• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Kadett E automaat 1988

[rquote=1848423&tid=140616&author=KadAstra-EF][rquote=1845879&tid=140616&author=Rottentweetie]Ey Marcel,

Ik was in mijn nachtdienst nog is ff je topic aan het bekijken en zag dat je nette spatlappen had gekocht. Waar hebbie die vandaan? Die zitten er namelijk bij mij ook niet onder, maar wil ze wel graag hebben!

Groeten,

Kevin.[/rquote]

Hey Rottentweetie,

Op onderstaande link worden spatlappen achter aangeboden. Je moet maar even zien. Ik was even op Marktplaats en kwam deze tegen:

en nog 1:

http://link.marktplaats.nl/409139378 (verkoper reageert niet op mails. zie opmerking van "Saluma" die hieronder staat)

Groet, Rik[/rquote]

Mijn Dank is groot Rik! ;)

Kevin vroeg aan mij hoever ik was met de Kadett.

Nou,ik kwam vandaag thuis van het werk,stond de hele dag buiten,dus dan ben je al wat gewend aan de kou.

Ik besloot om de koplampen eruit te halen,met de gedachte deze mooi schoon te maken.

De bumper eraf gehaald (appeltje,eitje dus) en daarna de koplampen en knippers verwijdert.

Er zat een hoop smerigheid,verwijderd met wasbenzine en dan wil ik deze in de tectyl zetten.

OpelKadett061.jpg

Ook even 1 kant van de motorruimte schoongemaakt.

Jongens...........wat knapt dat op.

Na een ½ liter wasbenzine zag het er zo uit.Het staat inmiddels in de wax.

OpelKadett063.jpg

De koplampen wil net zo schoonmaken als de reservelampen die ik op zolder heb liggen.

Het gevaar is wel dat je dus ff naar de garage moet om ze te laten afstellen.

Maar dat regl ik wel met m'n dealer.

OpelKadett045-1.jpg

Nu staat m'n trots er zo bij.............

Zie het verschil tussen links en rechts van de delen waar de koplampen zitten.Geen spatje roest!!!!!!

OpelKadett064.jpg

wordt vervolgt.

groetjes Marcel.

Kevin vroeg aan mij hoever ik was met de Kadett.

Nou,ik kwam vandaag thuis van het werk,stond de hele dag buiten,dus dan ben je al wat gewend aan de kou.

Ik besloot om de koplampen eruit te halen,met de gedachte deze mooi schoon te maken.

De bumper eraf gehaald (appeltje,eitje dus) en daarna de koplampen en knippers verwijdert.

Er zat een hoop smerigheid,verwijderd met wasbenzine en dan wil ik deze in de tectyl zetten.

OpelKadett061.jpg

Ook even 1 kant van de motorruimte schoongemaakt.

Jongens...........wat knapt dat op.

Na een ½ liter wasbenzine zag het er zo uit.Het staat inmiddels in de wax.

OpelKadett063.jpg

De koplampen wil net zo schoonmaken als de reservelampen die ik op zolder heb liggen.

Het gevaar is wel dat je dus ff naar de garage moet om ze te laten afstellen.

Maar dat regl ik wel met m'n dealer.

OpelKadett045-1.jpg

Nu staat m'n trots er zo bij.............

Zie het verschil tussen links en rechts van de delen waar de koplampen zitten.Geen spatje roest!!!!!!

OpelKadett064.jpg

wordt vervolgt.

groetjes Marcel.

Je kan ook eens ontvetter nemen van Hammerite, dat is perfect spul en werkt super snel. Inspuiten en met een sponsje weg vegen!

Je kan ook eens ontvetter nemen van Hammerite, dat is perfect spul en werkt super snel. Inspuiten en met een sponsje weg vegen!

Klopt,ik heb ook Dasty gehaald en ik moet zeggen,wat een raar goedje!!!!!!!!!Wel perfekt,maar het is een raar goed.Het ontvet supergoed.

Na een heerlijk avondje zitten klungelen boven zijn de koplampen weer als nieuw!

Het frame losgeklikt,schoongemaakt,in de wax gezet en weer gemonteerd.Volgens mij hoeven de lampen niet eens opnieuw afgesteld worden.

OpelKadett067.jpg

en nog meer schoonmaken..............

OpelKadett069.jpg

en zo de achterzijde................

OpelKadett070.jpg

Je ziet er betrekkelijk weinig van,maar het geeft me een zeer tevreden gevoel en het geeft me toch een beetje een kick om het zo te doen.

tot de volgende update.

gr Marcel

Klopt,ik heb ook Dasty gehaald en ik moet zeggen,wat een raar goedje!!!!!!!!!Wel perfekt,maar het is een raar goed.Het ontvet supergoed.

Na een heerlijk avondje zitten klungelen boven zijn de koplampen weer als nieuw!

Het frame losgeklikt,schoongemaakt,in de wax gezet en weer gemonteerd.Volgens mij hoeven de lampen niet eens opnieuw afgesteld worden.

OpelKadett067.jpg

en nog meer schoonmaken..............

OpelKadett069.jpg

en zo de achterzijde................

OpelKadett070.jpg

Je ziet er betrekkelijk weinig van,maar het geeft me een zeer tevreden gevoel en het geeft me toch een beetje een kick om het zo te doen.

tot de volgende update.

gr Marcel

Kijk, iemand die er echt aandacht aan besteed!

Leuk om te zien dat het nog weer zo mooi te krijgen is!

ijdel en tevreden werkje..

Maar wat gebruik je nou om wat schoon te maken?

Ik haal zaterdag een '86 Dettje op en ga er maar meteen aan beginnen zoals jij hier bezig bent!

Respect goos ;)

Kijk, iemand die er echt aandacht aan besteed!

Leuk om te zien dat het nog weer zo mooi te krijgen is!

ijdel en tevreden werkje..

Maar wat gebruik je nou om wat schoon te maken?

Ik haal zaterdag een '86 Dettje op en ga er maar meteen aan beginnen zoals jij hier bezig bent!

Respect goos ;)

Hoi Piele,

Ik heb de koplampen schoongemaakt met wasbenzine.Het vuil vliegt er vanaf.Daarna even in de Turtlewax gezet.

Bij het rubriek restauratie en verbouwingen kijk ik mijn ogen uit wat jongens allemaal doen met een auto.Respect hiervoor!!!!!!!

Zover reikt mijn kennis niet.

Ik haal de Kadett zover uit elkaar waarvan ik denk dat ik dat ga redden.

Voor de overige zaken ben ik aangewezen op de garage enz

Ben nieuwsgierig naar jou Kadett.Maak je wel foto's???????

groetjes Marcel.

Hoi Piele,

Ik heb de koplampen schoongemaakt met wasbenzine.Het vuil vliegt er vanaf.Daarna even in de Turtlewax gezet.

Bij het rubriek restauratie en verbouwingen kijk ik mijn ogen uit wat jongens allemaal doen met een auto.Respect hiervoor!!!!!!!

groetjes Marcel.

[rquote=1871641&tid=140616&author=saluma]Hoi Piele,

groetjes Marcel.[/rquote]

Uiteraard!

Vul mijn oude topicje gewoon aan ;)

[rquote=1871641&tid=140616&author=saluma]Hoi Piele,

groetjes Marcel.[/rquote]

Uiteraard!

Vul mijn oude topicje gewoon aan ;)

Vandaag ben ik naar de zaak gereden met de Kadett om daar verder te gaan met de schoonmaakwerkzaamheden.

Ik sta dan lekker warm,tochtvrij en koffie is er voldoende aanwezig.

Alle componenten losgehaald,bobine,koelvloeistoftankje,ruitensproeiertankje en wat bedrading die moesten even wijken voor de schoonmaakhanden.

Daarna alles in de wax gezet.

De schone koplampen kregen hun vertrouwde plek weer terug evenals de knipperlichten.

De volgende stap is het paravent los,ruitenwissers los lom daar de boel ook ff flink onderhanden te nemen.

Overal waar ik bezig geweest ben is er geen spatje roest te vinden.Niet eens wat vliegroest!!!!!

In de zomer ga ik met de Tectyl aan de gang,om de moeilijk en risicovolle delen te behandelen.

Afijn,een heerlijke middag!!!!

Hier zijn wat foto's van vandaag.

groetjes Marcel.

OpelKadett072.jpg

OpelKadett073.jpg

OpelKadett074.jpg

OpelKadett075.jpg

Als je de paravent los hebt zeker niet vergeten de kachelblazermotor te

smeren. De weerstand sneuvelt omdat de motor vastloopt.

Verder proficiat voor je werk. Veel geluk met de E. !

Grtz, John

Vandaag ben ik naar de zaak gereden met de Kadett om daar verder te gaan met de schoonmaakwerkzaamheden.

Ik sta dan lekker warm,tochtvrij en koffie is er voldoende aanwezig.

Alle componenten losgehaald,bobine,koelvloeistoftankje,ruitensproeiertankje en wat bedrading die moesten even wijken voor de schoonmaakhanden.

Daarna alles in de wax gezet.

De schone koplampen kregen hun vertrouwde plek weer terug evenals de knipperlichten.

De volgende stap is het paravent los,ruitenwissers los lom daar de boel ook ff flink onderhanden te nemen.

Overal waar ik bezig geweest ben is er geen spatje roest te vinden.Niet eens wat vliegroest!!!!!

In de zomer ga ik met de Tectyl aan de gang,om de moeilijk en risicovolle delen te behandelen.

Afijn,een heerlijke middag!!!!

Hier zijn wat foto's van vandaag.

groetjes Marcel.

OpelKadett072.jpg

OpelKadett073.jpg

OpelKadett074.jpg

OpelKadett075.jpg

Jojonopel dat ga ik zeker doen!!!!!Als ik dat soort dingen toch los heb,dan is het de moeite waard om daar aandacht aan te schenken.

Dankjewel voor de tip!!!!!!!

gr Marcel.

Als je de paravent los hebt zeker niet vergeten de kachelblazermotor te

smeren. De weerstand sneuvelt omdat de motor vastloopt.

Verder proficiat voor je werk. Veel geluk met de E. !

Grtz, John

Terug
Naar boven