• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Kadett blijft lopen zonder sleutel? OPGELOST

emiel5

Post weinig
Net sinds 3 maanden mijn kadett weer eens gestart.

Dus ik knal die sleutel erin en hij start eigenlijk zonder problemen.

Nou draai ik de sleutel om om de motor af te zetten.. blijft de motor gewoon lopen, met de sleutel in mn hand.

Ik heb het contact slot al ingespoten met slotspray dacht dat de pinnetjes vast zaten maar dat was het ook niet.

Raar verhaal, iemand een idee?

Heb het gevoel dat hij het contactslot omzeilt, dat ie ergens een constante 12v krijgt.

Heeft iemand een bedradingsschema van een d kadett?

Naar mijn weten krijgt alleen het klokje een constante voeding, en die zit goed aan gesloten..

Effe Checken: draden van de auto naar de kofferklep beschadigd.. en maken zo Contact met elkaar.

Zelfde probleem komt vaker voor bij de astra-F en Kadett-E hatch en caravan.

Willem

bij mijn corsa a had ik een keer de alarmknop ondersteboven gemonteerd, had ik hetzelfde probleem...

@emiel5 wrote:Heb het gevoel dat hij het contactslot omzeilt, dat ie ergens een constante 12v krijgt.

Naar mijn weten krijgt alleen het klokje een constante voeding, en die zit goed aan gesloten..

http://www.kadett.nl/werkplaatshandboek/" onclick="window.open(this.href);return false;

vanaf Blz 940

@wizardnl wrote:@emiel5 wrote:Heb het gevoel dat hij het contactslot omzeilt, dat ie ergens een constante 12v krijgt.

http://www.kadett.nl/werkplaatshandboek/" onclick="window.open(this.href);return false;

vanaf Blz 940

Heel handig zo'n werkplaatshandboek, alleen net die pagina is hartstikke onduidelijk :swear

Is je contact blokje wat achter het sleutelgat zit niet gewoon kapot?

Dan draait je sleutel wel, maar niet het gedeelte wat de stroom voor de motor echt aan/uit zet.

@kaneelschep wrote:Is je contact blokje wat achter het sleutelgat zit niet gewoon kapot?

Dan draait je sleutel wel, maar niet het gedeelte wat de stroom voor de motor echt aan/uit zet.

Nee dat niet, want als ik de polen aansluit van de accu gaan alle dashboard lampjes al branden. Ook zonder sleutel.

Heb bij mn corsa ooit eens per ongeluk constante spanning op de toeter gezet

Bleef ook de motor draaien zonder sleutel

dan is je slot cillinder gebroken. in het achterste deel, waar het lange pinnetje in het contactklosje komt

Ja dat zeg ik dus. :)

Nee is het niet. Toen ik de bobine losgekoppeld had bleef alles uit zonder sleutel,

als ik de sleutel draaide begonnen de dashboard lampjes te branden zoals het hoort..

Ben al een week aan het zoeken, beetje jammer dit :swear

Ik zou eens beginnen met de constant draad vanaf het contactslot los te koppelen en te kijken of ie dan wel start. Als ie dan wel start dan weet je dat de ontsteking door een andere oorzaak stroom krijgt, bijvoorbeeld zoals Willem al aangaf.

Terug
Naar boven