• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

kadett c elektronica vragen...

jawel hoor, had wel gedacht dat die strip daar niet voor niks zit dus had ik die wat aangepast zodat hij er toch nog terug op kon.

Maar ik heb een extra kabeltje op de - van mn toerenteller lampje gezet naar de behuizing op aanraden van iemand, denk dat ik die es weghaal en zie wat er dan gebeurt...

eventjes uit mn topic gevist:

montageB14.jpg

dat brugje staat trouwens niet op foto maar zit er wel degelijk op.

Ook draden van het lampje van de toerenteller zit ondertussen anders gesoldeerd, grijze loopt nu zoals de originele lampjes door over 1 pinnetje, andere pinnetje zit een kabel op gesoldeerd die naar boutje van dat brugje loopt..

eventjes uit mn topic gevist:

montageB14.jpg

dat brugje staat trouwens niet op foto maar zit er wel degelijk op.

Ook draden van het lampje van de toerenteller zit ondertussen anders gesoldeerd, grijze loopt nu zoals de originele lampjes door over 1 pinnetje, andere pinnetje zit een kabel op gesoldeerd die naar boutje van dat brugje loopt..

het grijze kabeltje uit je draadboom (links) moet aan het grijze kabeltje van de lampjes.

de draden van je toerenteller moet je aan 1 en hetzelfde pinnetje aansluiten en de andere aan de massa.

de massa van je tellerklok moet ook goed zijn. (clips aan de bovenkant moeten massa maken)

controleer of de lampjes niet stuk zijn.

het grijze kabeltje uit je draadboom (links) moet aan het grijze kabeltje van de lampjes.

de draden van je toerenteller moet je aan 1 en hetzelfde pinnetje aansluiten en de andere aan de massa.

de massa van je tellerklok moet ook goed zijn. (clips aan de bovenkant moeten massa maken)

controleer of de lampjes niet stuk zijn.

Tellerbak trekt z'n massa vanaf de pinnetjes op de stekker. (die 4 linksboven aan op de bruine print, zit een van bij die bruin is).

Je moet 't metaal van de rechterkant voorzien van massa + het lampje in de toerenteller moet 1 kant massa hebben, andere kant de grijze draad.

Grijze draad sluit ergens aan op 1 van je kabeltjes die je los had liggen onder 't dash van je hoofdboom.

Massa kan je in elk geval vinden op de bruine print waar het metale stripje normaal verbonden zat. Daarop effe een draadje solderen, dat doorlussen via het lampje op je toerenteller en dan weer door naar de rechterkant (snelheidsmeter).

Tellerbak trekt z'n massa vanaf de pinnetjes op de stekker. (die 4 linksboven aan op de bruine print, zit een van bij die bruin is).

Je moet 't metaal van de rechterkant voorzien van massa + het lampje in de toerenteller moet 1 kant massa hebben, andere kant de grijze draad.

Grijze draad sluit ergens aan op 1 van je kabeltjes die je los had liggen onder 't dash van je hoofdboom.

Massa kan je in elk geval vinden op de bruine print waar het metale stripje normaal verbonden zat. Daarop effe een draadje solderen, dat doorlussen via het lampje op je toerenteller en dan weer door naar de rechterkant (snelheidsmeter).

[rquote=1886665&tid=144177&author=Koendettc]Vandaag voor het eerst mn batterij terug in de auto gezet en even gezien wat er gebeurde bij het omdraaien van de contact sleutel na 4 jaar restauratie van mn kadett maar helaas was dat niet zo veel.

Achterlichten werken, lampen vooraan ook, verwarming, radio, sigarettenaansteker ed ook maar als ik de schakelaar van de lichten draai brand het lichtje van de grootlichten op mn dash.

Verder brand er geen enkel lichtje van oliedruk oid, pinkers werken niet, handremlichtje werkt niet, ook ruitenwissers doen niks. Koplampen, enkel grootlichten werken als ik pinkerhendel achteruit trek, anders geen licht terwijl achterlichten wel branden.

en dan kwam er ook nog es een knal van onder het dashbord gevolgd door een rookwolkje, kan enkel van de radio zijn denk ik...

heb even een nieuwe zekering op de + kabel gezet en voorlopig geen last meer daarvan, al komt er niks van geluid uit, lampje van de radio gaat, achtergrondverlichting ook maar verder niks, was voor die kleine knal ook al...

en dan heb ik nog wat draadjes die nog verloren hangen...

Iemand die me kan helpen?

(eerste foto is gewoon overzichtje, geen idee als hier iets verkeerd zit?)

elektra32.jpg

dit zit ongeveer aan middenconsole

elektra35.jpg

kort draadje recht uit de draadboom:

elektra34.jpg

komt ook uit de hoofddraadboom, stuk van ongeveer 30cm

elektra33.jpg

wie helpt me verder....

[/rquote]

foto 2 is volgensmij voor mistlampen voor maar dan moet er onder je dash ook blokje zitten met 3 relais

foto 3 is volgensmij dashboard verlichting

foto 3 moet naar je koppeling daar zit op het pedaal een aanslag rubber of een schakelaartje als er en schakelaar zit moet daar de stekker op

[rquote=1886665&tid=144177&author=Koendettc]Vandaag voor het eerst mn batterij terug in de auto gezet en even gezien wat er gebeurde bij het omdraaien van de contact sleutel na 4 jaar restauratie van mn kadett maar helaas was dat niet zo veel.

Achterlichten werken, lampen vooraan ook, verwarming, radio, sigarettenaansteker ed ook maar als ik de schakelaar van de lichten draai brand het lichtje van de grootlichten op mn dash.

Verder brand er geen enkel lichtje van oliedruk oid, pinkers werken niet, handremlichtje werkt niet, ook ruitenwissers doen niks. Koplampen, enkel grootlichten werken als ik pinkerhendel achteruit trek, anders geen licht terwijl achterlichten wel branden.

en dan kwam er ook nog es een knal van onder het dashbord gevolgd door een rookwolkje, kan enkel van de radio zijn denk ik...

heb even een nieuwe zekering op de + kabel gezet en voorlopig geen last meer daarvan, al komt er niks van geluid uit, lampje van de radio gaat, achtergrondverlichting ook maar verder niks, was voor die kleine knal ook al...

en dan heb ik nog wat draadjes die nog verloren hangen...

Iemand die me kan helpen?

(eerste foto is gewoon overzichtje, geen idee als hier iets verkeerd zit?)

elektra32.jpg

dit zit ongeveer aan middenconsole

elektra35.jpg

kort draadje recht uit de draadboom:

elektra34.jpg

komt ook uit de hoofddraadboom, stuk van ongeveer 30cm

elektra33.jpg

wie helpt me verder....

[/rquote]

foto 2 is volgensmij voor mistlampen voor maar dan moet er onder je dash ook blokje zitten met 3 relais

foto 3 is volgensmij dashboard verlichting

foto 3 moet naar je koppeling daar zit op het pedaal een aanslag rubber of een schakelaartje als er en schakelaar zit moet daar de stekker op

draadjes zijn ondertussen uitgevogeld :)

alleen heb ik nu ik nu problemen met de ontsteking.. heb geen vonk aan de bougies :(

draadjes zijn ondertussen uitgevogeld :)

alleen heb ik nu ik nu problemen met de ontsteking.. heb geen vonk aan de bougies :(

[rquote=1891220&tid=144177&author=Koendettc]draadjes zijn ondertussen uitgevogeld :)

alleen heb ik nu ik nu problemen met de ontsteking.. heb geen vonk aan de bougies :([/rquote]en waar waren ze dan voor

mm condensator kapot of had je van te voren wel en vonk

heb je spanning op de bobine

[rquote=1891220&tid=144177&author=Koendettc]draadjes zijn ondertussen uitgevogeld :)

alleen heb ik nu ik nu problemen met de ontsteking.. heb geen vonk aan de bougies :([/rquote]en waar waren ze dan voor

mm condensator kapot of had je van te voren wel en vonk

heb je spanning op de bobine

verlichting dashboard, en die ander de handrem maar heb ik geen schakelaartje voor zitten...

de andere is voor achterruitverwarming denk ik.

condensator heb ik niet meer, heb elektronische ontsteking zitten. die werkte voordien wel goed...

bobine heeft op de + en de - ca. 12volt, is dat normaal?

verlichting dashboard, en die ander de handrem maar heb ik geen schakelaartje voor zitten...

condensator heb ik niet meer, heb elektronische ontsteking zitten. die werkte voordien wel goed...

bobine heeft op de + en de - ca. 12volt, is dat normaal?

[rquote=1891391&tid=144177&author=Koendettc]verlichting dashboard, en die ander de handrem maar heb ik geen schakelaartje voor zitten...

bobine heeft op de + en de - ca. 12volt, is dat normaal?[/rquote]

en als je start heb je dan op de bobine wel een vonk?? of ook niet

Terug
Naar boven