• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Kadett E automaat 1988

Hoi Rik,

Ik heb bij de computer aan de rechterkant een ronde stekker zitten met een paar pennetjes.Hier zit niets op aangesloten,dus ik ga er vanuit dat dit de uitleesstekker is.

Aan de linkerkant heb ik wel een soort stekkerblokje zitten.Daar gaat onderandere de verlichting heen van de pook.

gr Marcel.

[rquote=1843717&tid=140616&author=saluma]@rik en Patrick,

Helaas heb ik niet zo'n stekkertje.Ik kon dus wat dat betreft niets doen.

@Dannis

Dat kleine pijpje in de motorruimte heb ik van de week toevallig schoongemaakt.ff lekker die middelvinger er door heen gehaald hahaha.Er zat wel wat prut in,maar was niet verstopt.

Evengoed bedankt voor de tip.Het paravent haal ik sowieso los om de boel na te kijken.

Vandaag heb ik de volgende dingen gedaan aan de Kadett:

* Spatlappen gemonteerd.Het blijkt dat deze achterbumper toch iets kleiner is dan de modellen die naar 1988 gebouwd zijn.De klemmetjes komen tegen de rand van de auto aan.Ik heb ze dus er op moeten schroeven,wat ook goed vast zit!

* De passagiersstoel verwijderd en ook hier de vloermat weggehaald.En wat blijkt? Kraak en kraakhelder!!!!Geen spatje roest te bekennen.Ook niet achter de tunnelbak.Ik stond toch ff versteld van dit.En dat met de wetenschap dat de auto bijna 23 jaar oud is!

* Andere buitenspiegels gemonteerd.Het bleek dat in de vorige woonplaats van de Kadett de jeugd het grappig vond om 3x een buitenspiegel ervanaf te trappen.Dat wist de vrouw mij te vertellen waarvan ik de auto gekocht heb.

* Andere hoedenplank erop gezet,zonder grote speakergaten.

* De voorbumper gedemonteerd en doormiddel van de verffohn de kleur weer opgehaald.Tevens aan de onderzijde van de koplampen het mos weggehaald.Ze lijken gelijk een stuk helderder.

Kortom,een lekkere mooie knutseldag.Hier zijn wat foto's van vandaag!

OpelKadett038.jpg

OpelKadett041.jpg

OpelKadett042.jpg

OpelKadett044.jpg

groetjes Marcel.

[/rquote]

Hey Marcel, nog even terugkomend op het uitleesstekker:

Zit deze niet links naast je zekeringen ?

Bij mijn Astra F wel namelijk dus best mogelijk dat het bij jou mischien ook op deze plaats zit.....

Groet, Rik

Hoi Rik,

Ik heb bij de computer aan de rechterkant een ronde stekker zitten met een paar pennetjes.Hier zit niets op aangesloten,dus ik ga er vanuit dat dit de uitleesstekker is.

Aan de linkerkant heb ik wel een soort stekkerblokje zitten.Daar gaat onderandere de verlichting heen van de pook.

gr Marcel.

Gisteren (zondag) ben ik begonnen met het inrichting van de Kadett.

De isolatiemat erin gelegd.Deze was goed door gedroogd van een week zolder.Met een vochtmeter even gecheckt,en hij is droog!

Hij kon er dus in.

Vervolgens de vloerbedekking erin.Voorgevormd,dus dat lag zo op z'n plek.

De panelen aan de zijkanten met beleid geplaatst.

Het ziet er allemaal wer netjes uit.

Het enigste wat ik nog moet hebben zijn een paar nette vloermatten.

Het klokje...................zit erin en werkt super.Ik heb dus een model klok erin zitten die toen verkocht werd.De verlichting afgetapt van de verlichting van de pook.

Maargoed,hier zijn wat impressies van gisteren.

groetjes Marcel.

OpelKadett126.jpg

OpelKadett127.jpg

OpelKadett123.jpg

Gisteren (zondag) ben ik begonnen met het inrichting van de Kadett.

De isolatiemat erin gelegd.Deze was goed door gedroogd van een week zolder.Met een vochtmeter even gecheckt,en hij is droog!

Hij kon er dus in.

Vervolgens de vloerbedekking erin.Voorgevormd,dus dat lag zo op z'n plek.

De panelen aan de zijkanten met beleid geplaatst.

Het ziet er allemaal wer netjes uit.

Het enigste wat ik nog moet hebben zijn een paar nette vloermatten.

Het klokje...................zit erin en werkt super.Ik heb dus een model klok erin zitten die toen verkocht werd.De verlichting afgetapt van de verlichting van de pook.

Maargoed,hier zijn wat impressies van gisteren.

groetjes Marcel.

OpelKadett126.jpg

OpelKadett127.jpg

OpelKadett123.jpg

Goed bezig inderdaad Marcel!

Zie ik daar trouwens dat je een anti-roll bar in die achter as hebt zitten?

VmK2o.jpg

Verder zitten er gewoon trommels achter toch? Of schijven?

Een anti-roll bar,Vince?Nooit van gehoord.Echt niet.Wat voor systeem moet dat wezen dan?Zou je mij dat uit kunnen leggen misschien?

Ik heb voor schijven en achter heb ik trommelremmen.

groetjes Marcel.

Goed bezig inderdaad Marcel!

Zie ik daar trouwens dat je een anti-roll bar in die achter as hebt zitten?

VmK2o.jpg

Verder zitten er gewoon trommels achter toch? Of schijven?

[rquote=1897768&tid=140616&author=saluma]Een anti-roll bar,Vince?Nooit van gehoord.Echt niet.Wat voor systeem moet dat wezen dan?Zou je mij dat uit kunnen leggen misschien?

groetjes Marcel.[/rquote]

Nee, ik ook niet maar ben wel nieuws-gierig !

Rik

Een anti-roll bar,Vince?Nooit van gehoord.Echt niet.Wat voor systeem moet dat wezen dan?Zou je mij dat uit kunnen leggen misschien?

groetjes Marcel.

Wordt eigenlijk meestal een torsiestang genoemd. Is een dikke staaf van staal die door de as heen steekt en met een boutje aan weers kanten vast zit. Het uiteinde zit waar ik die pijl had gezet en in het midden zit er een rubber "U-tje" om trillingen te dempen in de stang. Maakt de achter as een enorm stuk stijver. Meestal zit er ook nog een uitwendige stang op de achterkant geschroefd in combinatie met deze stang. Die maakt het nog weer stijver. Komt de wegligging enorm ten goede en gaat zeer effectief onderstuur tegen...

[rquote=1897768&tid=140616&author=saluma]Een anti-roll bar,Vince?Nooit van gehoord.Echt niet.Wat voor systeem moet dat wezen dan?Zou je mij dat uit kunnen leggen misschien?

groetjes Marcel.[/rquote]

Nee, ik ook niet maar ben wel nieuws-gierig !

Rik

Het kadettje komt er weer mooi uit te zien, super werk.......nu zie ik wat ik kan verwachten (gelukkig geen roest aan de buitenkant en in de kofferbak, onderkant nog geen flauw idee dus fingers crossed ;))

Maar dat klokje:argue............;)

Grapje maar toen ik mijn kadettje kocht zat er geen klokje meer in. Ons pap zei dat hij er nog een had liggen...klopte ook maar aan de achterkant vanhet klokje moet je een rond dingetje in steken en dat is kaduk

http://auto_diversen.marktplaza.nl/onderdelen_opel/autoklokje-quartz-analoog-VDO-Opel-Kadett-E-mei-1986-13439550.htm

en dan de 2de foto, dan snap je wat ik bedoel. Dus moet ik nog ff bij mijn opa ff zoeken (grote bak met allemaal kleine onderdelen)

Wordt eigenlijk meestal een torsiestang genoemd. Is een dikke staaf van staal die door de as heen steekt en met een boutje aan weers kanten vast zit. Het uiteinde zit waar ik die pijl had gezet en in het midden zit er een rubber "U-tje" om trillingen te dempen in de stang. Maakt de achter as een enorm stuk stijver. Meestal zit er ook nog een uitwendige stang op de achterkant geschroefd in combinatie met deze stang. Die maakt het nog weer stijver. Komt de wegligging enorm ten goede en gaat zeer effectief onderstuur tegen...

Het kadettje komt er weer mooi uit te zien, super werk.......nu zie ik wat ik kan verwachten (gelukkig geen roest aan de buitenkant en in de kofferbak, onderkant nog geen flauw idee dus fingers crossed ;))

Maar dat klokje:argue............;)

Grapje maar toen ik mijn kadettje kocht zat er geen klokje meer in. Ons pap zei dat hij er nog een had liggen...klopte ook maar aan de achterkant vanhet klokje moet je een rond dingetje in steken en dat is kaduk

http://auto_diversen.marktplaza.nl/onderdelen_opel/autoklokje-quartz-analoog-VDO-Opel-Kadett-E-mei-1986-13439550.htm

en dan de 2de foto, dan snap je wat ik bedoel. Dus moet ik nog ff bij mijn opa ff zoeken (grote bak met allemaal kleine onderdelen)

[rquote=1898317&tid=140616&author=KadAstra-EF]Volgens mij is dat ronde dingetje voor het lampje.

het klokje is verlicht namelijk.

Groet, Rik[/rquote]

Klopt, kon er ff nie opkomen (en trapje hielp ook niet ;))

maar daar is wel iets op te maken. Maar eerst slagen en dan pas aan de auto beginnen want ja, school gaat toch wel eerst (na rijbewijs halen dan;))

Zie dat zelfs de orginele radio er nog in zit:o

Eigenlijk vind ik het zonde dat je nu nog een sierstukje op de demper hebt zitten.

De spatlappen mogen, dat zijn zo te zien orginele GT spatlappen. Gewoon te krijgen vanaf 1987 bij de dealer als je de wagen nieuw kocht, ook die doen geen afbreuk aan de orginaliteit;)

Het logo op de achterklep is trouwens behoorlijk verweerd. Deze is nog nieuw te krijgen voor 6 hele euro's, zou een mooi detail zijn.

Terug
Naar boven