• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

K&N 57S Performance kit astra G

Let je er wel op dat je luchtmassameter de olie in zo'n filter absoluut niet leuk vind en door die olie kapot gaat?

Sta er dus niet gek van te kijken als je rare storingen krijgt op een gegeven moment.

Ja, die BlueAstraG heeft het daar wel eens over gehad.

Maarre, kijk eens naar je gasklephuis, dan zie je dat daar een vertraging in zit omdat het ene lipje de andere mee moet trekken. En verder is dat gewoon het nadeel van indirect ingespoten motoren. Directe injectie geeft een snellere gasreactie, maar het zuipt ook meer.

zuipen mag mijn wagen best doen, het is toch maar een plezier autotje, hoef er niet mee naar werk en al

@RickR91 wrote:Dion, lichter vliegwiel en sneller motortje aan je gasklep zetten.

lichter vliegwiel gaat er zeker weten opkomen, maar wel pas als me koppeling ook vervangen moet worden.

daarnaast heb ik ook de krukaspoelie verwisseld door een die lichter is, dat merkte ik ook opzich wel een beetje.

maar aan wat voorn motortje moet ik dan denken?

Rick bedoelt een sneller reagerende stappenmotor.

Mijn verhaal van die lipjes was voor een motor met gaskabel (van de topicstarter). Maak anders eens je eigen projecttopic aan, dan kunnen we voortaan dit soort dingen daar bespreken/aanraden ;)

@Mr-T-Opel-Astra-G wrote:Link is non actief:

WS253.jpg

Simota uitvoering:

article23332476.jpg

Of ook te bestellen via datatuning.nl

Klikje hier :D

Heb deze ook in mijn astra, past makkelijk op de originele aanzuigbuis van het filterhuis...werkt perfect en geen gezeik met aanzuiging van warme lucht

Gelukkig :)

Ik hoop dat ie wat feller op het gas word en geluid mag harder .

Ik laat wel die kap der gewoon opzitten .

Straks bestellen bij datatuning hoop dat ik m heb voor zaterdag :)

edit*

Heb m bestelt :) aan ene kant denk ik zonde van me geld dus hoop maar dat er veel van merk XD

Gelukkig heb ik nog schoonmaak set ligggen van K&N

@blackX20XER wrote:Hey,

ik heb hem er sinds 2 weken op zitten, prima filter denk dat je iets meer vermogen pakt dan met alleen een inleg filter, die van mij is er toch een stuk soepeler van gaan rijden, en ook een iets mooiere sound als wat je gewend bent.

en wat wel leuk is, heb je een keer zin in een bak herrie met optrekken, deksel er ff af draaien en je hebt een open filter met koude lucht aanvoer van onder

Hilversum-20120630-00504.jpg

gr Rolf

ma is dit was of??

is dat gewoon een box of alleen een bovenkant?? op de foto die je geen onderkant

lijkt me best mooi zoiets onder je kap!

Je krijgt het filter en het deksel .

Dit past op de onderkant van de orginele box .

Het is dus deksel deraf , filter derop andere deksel derop en klaar :)

Al 2 dagen verder na bestelling en nog niks gehoort Datatuning

Mensen ervaring met ze ?

Had eigelijk wel verwacht vandaag al verstuurd zou zijn .

Beetje zaak doet dat wel :)

Hoorde hier gisteravond ook al geen goede verhalen over.

Iemand met een Pipercross luchtfilter.

==============================================================

Zijn verhaal.

2e tegenslag was dat ik een Pipercross Venom 7000 luchtfiltersysteem gekocht had bij DataTuning in Nijkerk, wat helaas achteraf gezien door de grote conische vorm van het filter niet paste, en op het moment van retourneren dat DT nergens meer te bereiken was nadat hij dit wist. Telefonisch niet, emails antwoord hij niet meer.. en heel "toevallig" heeft hij ook geen pand meer nu waar ik langs kan rijden... Dus zit nog steeds met dat filter opgescheept.

Mocht iemand iets overwegen om wat bij die oplichter van een DataTuning te kopen, is mijn advies: NIET DOEN!

Terug
Naar boven