm geprobeerd.

ik heb nu en tix en spuitlijm geprobeerd en vind de spuit lijm het mooiste en het prettigste werken .

sgeeld een lamme arm:wors

Ja he spuitlijm is wel makkelijker, het verdeeld alles beter en als je het bij kamertemp. laat drogen komt het niet meer los. Succes ben benieuwd of het allemaal lukt !

gisteren ben ik dus begonnen met het verwijderen van de hemel en de achterpanelen .

alles verwijderd heb ik gelijk de mogelijkheid aangenomen om even alle creme delen die vies waren geworden door de rook van de vorige eigenaaresse schoon te maken.

eerst met cif en toen met kockpitspray alles netjes gemaakt .

toen heb ik alvast alles kaal gemaakt en de klepjes en de achterkant van het koffer bekleed.

de foto's :

5fq25z.jpg

2uhv4ok.jpg

bij het rechter kleine klepje moet inderdaad nog even het mechanisme erop terug :)

nu moet ik nog even geduldig wachten op de postbode .

Ja he spuitlijm is wel makkelijker, het verdeeld alles beter en als je het bij kamertemp. laat drogen komt het niet meer los. Succes ben benieuwd of het allemaal lukt !

gisteren ben ik dus begonnen met het verwijderen van de hemel en de achterpanelen .

alles verwijderd heb ik gelijk de mogelijkheid aangenomen om even alle creme delen die vies waren geworden door de rook van de vorige eigenaaresse schoon te maken.

eerst met cif en toen met kockpitspray alles netjes gemaakt .

toen heb ik alvast alles kaal gemaakt en de klepjes en de achterkant van het koffer bekleed.

de foto's :

5fq25z.jpg

2uhv4ok.jpg

bij het rechter kleine klepje moet inderdaad nog even het mechanisme erop terug :)

nu moet ik nog even geduldig wachten op de postbode .

afgelopen week heb ik niet stil gezeten .

en heb de achterpanelen bekleed en weer geplaats.

is na mijn mening goed gelukt had alleen een beetje een probleem met het terug plaatsen van de speaker roosters.

die heb ik uiteindelijk vastegelijmd.

ik ben ook weer terug gestapt op de tix smeerlijm ivb de hoge spanning op het leer op de achterpanelen van de tigra .

in de koffer bak heb ik helaas een paar vouwtjes :(

de stoelen kunnen ieder moment binnen komen .

de foto's

veodxf.jpg

10i5d6t.jpg

n2bvhv.jpg

zoals jullie zien heb ik ondertussen ook de audio aan gepakt.

heb 4 speakers 17 cm xplod.

1 subwoofer 300 wat rms xplod.

1 versterker 250 w xplod.

en een radio van xplod met usb front.

de hemel is helaas mislukt ik ga vandaag op de sloop even een nieuwe uit de tigra vissen .

die ga ik schoon maken en monteren .

en dan nog even stoelen monteren .

daarna ga ik me focusen op het dim baar maken van mijn led verlichting in het dash bord

afgelopen week heb ik niet stil gezeten .

en heb de achterpanelen bekleed en weer geplaats.

is na mijn mening goed gelukt had alleen een beetje een probleem met het terug plaatsen van de speaker roosters.

die heb ik uiteindelijk vastegelijmd.

ik ben ook weer terug gestapt op de tix smeerlijm ivb de hoge spanning op het leer op de achterpanelen van de tigra .

in de koffer bak heb ik helaas een paar vouwtjes :(

de stoelen kunnen ieder moment binnen komen .

de foto's

veodxf.jpg

10i5d6t.jpg

n2bvhv.jpg

zoals jullie zien heb ik ondertussen ook de audio aan gepakt.

heb 4 speakers 17 cm xplod.

1 subwoofer 300 wat rms xplod.

1 versterker 250 w xplod.

en een radio van xplod met usb front.

de hemel is helaas mislukt ik ga vandaag op de sloop even een nieuwe uit de tigra vissen .

die ga ik schoon maken en monteren .

en dan nog even stoelen monteren .

daarna ga ik me focusen op het dim baar maken van mijn led verlichting in het dash bord

na net even naar de sloop geweest .

en helaas geen hemel meer kunnen vinden :( .

ik heb de oude hemel weer kaal gehaald en ga nu met polyster aan de gang heb ik toch nog liggen .

dan ben ik er nog over na aan het denken om alles zwart te bekleden het dak .

of creme structuur spuit verf te kopen. iemand een idee ?

hey, ik lees net dat het niet lukt je hemel te bekleden.

maar das toch makkelijker dan de deur panelen.. maar moet wel met z'n twee zijn,

en van midden uit naar buiten werken.

heb zelf bij mijn vectra ook de panelen en me hemel bekleed met skai.

als ik zie wat je tot nu toe hebt gemaakt ziet het er zeer netjes uit en zal dat met die hemel

ook wel goed komen.

succes

na net even naar de sloop geweest .

en helaas geen hemel meer kunnen vinden :( .

ik heb de oude hemel weer kaal gehaald en ga nu met polyster aan de gang heb ik toch nog liggen .

dan ben ik er nog over na aan het denken om alles zwart te bekleden het dak .

of creme structuur spuit verf te kopen. iemand een idee ?

Hey

het probleem zit hem ook Niet in de bekleden van het hemeltje .

maar in het hemeltje zelf deze. Heb Ik kaal gemaakt door de Oude laagbstof te verwijderen maar hier door kwam een glasvezel laag mee en was de sterkte er gelijk uit.

Dus ik had hem bekled maar hij bleef niet mooi zitten ,dus nu even verstevigen en weer proberen

hey, ik lees net dat het niet lukt je hemel te bekleden.

maar das toch makkelijker dan de deur panelen.. maar moet wel met z'n twee zijn,

en van midden uit naar buiten werken.

heb zelf bij mijn vectra ook de panelen en me hemel bekleed met skai.

als ik zie wat je tot nu toe hebt gemaakt ziet het er zeer netjes uit en zal dat met die hemel

ook wel goed komen.

succes

Zo de donder wat mooi strak werk!

Heb een tijdje staan stoeien om mn kunststof delen te bekleden, maar de hoop toen even opgegeven ivm andere prio's.

Ben benieuwd hoe het je gaat lukken! Kan ik da als informatie meenemen:angel

Keep on going!

Gr.

Pastra

Hey

het probleem zit hem ook Niet in de bekleden van het hemeltje .

maar in het hemeltje zelf deze. Heb Ik kaal gemaakt door de Oude laagbstof te verwijderen maar hier door kwam een glasvezel laag mee en was de sterkte er gelijk uit.

Dus ik had hem bekled maar hij bleef niet mooi zitten ,dus nu even verstevigen en weer proberen

Terug
Naar boven