• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

kadett c elektronica vragen...

[rquote=1891391&tid=144177&author=Koendettc]verlichting dashboard, en die ander de handrem maar heb ik geen schakelaartje voor zitten...

de andere is voor achterruitverwarming denk ik.

condensator heb ik niet meer, heb elektronische ontsteking zitten. die werkte voordien wel goed...

bobine heeft op de + en de - ca. 12volt, is dat normaal?[/rquote]

en als je start heb je dan op de bobine wel een vonk?? of ook niet

[rquote=1891476&tid=144177&author=Koendettc]op de bougiekabel bedoel je dan?

ik dacht van niet..[/rquote]

als je op de bobine kabel ook geen stroom hebt denk ik dat de module misschien stuk is. ligt hij wel goed aan massa??kan me de 1200 electronische ontsteking zo niet voor de geest halen:hmmz

[rquote=1891476&tid=144177&author=Koendettc]op de bougiekabel bedoel je dan?

ik dacht van niet..[/rquote]

als je op de bobine kabel ook geen stroom hebt denk ik dat de module misschien stuk is. ligt hij wel goed aan massa??kan me de 1200 electronische ontsteking zo niet voor de geest halen:hmmz

wat bedoel je met module? Al wat ik heb is de bobine.

Daarop zitten 2 kabels op de + pool (zwarte en doorzichtige)

en 1 kabel op de - pool van de verdeler

door de elektronische ontsteking loopt ook nog een andere kabel naar de + pool

meer zit er niet op.

Het rare is dat hij toen hij uit de auto was heeft gedraaid met die opstelling,

nu hij in de auto zit doet hij het niet meer, en ben niet meer aan de ontsteking geweest...

niet echt een duidelijke foto maar hier zie je het:

elektra23.jpg

wat bedoel je met module? Al wat ik heb is de bobine.

Daarop zitten 2 kabels op de + pool (zwarte en doorzichtige)

en 1 kabel op de - pool van de verdeler

door de elektronische ontsteking loopt ook nog een andere kabel naar de + pool

meer zit er niet op.

Het rare is dat hij toen hij uit de auto was heeft gedraaid met die opstelling,

nu hij in de auto zit doet hij het niet meer, en ben niet meer aan de ontsteking geweest...

niet echt een duidelijke foto maar hier zie je het:

elektra23.jpg

Geen ervaring mee... Ben geen fan van niet Opel dingen :P Heb je een schema van dat hallgever ding? Kan ik zo zeggen hoe hij aangesloten hoort te zijn :P

Geen ervaring mee... Ben geen fan van niet Opel dingen :P Heb je een schema van dat hallgever ding? Kan ik zo zeggen hoe hij aangesloten hoort te zijn :P

hij zit correct aangesloten, heeft vroeger al gewerkt, vandaar dat ik het zo gek vind dat hij het nu niet meer doet..

hij zit correct aangesloten, heeft vroeger al gewerkt, vandaar dat ik het zo gek vind dat hij het nu niet meer doet..

vandaag nieuwe massakabel gestoken van blok naar carosserie maar dat lost het duidelijk niet op.

Wel weer bijkomend probleem, de eerste zekering van 6A brand door als ik radio en ventilator van verwarming opzet...

vandaag nieuwe massakabel gestoken van blok naar carosserie maar dat lost het duidelijk niet op.

Wel weer bijkomend probleem, de eerste zekering van 6A brand door als ik radio en ventilator van verwarming opzet...

Ik denk toch dat je ergens nog een massa probleem hebt...

Massapunten ook kaal gemaakt van verf?

Heb je een multimeter? Die heb je al voor 15 euro. Als je er weerstand mee kunt doormeten kun je zien of de massa ook daadwerkelijk goed contact maakt met de carroserie > 1 poot op een stuk blank metaal van de carroserie waarvan je zeker weet dat je goed massa hebt en de andere poot op het massapuntje van het onderdeel/schakelaar.

De stroom gaat z'n weg zoeken, dat kan dus ook de oorzaak zijn van het doorbranden van zekeringen, constant branden van lampjes, heet worden van draden met kans op doorsmelten als gevolg.

Dus alles doormeten en vooral voor je de grotere verbruikers gaat aansluiten, want als deze via een te dunne draad massa gaat zoeken kan je draadboom beschadigen.

Gelukkig zit een C Kadett niet bomvol met elektronica...

Ik heb hetzelfde probleem gehad toen ik mijn Kadettje weer in elkaar ging steken. Elektrisch schema gekopieerd en wat ik had doorgemeten met arceerstift gemarkeerd, uiteindelijk had ik het en werkte alles.

Succes, MArk

Ik denk toch dat je ergens nog een massa probleem hebt...

Massapunten ook kaal gemaakt van verf?

Heb je een multimeter? Die heb je al voor 15 euro. Als je er weerstand mee kunt doormeten kun je zien of de massa ook daadwerkelijk goed contact maakt met de carroserie > 1 poot op een stuk blank metaal van de carroserie waarvan je zeker weet dat je goed massa hebt en de andere poot op het massapuntje van het onderdeel/schakelaar.

De stroom gaat z'n weg zoeken, dat kan dus ook de oorzaak zijn van het doorbranden van zekeringen, constant branden van lampjes, heet worden van draden met kans op doorsmelten als gevolg.

Dus alles doormeten en vooral voor je de grotere verbruikers gaat aansluiten, want als deze via een te dunne draad massa gaat zoeken kan je draadboom beschadigen.

Gelukkig zit een C Kadett niet bomvol met elektronica...

Ik heb hetzelfde probleem gehad toen ik mijn Kadettje weer in elkaar ging steken. Elektrisch schema gekopieerd en wat ik had doorgemeten met arceerstift gemarkeerd, uiteindelijk had ik het en werkte alles.

Succes, MArk

draait ondertussen en heb er ook al mee gereden dus dat zit al snor iig :)

vandaag ook achterbumper gemonteerd, en zag nu dat het rechter achterlicht feller brand dan bestuurderskant... ook werken mistlamp en plaatverlichting niet, zou dat kunnen omdat de bumper gespoten is nu en daardoor nog geen massa maakt?

Terug
Naar boven