• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Invoeren Kadett/Astra 200TS

TRPower

Post vaak
Heej,

een familielid van mij woont in zuid-afrika, en die heeft een kadett 200TS, dit is een kadett met een c20let, is daar orrigineel zo geleverd.

nu is mijn plan om ook zo een kadett of astra hierheen te halen, nu zit ik alleen met de volgende vraag:

de auto is daar op kenteken gewoon 2l 16v turbo, met 150kw, dit staat er letterlijk op, zal de rdw dat hier gewoon overnemen, of moet die ook gekeurd worden met weggedrag en geluidstest?

ik weet wel dat als de auto al in n EU land op kenteken is dit overgenomen word, maar deze komt uit afrika.

het is wel gewoon n orrigineel GM product.

als iemand het weet, laat het me weten :D

Marc

ey,

heb de rdw gemailed, inmiddels 2 weken terug, nog niets gehoord, morgen maar s bellen.

wat ik wel zal moeten veranderen zijn de koplampen, omdat ze daar aan de andere kant rijden...

ik bied m hier in waddinxveen aan, zijn altijd makkelijk geweest,en ken ze daar.

ik heb inmiddels wel de auto gevonden die hierheen gaat komen, een kadett 200ts uit 1991, 120k miles gelopen en helemaal orrigineel voor een prijs waar je hier niet eens de motor voor koopt :P

jaa tuurlijk :P maar dat maakt verder niets uit,rijden genoeg auto's hier met stuur aan de verkeerde kant. + dat ik regelmatig bij familie in schotland ben, en hun ook aan de foute kant rijden...

origineel gepost door boyanka

:cool:vergeet niet dat het stuur ook aan de andere kant zit

is wel om te bouwen denk ik

maar heb je ook foto's :):)

:hmmzmet het stuur hier in NL aan de andere kant is het wel waardeloos inhalen, eerst de auto op de andere weghelft en dan kijken of er iets aankomt:thumbdown

ik had dat probleem met een ferrari in cape town, stuur zat links dus inhalen was kXt

heej,

ja komt idd via n familie lid...

hij staat inmiddels op de boot, nog n weekje of 3 voordat die hier is...

rdw zei via de tel dat hij gewoon technisch gekeurd moet worden,

en ja het id gewoon n kadett... zo n astra is wel grappig,maar vind t nix

maar zo'n rechtsgestuurde kun je toch eventueel ook ombouwen op linkssturend ?

maareuh, een kadett 200TS is toch gewoon een Astra F hatchback ?

Een astra hatchback heet in zuid afrika namelijk gewoon Kadett. De astra sedan heet daar wel gewoon astra

:hmmzeen mercedes met een rechts stuur is ook om te bouwen maar dan moet je het voledige brandschot overzetten

ik weet dat bij een c kadett de gaten voor de rembekrachtiging enzo al voorbereid zitten aan beide kanten. dus miss dat het bij e kadett ook zo is ?

maar nogmaals, volgens mij is het echt een astra hoor :o

ander ekant rijdne ben je zo aan gewend, ik rijd regelmatig in een super 7 van mijn schoonvader aan de andere kant.. wen je zo aan.

origineel gepost door JvV

Het is geen kadett maar een Astra, een kadett E wordt in engeland en afrika ook een Astra genoemd (KM2/MK3)

Hier een stuk over een Astra TS200:

Nog een stuk over een SuperBoss S (Kadett) en de TS200:

astra hatch hier heet daar kadett

astra sedan hier heet daar astra

kadett gsi hier heet daar kadett superboss

Terug
Naar boven