• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Kadett 1800i Frisco.. Remmen reviseren met foto's

Vanaaf ff samen met mijn vader de stuurkogel van een andere donor kadett (ook frisco) gehaald!!

Handremkabel had ik zaterdagaaf er al vanaf gehaald.

Dit ga ik denk ik woensdagaaf ff allemaal op mijn kadett bouwen:cool:

Dan ga ik vrijdagmiddag en s'avonds beginnen met de rechter dorpel. Dus het eruit slijpen, alles kaal maken en dan kunnen we zaterdag de nieuwe dorpel erin lassen:jerry

Dan komt ie als goed is weer door de apk:wub

Hey Martijn,

Zozo, je pakt het meteen goed aan zeg! Moet zeggen dat het slijp- en laswerk er professioneel uitziet, mag aannemen dat hij nu weer jááááren probleemloos door de apk zal komen!

Ik moet van het voorjaar mijn dorpels ook gaan vervangen, tesamen met nog wat andere (door roest aangetastte) delen, maar als ik er niet uitkom weet ik bij wie ik aan moet kloppen nu :angel

Sterkte met je werkzaamheden, ben benieuwd naar de foto's!

Zo, weer een update...

Zaterdagmiddag nog de overzetdorpel verwijderd aan de rechter kant... en ja hoor...

Ook weer dikke gaten in de dorpel en wielkasten.

Dus dat word ook wel nieuwe platen inlasse:jerry

Vanavond gaan we er een hele avond aan... we hebben vorige week al een stuurkogel van een andere kadett frisco afgehaald:angel

Stond toevallig nog 1tje bij ons op de dam:D

Vandaag ff bij de Brezan gekeken voor een gsi antenne, en die was nog wel leverbaar.

DUs die ga ik binnenkort ook even bestellen..

O ja de oude antenne heb ik al verwijderd... moet alleen nog het gat dichtlassen op het voorschermking:

Foto's komen zo

origineel gepost door kadettsr

Foto's komen zo

op het forum zijn we dr helemaal gek van, dus laat die :kewlpics maar komen :D

ben benieuwd! :)

Hierbij de foto's van zaterdagmiddag:

Overzetdorpel er uitslijpen en kijk en huiver van de roest:cry

Maar goed dat we er nog redelijk op tijd bij zijn:wtf

Foto's zijn genomen met telefoon Nokia E65

34odhxl.jpg

142697q.jpg

29vchn8.jpg

2yycjdy.jpg

Laatste foto van het motorblok...

Beetje netjes gemaakt enzo... niet gepolijst!!

2i0cdqs.jpg

Vanaaf ga ik dus alles proberen blank te maken en misschien nog wel even de stuurkogel vervangen:thumbup

Dus vanavond komen er nog meer :kewlpics

Zo vanavond dus samen met mijn vader bezig geweest met de kadett.

Hij was echt behoorlijk "ziek" c.q. rot:hmmz

We hadden niet veel langer moeten wachten:(

Kijk maar naar de foto's dan verklaart het genoeg:

4ioeqd.jpg

nat1e.jpg

vsmjuo.jpg

pli5c.jpg

j7uo91.jpg

30ayo10.jpg

2nbamnn.jpg

t9cyee.jpg

25z41op.jpg

Ook nog een andere stuurkogel erin gezet deze avond:

29o4g3l.jpg

Zo dan, wat een roestbende zeg! Goed dat jullie besloten hebben het nu aan te pakken, als je er nog een jaar mee gewacht had was het onbegonnen werk waarschijnlijk!

Je bent vast geschrokken van hetgeen je aantrof toen je de overzetdorpels weghaalde of niet? in ieder geval wordt het nu goed aangepakt zie ik, blijf vooral foto's van het proces maken, altijd gaaf om te zien!

Van het weekend priesies hetzelfde gedaan met een E kadett... Andere topic over te openen.

Maar t ziet er top uit hoor :thumbup:thumbup

Hier komen weer een paar foto's uit het oorlogsgebied!

Het staat 10-0 voor het blanke ijzer:afro

Haha de strijd tegen de voorlopige roest is bijna gestreden, zie de onderstaande foto's:

Helaas komt de dorpel bij de deur vooraan niet mooi uit:wtf

Hij steekt ie te ver uit...:swear dus daar moeten we nog een oplossing voor vinden...:swear

2va1jpz.jpg

25qpu90.jpg

2h57i8l.jpg

Morgenavond ga ik dorpels verder afmaken en in de zinkspray zetten...

Ja ik weet dat ik dit er allemaal weer af moet schuren, omdat de lak niet goed hecht op zinkspray, maar hij moet toch netjes strak gemaakt worden!!;)

origineel gepost door calike

:worsje bent goed bezig :jerry

Vooral ook mijn vader hurr:thumbup

Die is er ook ontzettend druk mee... samen knappen wij de auto's op:vertag, waarbij hij mij gelijk de handelingen leert hoe ik alles moet opknappen:D

WTF martijn, wat is dat voor een nederlandstalige hoempapa muziek zeg?!?!?!?!

Maar verder wel een leuk filmpje, aangepakte delen zien er goed uit! Heb je de dorpels volgespoten met van dat roestwerende vulmiddel? Anders kun je over een paar jaar weer een dergelijke ingreep doen...

VANDAAG is de dag der nieuwe APK voor de frisco:o

Ik mag weer een jaartje rondrijden op het prachtig stuk infrastructuur op deze wereld:jerry

Gisteraaf de handremkabel nog vervangen en de auto weer opgebouwd.:agent

Vandaag gekeurd en nieuwe apk.king:

Binnenkort weer fotow's

Da's mooi, nu maar hopen dat je een jaartje zonder pech/schade etc. zult rijden,maar komt vast goed!

Ik ben trouwens via ebay duitsland in het bezit gekomen van 3 originele frisco emblemen, helemaal nieuw! Koste me wel een hoop geld (€50 voor 3 k*tstickertjes) maar dan heb je (hopelijk) ook wat.

Ik zeg verder niks....:puke

origineel gepost door Opelkees

mooi dat ie weer apk heft;)

en dat soort muziek zit ook bij mij in de auto hoor!!!:jerry

Wat is er zo byzonder aan die friscotjes dan? Ik had een sloper daarvan maar niemand wou het spul hebben behalve de oud ijzerboer....

origineel gepost door Fearless

Wat is er zo byzonder aan die friscotjes dan? Ik had een sloper daarvan maar niemand wou het spul hebben behalve de oud ijzerboer....

Tsjah... zo heel veel bijzonders zit er niet aan... alleen kuipstoeltjes en wat sportiever delen..

Ik denk wel dat als heel veel mensen denken zoals jij Dennie, dat de frisco als oldtimer ook wel weer eens zeldzaam kan worden:jerry

Ik zie vaker GSI'tjes dan een frisco;)

Terug
Naar boven