origineel gepost door Gupy
99% van de X25XE is niet zomaar te chippen.
Buiten het feit dat je niet even een chip kunt omsteken, heeft het bij deze motoren dan ook bijna geen zin omdat ze mechanisch erg gelimiteerd zijn in hun inlaat.
Er zijn wel wat mechanische truken, maar dan moet ik wel een budget horen van minimaal 1000 euro anders heeft het geen zin.
He Frank,
Deze is wel te chippen.
Kwestie van de chip links onder eruit solderen,een sockel erin solderen zodat je altijd een steekchip erin kan zetten.
Via obd chippen van modellen voor 2000 geeft te vaak problemen,helaas ervaring mee.
Afgelopen zondag nog een ecu kapot gemaakt van een astra g X18XE1 moet wel zeggen dat de simtec 70 het slechtste stuurapparaat is wat opel ooit gemaakt heeft.
Beste is met de ecu langskomen,solderen we er een socket in,lezen je originele programma uit,passen dat aan.
Originele chip neem je fijn erna mee na huis...
Tevens voor zover ik kan zien heeft jou Vectra ook geen flash eprom erin dus is niet via de obd te chippen...
Tevens een waarschuwing voor vele vectra b rijders,een vectra is te chippen,alleen!!!!!!
Ze lopen snel kapot!
Hier komt een hele hoop bij kijken om deze aan te passen,zodat het veillig blijft..bij een vectra b is het verstandig om een I500 chip erin te zetten,dit is een origineel programma,en dat programma lichtelijk aan te passen.
Met de nadruk op lichtelijk!!!
Ik heb zelf ook het i500 programma aangepast,werkt super...
Je kunt veel pk's eruit halen uit een origineel blok 194pk is haalbaar, maar veillig,ik zeg NEE.
M-Tech chipt hem al niet meer zover ik weet.
Jullie kunnen ervoor mailen maar er zijn teveel motoren kapot gelopen bij hun met de tuning erin...
Frank we bellen wel even jij hebt mij altijd geholpen nu help ik jou....