• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

JPB 3,0V6

• Topic starter Topic starter jpb
  • Startdatum Startdatum
blok hangt weer in de auto, met de 2,5 carterpan.

Subframe er weer onder met nieuwe fusee-kogels en ff nieuw laagje zwarte verf.

De bouten gingen wel lastig van het subframe trouwens!

nu alle draden/buizen weer aansluiten op hun/een plek.

Ik heb trouwens nog een mooi setje xenon lampen uit de Omega kunnen redden.

gister ff aangesloten op een accu en ze werken alle twee goed. (de auto had schade aan de voorkant maar

deze hebben het dus wel overleefd)

Aansluiten duurde langer dan gehoopt maar vanavond is ie tot leven gekomen :D

Van de week de kap er weer op en kijken hoe het rijdt!

hier nog wat foto's:

motor hangt in de auto, alles mooi schoon en in de verf:

okbnnr.jpg

Vandaag met de nieuwe velgen verder gegaan.

Nieuwe banden zitten erop, ben met de voorste begonnen omdat deze nog wat "paswerk" hebben.

De velgen zijn 9,5J, 18", met 255 banden erom. :kewlpics :D :D :D

1z6gili.jpg

ff buiten een paar rondjes draaien om te kijken hoe en waar nog iets vermaakt moet worden om de wielen heen

286r3ww.jpg

2napn9j.jpg

nog wat opgehaald bij de spuiterij:

Ik heb de plastic kap die bovenop de motor komt in de kleur van de auto

laten spuiten met flakes/glitters erin. is wel erg mooi geworden!

De kap was nog erg stoffig en door weinig licht komt het op de foto niet helemaal uit zoals het in t echt is..

2ptwi28.jpg

2hpn1x3.jpg

en het zwaard voor onder de voorbumper is zwart gespoten

ligt hier los onder de bumper:

akxrp0.jpg

Echt mooi werk hoor..... Zou mijn v6 blok ook wel zo willen :wub Was dat veel werk om zo te spuiten? Of gedaan toen de riem eraf lag en alles eraf gehaald en gespoten?

Word weer een zeer mooie wagen :thumbup

ziet er allemaal netjes uit! :thumb heb je deze auto kwa uiterlijk zo gekocht trouwens? komt mij bekend voor :hmmz

vandaag nog weer ff verder gegaan met de velgen, nog klein beetje aanpassing aan de wielkuip/veerpoot voor.

Daarna alle roestende delen van de remschijven zwart geverfd en alle remklauwen goudkleurig gemaakt:

a9l2t2.jpg

1ex4o.jpg

en de achterste velgen gepast, deze passen perfect in de wielbakken:

2wrq80p.jpg

osbxb5.jpg

2nbyrg2.jpg

En nog een alu veerpootbrug besteld voor onder de motorkap king:

En als iemand nog een irmscher reflectorplaat weet/heeft dan zou ik het heeeeel graag horen! ;) ;)

Wegens ongeluk met de "daily drive" moest de calibra van stal komen.

gister ff laten uitlijnen:

709g03.jpg

vandaag in de zon:

dwozm.jpg

zvr5z5.jpg

voorste velgen zijn ook 9,5J.

moest de veerpoot beetje bewerken en de rand van de voorbumper, viel me eigenlijk nog mee

afgelopen week de ramen geblindeerd. zijkanten heel licht zodat er geen problemen met "de sterke arm" zijn..

voorop een raamband en het achterraam helemaal wat donkerder.

Achter heb ik een andere klep/raam omdat in het raam wat erop zat een logo gestraald zat.

Op de klep komt wel weer een spoiler maar misschien een andere dan die erop zat. heb hem besteld en ga

kijken welk van de 2 ik het mooiste vind. (ik weet dat er heel wat mensen zullen zeggen om hem zo te laten, maar dat doe ik niet king: )

149qjxi.jpg

143f0d5.jpg

En eindelijk een reflectorplaat! :thumbup :thumbup

2vkkarl.jpg

2wfijnm.jpg

Volgende week komt er een nieuwe verlagingsset op met veren en dempers 60-60mm van KW. :thumbup :thumbup

Ik hoop dat ie daardoor wat stugger wordt want achter lopen de banden een beetje aan als ik door de bocht ga of een bult in de

weg tegenkom..

De 3L motor doet het overigens helemaal perfect, loopt mooi en doet het altijd! :afro

ja een 10, ziet er goed uit :kewlpics :kewlpics :kewlpics

persoonlijk had ik voor andere velgen gekozen iets met meer spaken , al staat dit ook niet slecht

Zonder spoiler is zeker wel mooi (op een standaard Calibra), maar jouw kit vraagt juist om een spoiler. Dus ik zal er zeker niet om zeuren om het te laten ;)

Terug
Naar boven