• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

kachel

Corsa A1 of A3? Zit nogal verschil in :) De knop in een A3 kan je met wat bruut geweld van een schroevendraaier zo los halen. De knop in de A1/A2's zou ik via een wat veiligere route doen.

De midden luchtroosters naar boven mikken, dan vanaf onder (bij de pook) naar boven kijken richting de radio. Daar zie je dan 2 schroefjes, links/rechts in de luchtrooster uitsparingen. Die los schroeven.

Daarna het hele vierkante middenstuk naar beneden trekken/klikken. En je hebt 'm los :) En dan kan je bij alle stekkers/bedrading ervan :)

Corsa A1 of A3? Zit nogal verschil in :) De knop in een A3 kan je met wat bruut geweld van een schroevendraaier zo los halen. De knop in de A1/A2's zou ik via een wat veiligere route doen.

De midden luchtroosters naar boven mikken, dan vanaf onder (bij de pook) naar boven kijken richting de radio. Daar zie je dan 2 schroefjes, links/rechts in de luchtrooster uitsparingen. Die los schroeven.

Daarna het hele vierkante middenstuk naar beneden trekken/klikken. En je hebt 'm los :) En dan kan je bij alle stekkers/bedrading ervan :)

A3, zit een gaatje onderin de middelste schakelaar, daar kan je een dun pennetje in drukken en de knop er aftrekken, dan kan je de lipjes indrukken en de schaklaar eruit trekken en het lampje verwisselen..

Willem

A3, zit een gaatje onderin de middelste schakelaar, daar kan je een dun pennetje in drukken en de knop er aftrekken, dan kan je de lipjes indrukken en de schaklaar eruit trekken en het lampje verwisselen..

Willem

Ik heb de auto net een week en weet eigenlijk niet of het een A1 A2 of A3 is.

Hij is van 91 en heeft 3 draaiknoppen voor de kachel bediening.

Er zit ook geen toeren teller in.

Iemand nog een tip hoe ik de lichtschakelaar los kan krijgen?

Ik heb de auto net een week en weet eigenlijk niet of het een A1 A2 of A3 is.

Hij is van 91 en heeft 3 draaiknoppen voor de kachel bediening.

Er zit ook geen toeren teller in.

Iemand nog een tip hoe ik de lichtschakelaar los kan krijgen?

@wim-v6 wrote:A3, zit een gaatje onderin de middelste schakelaar, daar kan je een dun pennetje in drukken en de knop er aftrekken, dan kan je de lipjes indrukken en de schaklaar eruit trekken en het lampje verwisselen..

Willem

Werkt dit ook zo bij de licht schakelaar?

@wim-v6 wrote:A3, zit een gaatje onderin de middelste schakelaar, daar kan je een dun pennetje in drukken en de knop er aftrekken, dan kan je de lipjes indrukken en de schaklaar eruit trekken en het lampje verwisselen..

Willem

Werkt dit ook zo bij de licht schakelaar?

nee, heb het je al uitgelegd, zit met 2 van die klikvingers vast, links en rechts van de schakelaar. Van de voorkant kom je er niet bij.

Terug
Naar boven