• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Kadett D 1.8 Fuel Injection

hmm.. een 1.4 turbo valt natuurlijk niet te vergelijken met die van jullie, maar als ik eens zie hoe vlot dat gaat denk ik dat dit ook wel leuk gaar worden ;)

" onclick="window.open(this.href);return false;

en over het verdubbelen van de pk's..

dit is wat er bij die 1.4 staat (ff vertaald via google)

Inspuithoeveelheid: Voortbordurend op de serie lambda regeling. In de open-lus regio via een opgeladen drukafhankelijke verrijking. Boost druk: 0,7 bar Max motor concept: nokkenas serie, verdichting reductie op de cilinderkop bewerking, Krukas serie Vermogen: 121 pk in plaats van de eerder gemeten 62 pk

het is dus best mogelijk haha

Turbodruk gaat naar 0,4 of 0,5 bar, dat zou weinig tot geen problemen moeten geven

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Als hij klaar is eerst een weekje rijden, en dan op de bank.

De bedoeling was een open pijp van voor tot achter, maar dat maakt me toch wat te veel lawaai, dus ben opzoek maar een middendemper met 60mm diameter aansluiting

suzehavy.jpg

ybusuna5.jpg

u9ebupaj.jpg

De uitlaat zit er helemaal onder, lekker zwaar geluidje maar niet overdreven.

Nu alleen de ontsteking nog, hij staat op 40graden voorontsteking, is veel te veel, dat is de oorzaak dat de koppakking er tussenuit klapte. De voorontsteking naar 5graden zetten en dan eindelijk rijden

zygavusy.jpg

En en ander eindstuk, net zo dik als de rest van de uitlaat.

Ja is wel in de buurt, maar eerst de Wastegate nog, 1,7 bar gaat me iets te gek, moet naar 0,4 bar.

Het is geen verstelbare wastegate dus ik moet hem zelf aanpassen

Kwam vandaag toch wat moois tegen op de sloop! Een paar gave wieldoppen van een E Kadett.

8ubysata.jpg

Vanmorgen een paar stoelen en een achterbank van een E Kadett Luxus gescoort.

Dat wordt passen en meten want ze passen helaas niet 1 op 1 in de Kadett. Maar, wat niet past is pas te maken!

y6y9y4ej.jpg

epy4aver.jpg

8epenype.jpg

Dat zijn ze, super netjes nog, alleen een paar kleine vlekjes op de achterbank maar die komen er wel weer uit.

past de achterbank ook niet?

ik heb ene tijdje terug eens een bank van een astra f er in gelegd, exact net zo breed, alleen andere bevestiging.

als ik deze bank zo zie is het de zelfde bevestiging als de d

Terug
Naar boven