• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

irmscher

origineel gepost door wim-v6

origineel gepost door sw_reijnders

origineel gepost door PAASHAAS

Mooie foto's van een mooie Vectra ! :kewlpics

100% mee eens :)

en ik ben echt stinkend jaloers op die bumperkit van je :wub

www.ebay.de

Willem

en jij dacht dat ik die niet in de gaten hield ;)

als ik er eentje tegen kom wel . . . maar eerlijk gezegd vangen ze voor beschadigde afgeragde bumpers zonder gaas en mistlampen al 300 euro!!!

dus kun je net zo goed voor 500 euro bij GM-tuningparts kopen . . . en tja, ik heb ook van de zomer een huis gekocht :hmmz

gaat um dus nog ff nie worre dus :(

ik weet dat er al vaak over chippen is gesproken, maar ik kan nog geen goede info vinden voor mijn auto.

vectra-b 2.5 v6 handbak (x25xe)

2: Chippen: de 2.5 V6 blijkt Chipbaar te zijn tot 200pk.

- maar dat gebeurt niet door irmscher

- Het irmsher motor pakket bevat: nokkenassen, inlaat, motor programma

Willem

waar zou ik meer informatie kunnen krijgen over het chippen tot +/- 200pk, of een bedrijf die dat doet.

en informatie over het irmscher pakket waar je het over had, klinkt wel leuk dus wil ik wel wat info over.

op irmscher.nl kan ik niks vinden van een vectra-b, en duits ken ik niet.

misschien iemand die een x25xe heeft laten chippen, en een adres weet voor mij.

alvast bedankt, peter

Ik heb een X25XE die nu op een motorupdate zit te wachten, die zal in staat zijn ongeveer 240 pk te gaan brengen.

Maar dat is iets (lees: heel veel) meer dan chippen, mijn ECU zelf is niet zomaar te chippen, hiervoor komt er een andere ECU in.

Nope....maar deze ECU krijgt wel z'n waardes afhankelijk van de testruns. Ik weet namelijk nog niet of het wel ooit goed zal gaan lopen met deze setup. Kan zomaar zijn dat er delen terug gezet gaan worden of andere delen weer aangepast moeten worden.

is er niet iemand die een adress weet waar ik eens moet gaan informeren, voor chippen?

het liefst in de buurt natuurlijk, zuid-holland (rotterdam), ergens anders kan ook, als ik maar ergens kan gaan informeren.

gr peter

99% van de X25XE is niet zomaar te chippen.

P1030399.JPG

Buiten het feit dat je niet even een chip kunt omsteken, heeft het bij deze motoren dan ook bijna geen zin omdat ze mechanisch erg gelimiteerd zijn in hun inlaat.

Er zijn wel wat mechanische truken, maar dan moet ik wel een budget horen van minimaal 1000 euro anders heeft het geen zin.

Weet ik wel Bas, maar veel mensen zien een Eeprommetje op internet en denken dat ze die er ff insteken en hopla.

origineel gepost door Gupy

99% van de X25XE is niet zomaar te chippen.

P1030399.JPG

Buiten het feit dat je niet even een chip kunt omsteken, heeft het bij deze motoren dan ook bijna geen zin omdat ze mechanisch erg gelimiteerd zijn in hun inlaat.

Er zijn wel wat mechanische truken, maar dan moet ik wel een budget horen van minimaal 1000 euro anders heeft het geen zin.

He Frank,

Deze is wel te chippen.

Kwestie van de chip links onder eruit solderen,een sockel erin solderen zodat je altijd een steekchip erin kan zetten.

Via obd chippen van modellen voor 2000 geeft te vaak problemen,helaas ervaring mee.

Afgelopen zondag nog een ecu kapot gemaakt van een astra g X18XE1 moet wel zeggen dat de simtec 70 het slechtste stuurapparaat is wat opel ooit gemaakt heeft.

Beste is met de ecu langskomen,solderen we er een socket in,lezen je originele programma uit,passen dat aan.

Originele chip neem je fijn erna mee na huis...

Tevens voor zover ik kan zien heeft jou Vectra ook geen flash eprom erin dus is niet via de obd te chippen...

Tevens een waarschuwing voor vele vectra b rijders,een vectra is te chippen,alleen!!!!!!

Ze lopen snel kapot!

Hier komt een hele hoop bij kijken om deze aan te passen,zodat het veillig blijft..bij een vectra b is het verstandig om een I500 chip erin te zetten,dit is een origineel programma,en dat programma lichtelijk aan te passen.

Met de nadruk op lichtelijk!!!

Ik heb zelf ook het i500 programma aangepast,werkt super...

Je kunt veel pk's eruit halen uit een origineel blok 194pk is haalbaar, maar veillig,ik zeg NEE.

M-Tech chipt hem al niet meer zover ik weet.

Jullie kunnen ervoor mailen maar er zijn teveel motoren kapot gelopen bij hun met de tuning erin...

Frank we bellen wel even jij hebt mij altijd geholpen nu help ik jou....

origineel gepost door cabriobully

Frank we bellen wel even jij hebt mij altijd geholpen nu help ik jou....

Kijk, dat bedoel ik nu met voor voor elkaar klaar staan.:thumbup

Spreek je eind van de week nog een keer Ronald.

Terug
Naar boven