• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Kadett E automaat 1988

Ik zelf heb ook de randen getectyleerd... Lekker dik gespoten zodat je zeker weet dat je alles hebt gedaan. Overige druppels even schoonstrijken, en klaar is kees.. Voorlopig goed beschermt!

De hele strip ga ik afkitten.

Het wiel gaat eraf,zodat ik ook aan de binnenkant een kitnaad kan leggen.Met een spiegeltje kan ik zien wat ik doe.

Die kitrand maak ik rond met m'n vinger.Ik prop het vol met kit,en dan met m'n vinger rond gladstrijken.

Daarna komt er nog een laag Tectyl overheen.

Voordat het helemaal doorgerot is ,zijn we weer een aantal jaren verder.

Aan de voorzijde idem dito.Ook met m'n vinger rond afstrijken.

Van de week zal ik zwarte kit halen bij de glashandel.Dan maak ik er foto's van hoe ik het gedaan heb.

groetjes Marcel.

Het probleem is lijkt me dat als je niet een hele kitnaad maakt, maar onderbroken dan gaat daar het vocht naar binnen en komt het er echt nooit meer uit....

Het leek of de weergoden wisten waar ik mee bezig was.

Vandaag heb ik de plekken aangepakt.Het 'beruchte' vierkante gat is weer mooi weggewerkt.

Aan de andere kant van de auto zat een lelijke beschadiging.De vorige eigenaresse raakte per ongeluk zo'n obstakel die je wel eens bij afritten ziet liggen.

Dat werd dus een lelijke deuk.

Die heb ik vandaag ook aangepakt.Helaas kwam er toch een zakker tevoorschijn,dus die moet ik nog even wegwerken.Maar ik laat de boel eerst maar even goed doorharden.

Hier wat foto's,want dat zegt meer dan 1000 woorden.

OpelKadett120.jpg

OpelKadett160.jpg

OpelKadett163.jpg

OpelKadett166.jpg

OpelKadett167.jpg

gr Marcel

Ik zelf heb ook de randen getectyleerd... Lekker dik gespoten zodat je zeker weet dat je alles hebt gedaan. Overige druppels even schoonstrijken, en klaar is kees.. Voorlopig goed beschermt!

De hele strip ga ik afkitten.

Het wiel gaat eraf,zodat ik ook aan de binnenkant een kitnaad kan leggen.Met een spiegeltje kan ik zien wat ik doe.

Die kitrand maak ik rond met m'n vinger.Ik prop het vol met kit,en dan met m'n vinger rond gladstrijken.

Van de week zal ik zwarte kit halen bij de glashandel.Dan maak ik er foto's van hoe ik het gedaan heb.

groetjes Marcel.

Het leek of de weergoden wisten waar ik mee bezig was.

Vandaag heb ik de plekken aangepakt.Het 'beruchte' vierkante gat is weer mooi weggewerkt.

Aan de andere kant van de auto zat een lelijke beschadiging.De vorige eigenaresse raakte per ongeluk zo'n obstakel die je wel eens bij afritten ziet liggen.

Dat werd dus een lelijke deuk.

Die heb ik vandaag ook aangepakt.Helaas kwam er toch een zakker tevoorschijn,dus die moet ik nog even wegwerken.Maar ik laat de boel eerst maar even goed doorharden.

Hier wat foto's,want dat zegt meer dan 1000 woorden.

OpelKadett120.jpg

OpelKadett160.jpg

OpelKadett163.jpg

OpelKadett166.jpg

OpelKadett167.jpg

gr Marcel

[rquote=1905692&tid=140616&author=kadettEsedan]Dat heb je verdomd netjes gedaan hé.

Heb je dat spuiten btw gewoon met de spuitbug gedaan ?:o tis echt netjes[/rquote]

Klopt,ik heb het met een spuitbus gedaan.Maar vergeet niet dat je het eigenlijk moet hebben van je ondergrond.

Deze moet strak en glad zijn.

Het was vandaag dus schuren,plamuren,schuren,plamuren enz enz.

Nu maar hopen dat het een tijdje meegaat.

Ik moet er wel bij zeggen,dat dit voor mij eigenlijk de eerste keer is,dat ik een plek van deze omvang behandelt heb.

Van de week kijken of ik het spuitstof een beetje weg kan krijgen met een hele fijne polijstmiddel.

groetjes Marcel.

[rquote=1905692&tid=140616&author=kadettEsedan]Dat heb je verdomd netjes gedaan hé.

Heb je dat spuiten btw gewoon met de spuitbug gedaan ?:o tis echt netjes[/rquote]

Klopt,ik heb het met een spuitbus gedaan.Maar vergeet niet dat je het eigenlijk moet hebben van je ondergrond.

Deze moet strak en glad zijn.

Het was vandaag dus schuren,plamuren,schuren,plamuren enz enz.

Nu maar hopen dat het een tijdje meegaat.

Ik moet er wel bij zeggen,dat dit voor mij eigenlijk de eerste keer is,dat ik een plek van deze omvang behandelt heb.

Van de week kijken of ik het spuitstof een beetje weg kan krijgen met een hele fijne polijstmiddel.

groetjes Marcel.

[rquote=1902884&tid=140616&author=saluma]De hele strip ga ik afkitten.

groetjes Marcel.[/rquote]

Oh die binnenkant bedoel je, ik dacht echt van binnen in de auto. Vergeet niet dat juist daar veel vocht neerslaat bij condenseren en dan met druppels naar beneden zakt en zo alsnog tussen de gepuntlaste lagen kan komen heh! Als je het dan van buiten zo met een randje en kit afsluit kan het helemaal niet meer weg...

Weet niet hoor, maar misschien is dit dan met strijkkit dicht te maken... Als je binnen panelen er af zijn kun je er redelijk bij, alleen bij je tankdop zal toch lastig worden vrees ik.

Hoekjes zien er wel weer strak uit zo inderdaad, goed gedaan!:thumbup

Heb trouwens wel eens een heel strakke kadett gezien van iemand die zijn afgewerkte motorolie altijd gewoon in de dorpels en schermen deed, helpt ook wel goed tegen roest!

[rquote=1902884&tid=140616&author=saluma]De hele strip ga ik afkitten.

groetjes Marcel.[/rquote]

Oh die binnenkant bedoel je, ik dacht echt van binnen in de auto. Vergeet niet dat juist daar veel vocht neerslaat bij condenseren en dan met druppels naar beneden zakt en zo alsnog tussen de gepuntlaste lagen kan komen heh! Als je het dan van buiten zo met een randje en kit afsluit kan het helemaal niet meer weg...

Weet niet hoor, maar misschien is dit dan met strijkkit dicht te maken... Als je binnen panelen er af zijn kun je er redelijk bij, alleen bij je tankdop zal toch lastig worden vrees ik.

Hoekjes zien er wel weer strak uit zo inderdaad, goed gedaan!:thumbup

Heb trouwens wel eens een heel strakke kadett gezien van iemand die zijn afgewerkte motorolie altijd gewoon in de dorpels en schermen deed, helpt ook wel goed tegen roest!

[rquote=1905631&tid=140616&author=saluma]

OpelKadett120.jpg

OpelKadett160.jpg

gr Marcel[/rquote]

Haha, ik schrok al even, als je deze twee foto's alleen ziet zonder dat je van de bovenstaande afweet, ziet het er heel raar uit. Gat dichtgestopt met plamuur, maar je bent gelukkig wel grondiger te werk gegaan :D Je zou de kost geven....

Mooi werk, ziet er goed uit. :thumbup

Terug
Naar boven