• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

JPB 3,0V6

• Topic starter Topic starter jpb
  • Startdatum Startdatum
Nieuwe spoiler is binnen gekomen, ff passen:

346vyva.jpg

Verlaging eronder gezet--> auto veel te laag, banden zaten vast in de kassen

Nu weer nieuwe veren besteld en gister binnen gekregen, deze week er ff onder zetten

en dan moet ie snel voor de apk.. :hmmz

Nieuwe apk erop :thumbup :thumbup

was niks mis met de auto.

Nog een nieuw deel voor contactslot besteld en nieuwe kentekenlampjes voor in de reflectorplaat.

Airco is ook gevuld en doet het weer lekker king:

Spoiler ligt bij de spuiterij, zal volgende week ergens klaar zijn.

De side-skirts die op de auto zitten zijn op een aantal plaatsen gescheurd.

Dus ik heb nieuwe gekocht van Rieger:

16h829x.jpg

208uygx.jpg

Nieuwe spoiler zit erop.

Ik heb afgelopen weekend de auto geschorst omdat ie voorlopig (winter) wel lekker binnen blijft :thumbup

Verder gegaan met de nieuwe skirts.

Ik heb bedacht om de nieuwe skirts niet tegen de dorpel te plakken maar om ze er 5 cm

vanaf te zetten. Dan komen ze gelijk met de breedte van de wielkasten, dat zal straks wel dik staan! :shock: :D

De 5cm die dus open blijft aan de bovenkant wordt opgevuld met een aluminium strip die ik heb laten maken.

Die strip zet ik met bouten vast aan de auto en aan deze strip komt de nieuwe skirt.

op deze foto's zit de aluminium strip net aan de auto:

335fqrr.jpg

so271g.jpg

Mooie calibra! De sideskirts die er al op zaten vind ik mooier , maar dit gaat ook niet verkeerd staan denk ik. :thumbup

Weet niet.... Denk dat de ander sideskirts mooier staan. Die passen immers bij de rest. Waarom dat te niet doen???

Ze zitten er nu aan beide kanten mooi op. king:

Alleen wil ik nog even een verbinding maken vanaf de onderkant v/d skirt naar de bodem van de auto.

Normaal heeft zo'n side-skirt aan de onderkant steun van de orginele skirt die er dan nog onder zit. maar omdat

deze nieuwe skirts er 5 cm vanaf staan moet ik dat wel nog ergens vast maken voor wat

stevigheid.

Daarna moet bij de spuiterij de naad tussen de dorpel en de alu strip nog ff strak gemaakt worden, en dan kan alles weer in kleur van de auto gespoten worden.

2slow: ik heb gewoon graag iets wat ik nog niet op een andere calibra zie.

en ik vind deze nieuwe skirts gewoon dik staan :thumb

Ziet er goed uit.

Heel de auto eigenlijk. :jaloers:

Alleen ben ik van mening dat deze velgen er niet echt mooi bij staan.

Maar dat is dus mijn mening en kwestie van smaak.

Verstuurd vanaf mijn LG-D802 met Tapatalk

Afgelopen weekend de calibra even uit de opslag gehaald voor een stukkie op de weg :thumb

In november weggezet en in Januari nog even gestart. Auto liep nu meteen weer netjes :thumbup

15fji51.jpg

qoi0b9.jpg

2cdaadu.jpg

Terug
Naar boven