• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

kadett cqp ombouw naar c20xe

ziet d'r al zeer netjes uit zo :thumbup

en ook ehe hele schone wagen waar t spul inhangt :thumb

succes met de verdere opbouw.

groeten johan

ziet d'r al zeer netjes uit zo :thumbup

en ook ehe hele schone wagen waar t spul inhangt :thumb

succes met de verdere opbouw.

groeten johan

mooi werk allemaal,

nog wat kleine tips,

heb je ook een toplager geplaatst in de krukas? anders gaat je koppeling heel vreemd aanvoelen en de lagers in je versnellingsbak vinden dat niet zo leuk.

ik zag dat je de onsteking verplaatst heb, netjes. heb je ook het gat in de nokas afgedicht? anders loop je wat oliedruk mis

de pijlstok van de C20xe is iets anders qua maat van de 1.8s motor, aangezien je die carterpan heb is het wijs om die hoogte aan te houden van je oliepijl.

een hitteschild tussen je rembekrachtiger en de uitlaat is ook een aanrader, simpel stukje alu scheeld al de helft.

pijpje aan de kant van je distributiedeksel is retour, die moet naar de bovenkant van je radiateur (aansluiting zelf maken) of de bovenkant van je expansievat, net wat voor systeem je wil.

die 2 vacuumslangen, de onderste waar die 2 koelslangetjes opzitten is voor je carterventilatie. let wel op dat dat gaatje open is want ze zitten eigenlijk altijd dicht! gewoon even op het slangetje blazen en je weet genoeg.

succes :thumb

mooi werk allemaal,

nog wat kleine tips,

heb je ook een toplager geplaatst in de krukas? anders gaat je koppeling heel vreemd aanvoelen en de lagers in je versnellingsbak vinden dat niet zo leuk.

ik zag dat je de onsteking verplaatst heb, netjes. heb je ook het gat in de nokas afgedicht? anders loop je wat oliedruk mis

de pijlstok van de C20xe is iets anders qua maat van de 1.8s motor, aangezien je die carterpan heb is het wijs om die hoogte aan te houden van je oliepijl.

een hitteschild tussen je rembekrachtiger en de uitlaat is ook een aanrader, simpel stukje alu scheeld al de helft.

pijpje aan de kant van je distributiedeksel is retour, die moet naar de bovenkant van je radiateur (aansluiting zelf maken) of de bovenkant van je expansievat, net wat voor systeem je wil.

die 2 vacuumslangen, de onderste waar die 2 koelslangetjes opzitten is voor je carterventilatie. let wel op dat dat gaatje open is want ze zitten eigenlijk altijd dicht! gewoon even op het slangetje blazen en je weet genoeg.

succes :thumb

@ kadett 16v Ik heb een lange km teller kabel gebruikt origineel van een kadett c.Deze is volgens mij van een rallye of gte

En die gele is een sedan.

@ marcel ik heb er idd een toplager inzitten en heb het gat aan de andere kant afgedicht met een afgedraaiden ontsteking.

weet nog niet of ik een hitteschildje ertussen zet vind dat nooit zo mooi maar als de olie te warm/te dun wordt ga ik dat zeker er nog op maken

en de rest bedankt voor de reactie's kan iki weer verder

Kan ik die retour ook onderin zetten waar het weer terug de radiateur in gaat of moet deze boven in de radiateur zitten

en welke kan ik afdoppen???snap die niet helemaal,Dus degene die er boven zit de dunne zeg maar die gaat naar mijn kleppendeksel en die ander is carterontluchting.De 2 pijpjes die eraan zitten zijn dan koelwater en die kunnen afgedopt worden.En de middelste moet dan ergens naar toe??? maar waar

bedankt alvast

@ kadett 16v Ik heb een lange km teller kabel gebruikt origineel van een kadett c.Deze is volgens mij van een rallye of gte

En die gele is een sedan.

@ marcel ik heb er idd een toplager inzitten en heb het gat aan de andere kant afgedicht met een afgedraaiden ontsteking.

weet nog niet of ik een hitteschildje ertussen zet vind dat nooit zo mooi maar als de olie te warm/te dun wordt ga ik dat zeker er nog op maken

en de rest bedankt voor de reactie's kan iki weer verder

Kan ik die retour ook onderin zetten waar het weer terug de radiateur in gaat of moet deze boven in de radiateur zitten

en welke kan ik afdoppen???snap die niet helemaal,Dus degene die er boven zit de dunne zeg maar die gaat naar mijn kleppendeksel en die ander is carterontluchting.De 2 pijpjes die eraan zitten zijn dan koelwater en die kunnen afgedopt worden.En de middelste moet dan ergens naar toe??? maar waar

bedankt alvast

De achteras eronder uit

30072011438.jpg

Dus nu staat hij er voorlopig even zo bij

30072011439.jpg

De motorruimte is zo goed als af

30072011440.jpg

En nog even een verstelbare panhard stang gemaakt

Komen nog nieuwe rubbers in

30072011441.jpg

De achteras eronder uit

30072011438.jpg

Dus nu staat hij er voorlopig even zo bij

30072011439.jpg

De motorruimte is zo goed als af

30072011440.jpg

En nog even een verstelbare panhard stang gemaakt

Komen nog nieuwe rubbers in

30072011441.jpg

hey ziet er super uit

aleen kom ik weer die panhardstan is mooi maar dat werkt niet echt he want is nu even lang als de die wat er bij licht en omdat je hem verlaagt moet je hem inkorte (dat kan ook) maar moet je hem steets los halen je kan hem niet afstelen als die vast zit of wel ?

ziet wel dik uit

Terug
Naar boven