• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Kabelboom C3.0SE 24V .

noci

Post weleens wat
Heeft er iemand een Kabelboom van een 24V handgeschakelde versnellingsbak ( omega 3000 ) ?

Heb nu al 3 kabelbomen liggen en allemaal van een automaat !

Of kan iemand mij een schema geven welke draden eraf kunnen en welke ik moet doorverbinden ?

Wil die stekker van de automaat computer eraf hebben, heb je toch niets aan !

DE bekabeling is ook te gebruiken wanneer je wil blijven schakelen.

Oftewel, je kan de overbodige stekkers gewoon los laten hangen. Maar dat wisten jullie natuurlijk al.

Los laten liggen, of gewoon afknippen, netjes aftapen, kan natuurlijk ook. (Simpel zat, topic klaar)

Echter mocht je op termijn erachter komen, dat automaat rijden,(vooral de AR25/35) ook lekker kan zijn (of misschien zelfs vele malen relaxer), dan heb je wel meer werk om alles weer vast te solderen, voor het geval je de stekkers hebt bewaard.

Ik spreek uit ervaring, dacht ook net zoals jullie, 10-15jr geleden. Knip. knip weg met die rommel.

Later heb ik zelfs bedradingen geruild, want ik wilde automaat.

Veel relaxer in de file, bij langzame snelheden. drempels, wegrijden (vooral met aanhanger/caravan), en ook nog eens goedkoper in de verzekering.

Oftewel bij een grote auto hoort een 6cilnder met automaat.

DE bekabeling is ook te gebruiken wanneer je wil blijven schakelen.

Oftewel, je kan de overbodige stekkers gewoon los laten hangen. Maar dat wisten jullie natuurlijk al.

Los laten liggen, of gewoon afknippen, netjes aftapen, kan natuurlijk ook. (Simpel zat, topic klaar)

Echter mocht je op termijn erachter komen, dat automaat rijden,(vooral de AR25/35) ook lekker kan zijn (of misschien zelfs vele malen relaxer), dan heb je wel meer werk om alles weer vast te solderen, voor het geval je de stekkers hebt bewaard.

Ik spreek uit ervaring, dacht ook net zoals jullie, 10-15jr geleden. Knip. knip weg met die rommel.

Later heb ik zelfs bedradingen geruild, want ik wilde automaat.

Veel relaxer in de file, bij langzame snelheden. drempels, wegrijden (vooral met aanhanger/caravan), en ook nog eens goedkoper in de verzekering.

Oftewel bij een grote auto hoort een 6cilnder met automaat.

Dat laatste ben ik helemaal met je eens Jo.

de mijne is ook een automaat maar ik wil de oude automaat erachter laten zitten dan hoef ik geen aandrijfas te veranderen.

Maar ik hou zelf niet van al die losse stekkers, wat niet nodig is hoeft er ook niet in te zitten ( ben misschien te perfect voor dit soort dingen ! )

Dat laatste ben ik helemaal met je eens Jo.

de mijne is ook een automaat maar ik wil de oude automaat erachter laten zitten dan hoef ik geen aandrijfas te veranderen.

Maar ik hou zelf niet van al die losse stekkers, wat niet nodig is hoeft er ook niet in te zitten ( ben misschien te perfect voor dit soort dingen ! )

ik ben het ook met het automaten verhaal eens

alleen ik heb 1 monza en het leek me wel leuk om daar de schakelbak in te houden

me stations worden alle automaat

ik ben het ook met het automaten verhaal eens

alleen ik heb 1 monza en het leek me wel leuk om daar de schakelbak in te houden

me stations worden alle automaat

Klopt Ron :thumbup

Weet ook niet wat dit er tussen moet maar ik denk dat er 1 in de verkeerde toppic zijn verhaal heeft gezet :puke

Laat maar zien als je zo ver bent, ben wel benieuwd ;)

heb gisteren een kabelboom helemaal los gemaakt en zitten puzellen welke draden er zo al uit kunnen, en geloof me dat zijn er veel hou 3 draden over waar ik niet van weet waar ze naar toe gaan ?

Klopt Ron :thumbup

Weet ook niet wat dit er tussen moet maar ik denk dat er 1 in de verkeerde toppic zijn verhaal heeft gezet :puke

Laat maar zien als je zo ver bent, ben wel benieuwd ;)

heb gisteren een kabelboom helemaal los gemaakt en zitten puzellen welke draden er zo al uit kunnen, en geloof me dat zijn er veel hou 3 draden over waar ik niet van weet waar ze naar toe gaan ?

Als je toch 3 kabelbomen hebt....Strip gewoon alles weg wat op de stekker van de automaat zit..

Dan verbind de 2 zwart/rode or rode dikkere kabels door (vind je wel zitten op een stekker) anders start ie niet want dan denkt de computer dat ie in de gang staat...en klaar is kees.

Als je toch 3 kabelbomen hebt....Strip gewoon alles weg wat op de stekker van de automaat zit..

Dan verbind de 2 zwart/rode or rode dikkere kabels door (vind je wel zitten op een stekker) anders start ie niet want dan denkt de computer dat ie in de gang staat...en klaar is kees.

origineel gepost door MonzaRon

niemand die ff in kan vullen waar al die stekkertjes voor dienen :o

:hmmz

ik ben ermee bezig maarre voordat ik die 2 cd doorgespit heb:o

als iemand mij voor kan wezen vind ik niet erg

eens even kijken of ik geen ftp servertje kan opzetten kan iedereen de cd bekijken:hmmz kost ff tijd

origineel gepost door MonzaRon

niemand die ff in kan vullen waar al die stekkertjes voor dienen :o

:hmmz

ik ben ermee bezig maarre voordat ik die 2 cd doorgespit heb:o

als iemand mij voor kan wezen vind ik niet erg

eens even kijken of ik geen ftp servertje kan opzetten kan iedereen de cd bekijken:hmmz kost ff tijd

ok klaar

voor ieder die ff tijd heeft en 2 cd's wil downloaden van de opel monza/senator u2u mij

DIT KOST NIETS!!!

alleen tijd

ok klaar

voor ieder die ff tijd heeft en 2 cd's wil downloaden van de opel monza/senator u2u mij

DIT KOST NIETS!!!

alleen tijd

Terug
Naar boven