• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

jaren 80 sentiment

uhm,nee,de 60 jaar gaan ze niet halen,maar er staan er heel wat als zijnde reserve die waarschijnlijk nooit meer gaan rijden,oa bij de watergraafsmeer staan er een hele berg.

Klopt maar er staan er wel een stel, terzijde gesteld die zodanig

als plukloc gebruikt zijn dat rijden er mee lastig gaat worden.

Maar als het goed is komen er steeds meer bij kleine vervoerders op de rails en ook bij de DB.

Ik ben zelf geboren en getogen op schouwen-duiveland in 1980

het schoolvervoer daar werd/wordt gereden door touringcar bedrijf van oeveren uit zierikzee

en heb nog een aantal foto's kunnen vinden van deze bussen die mij destijds op school brachten

Van_Oeveren_33.jpg

Van_Oeveren_35.jpg

Van_Oeveren_47_+_35.jpg

Foto's zijn niet van mezelf hoor

gevonden met grote vriend google ;)

volgens de rsw site bestaan ze helaas niet meer

vooral de linkerbus op de laatste foto was mn favoriet

deze had ipv skay een geruit groen/zwart stoffen bekleding

wel de type stoelen die toen normaal in daf bussen zaten

en het was een handbak

was toen al gek op het PPssshht tijdens het schakelen

tot midden jaren '90 werd deze nog dagelijks gebruikt :wub

Ben blij dat ik de jaren 80 bewust heb meegemaakt

Had gerust iets eerder nog geboren willen worden

De firma Van Oeveren had veel mooie bussen rondrijden

Er schijnen er toch nog steeds meerdere van rond te rijden

Deze heb ik ook nog in gezeten, foto 1986 lijn 133 rotterdam - burgh haamstede

vanoeveren24-3.jpg

@kaneelschep wrote:
a500ful.jpg

Eind jaren 80 haalde mijn vader zo'n Amiga. Die kon duizend keer meer dan de 8086 ibm die we toen hadden.

Ik moet ook vooral denken aan deze vriend:

dcp_1505.jpg

Zo'n amiga 500 was ook bij ons de 1e computer, hadden toen die tijd heel veel spelletjes ervoor. Heel wat uren achter gezeten

Ik had begin jaren 80 zn Alfa Alfetta GTV 2 liter, had ik um nog maar.

Maar helaas de roest duvel was niet te stoppen bij die dingen.

gtvp1.jpg

0108942-Alfa-Romeo-Alfasud-1.3-SC-1982.jpg

dan was dit nog erger,de AlfaSud.

Superauto om mee te rijden maar je hoorde hem roesten.

Iemand bij ons in de straat had er een,vrijwel even oud als onze Ascona destijds (had een KD nummer,dus eind 83) en na 3 jaar zaten de gaten in de wielkasten,en overal begon ie te rotten. De beste man was er doodziek van,want hij reed zo verdomd lekker! En technisch had ie er nooit wat mee,maar de roest.........Ik geloof dat de Sud in 88 naar de sloop is gegaan. Het was een beige exemplaar met zwarte bumpers,dat weet ik nog.

@asconahobbyist wrote:[youtube:3q5u2gbc]

de tegenhanger van de Transformers , de GOBOTS. Hebben het uiteraard niet gered,vond het destijds vrij suf.

Geproduceerd door Hanna-Barbera (Flinstones,Scooby doo,Topcap enz...)

Wel wat speelgoed van gehad als een soort nep transformers,waren een stuk goedkoper als de echte,maar erg gek was ik er toch niet mee!

en dat heb je helemaal mis :angel

Go-bots werden door dezelfde label verkocht als de transformers.

Sterker nog Go-bots waaronder Crasher komen ook in moderne tekenfilms en speelgoed voor ;)

http://tfwiki.net/wiki/GoBot_(Tonka" onclick="window.open(this.href);return false;)

@asconahobbyist wrote:[youtube:nedy4u95]

de tegenhanger van de Transformers , de GOBOTS. Hebben het uiteraard niet gered,vond het destijds vrij suf.

Wel wat speelgoed van gehad als een soort nep transformers,waren een stuk goedkoper als de echte,maar erg gek was ik er toch niet mee!

Sterker nog Go-bots waaronder Crasher komen ook in moderne tekenfilms en speelgoed voor ;)

http://tfwiki.net/wiki/GoBot_(Tonka" onclick="window.open(this.href);return false;)

@asconahobbyist wrote:[youtube:16dzi1uv]

Sterker nog Go-bots waaronder Crasher komen ook in transformers tekenfilms en speelgoed voor ;)

Terug
Naar boven