• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Interieur verlichting

@Mr-T-Opel-Astra-G wrote:

Wat ik bedoelde is dat bij mn tellerbak een lichtpunt in de display zit.. verdeling verloop dus niet helemaal lekker... aangezien ik de eenzelfde set heb voor mn TID en verwarming, vindt ik (wat zichtbaar is op de foto's)toch een beter resultaat.

inderdaad heb ook zo een lichtpunt zitten had het puntje van de led al zwart gemaakt met tec 7 maar blijft een punt in zitten :)

maar zou toch graag dan van die speciale ledjes steken zoveel beter precies als de gewone

maar in de uk bestellen heb ik nog nooit gedaan iemand die weet waar ze hier ergens te verkrijgen zijn :)

inderdaad ja mijn kan ik volgens mij zo aan

maar de tellerbak is nu volledig wit inclusief de dagteller

maar nu wil ik de TID ook nog en de middenconsole wit verlicht maken

heeft iemand een foto van de achterkant van een TID of welke fittingen hierin moeten ofzo

en welke fittingen er bij de verwarmingsknoppen moeten ?

Hey,

Rood maken van je teller en andere verlichting gaat prima.

Achter je Teller zitten drie van die draailampjes 509T

Achter je km stand zit één draailampje

Achter je tid/mid zitten er drie

Achter je kachel bediening ziten er twee / drie draailampjes afhankelijk van het merk kachelhuis of ECC

Achter je ring om de aansteker zit een T5 Led steeklampje.

En als het compleet is krijg je dit:

IMGP5161.jpg

Hee, weet je misschien ook waar die lampjes te koop zijn of welke soort ik moet hebben? Volgens mijn winkel die ook met autostyle werkt, leveren ze allemaal niet.

Heb jij misschien tip? Bij Heuts hadden ze ook niks.

Bij heuts kun je ze gewoon kopen van het merk Pilot (Heuts Hoensbroek). Zitter per 2 verpakt kosten wel €4,95. Zelfs in meedere kleuren wit,rood en blauw.

voor de goedkoopste oplossing even op ebay kijken!

heb je complete sets voor de eenzelfde prijs en in verschillende kleuren, binnenkort pics als ik alles weer ingebouwd heb!

kijk wel goed uit met leds.

de bovenstaande afgebeeld zie je overdag niets van

ik heb ze uit engeland bestelt. zitten er 4 ledjes in 1 lampje zegmaar. dus overdag is je km stand en MID goed afleesbaar, ook in de zon.

@robert_corsa wrote:kijk wel goed uit met leds.

ik heb ze uit engeland bestelt. zitten er 4 ledjes in 1 lampje zegmaar. dus overdag is je km stand en MID goed afleesbaar, ook in de zon.

Zijn ze dan niet overbelicht? vooral de kilometerstand sectie?

@Robert, Die leds wat je bij Haasje ziet komen van de zelfde bedrijf uit Engeland. :thumb

DSC_0089-1.jpg

het is lastig op de foto te zetten helaas. maar hier kan je goed zien dat het overdag zeer goed afleesbaar is.

zou eigenlijk eens een topic over moeten komen vind ik.

want het veranderen van je verlichting zitten nog best wat haken en ogen aan...

robert welke ledjes zijn dit dan

want mijn tellerplaten zijn goed verlicht maar mijn dagteller zie ik overdag maar heel slecht :)

@robert_corsa wrote:nee, je kan ze gewoon dimmen:)

Wat ik bedoelde is dat bij mn tellerbak een lichtpunt in de display zit.. verdeling verloop dus niet helemaal lekker... aangezien ik de eenzelfde set heb voor mn TID en verwarming, vindt ik (wat zichtbaar is op de foto's)toch een beter resultaat.

Omdit moment heb ik binnen NL en Belgie nog geen aanbieder gevonden die de zelfde leds leverd. Maar wat maakt het uit dat je het via Engeland besteld. Duurt alleen wat langer voor je de spullen ontvangt gemiddeld 1 week. De verzend kosten bij crazyleds is volgens mij voor leds €5.

@opel-motorsport wrote:@Mr-T-Opel-Astra-G wrote:

maar zou toch graag dan van die speciale ledjes steken zoveel beter precies als de gewone

maar in de uk bestellen heb ik nog nooit gedaan iemand die weet waar ze hier ergens te verkrijgen zijn :)

Is niet zo eng hoor :P ik laat internationaal heel wat over en weer verschepen. mocht je willen dan laat ik een setje overkomen voor je met die van mij. spaart ook weer kosten.

ik laat denk ik ook meteen een paar voor gesoldeerde schakelaars overbrengen. wel zo handig.

Heb bij Robert en Haasje de leds gezien in hun garage. Maar dat ziet er echt top uit. Zelfs overdag kun je het goed zien.

Dat is ook de rede dat ik altijd heb gewacht met led updates. Omdat ik zelf erg handig vind om ook overdag de TID/MID goed te kunnen overdag vooral de temperatuur. :thumb

Terug
Naar boven