• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Kadett E automaat 1988

Hee Marcel,

Die laatste foto he ?

Doe tussen het spatbord en de auto 2 rubber ringen !

Het water en vuil kan zo tussen de spleet wegspoelen.

Toen ik de spatborden van mijn Kadett weghaalde, haalde ik uit beide kanten een klomp modder/prut/zooi king:

Nu ik daar rubberen ringen tussen heb is het schoon daar :thumb

Rik ;)

@KadAstra-EF wrote:Hee Marcel,

Die laatste foto he ?

Toen ik de spatborden van mijn Kadett weghaalde, haalde ik uit beide kanten een klomp modder/prut/zooi king:

Rik ;)

Dat is een goede tip,ga ik zeker gebruiken.Want ook daar zat wat vliegroest van de aangeknelde schroeven.

Je bedoelt toch om elke schroef een rubberen ring?

@KadAstra-EF wrote:Hee Marcel,

Die laatste foto he ?

Rik ;)

Dat is een goede tip,ga ik zeker gebruiken.Want ook daar zat wat vliegroest van de aangeknelde schroeven.

Je bedoelt toch om elke schroef een rubberen ring?

Nu het zakkje toch los is allemaal,wil ik de motor van de ruitenwisser ook maar even nakijken.Wat smeren ,de stangen wat verwennen met wat vet.Je haalt tenslotte niet elke week het paravent los.

Morgen maak ik wel even een foto van hoe de auto er nu bij staat.

gr Marcel

Nu het zakkje toch los is allemaal,wil ik de motor van de ruitenwisser ook maar even nakijken.Wat smeren ,de stangen wat verwennen met wat vet.Je haalt tenslotte niet elke week het paravent los.

Morgen maak ik wel even een foto van hoe de auto er nu bij staat.

gr Marcel

Vandaag een superdag om verder te gaan met de Opel.

De linkerzijde stond al klaar om het spatbord weer in ontvangst te nemen.De schoongemaakte delen opnieuw in de tectyl gespoten en de boel nog even grondig nagelopen.

De carrosoriekit was mooi aangedroogd dus het monteren kon beginnen.

Zoals ik al zei,zitten de spatborden aan de bovenzijde gekit.Ook dit gebeurt weer opnieuw.

Het spatbord zit weer keurig netjes op z'n plek,zonder dat hij scheef zit.Heel simpel,gewoon de contouren volgen van de schroeven.

Tevens een mooier knipperlicht geplaatst,want de oude waren een beetje verkleurd.Nu zijn ze weer mooi donker oranje.

Nu de rechterkant behandelt met de kit.Ik heb het er op gespoten en met de vingertjes gladgestreken.Daarna met een kwastje gedrenkt in de wasbenzine het geheel een beetje vloeibaar gemaakt zodat je een mooi egaal geheel krijgt.

Dit gaat nu een paar dagen drogen en dan komt er ook hier weer een verse laag Tectyl overheen.

Vandaag een superdag om verder te gaan met de Opel.

De linkerzijde stond al klaar om het spatbord weer in ontvangst te nemen.De schoongemaakte delen opnieuw in de tectyl gespoten en de boel nog even grondig nagelopen.

De carrosoriekit was mooi aangedroogd dus het monteren kon beginnen.

Zoals ik al zei,zitten de spatborden aan de bovenzijde gekit.Ook dit gebeurt weer opnieuw.

Het spatbord zit weer keurig netjes op z'n plek,zonder dat hij scheef zit.Heel simpel,gewoon de contouren volgen van de schroeven.

Tevens een mooier knipperlicht geplaatst,want de oude waren een beetje verkleurd.Nu zijn ze weer mooi donker oranje.

Nu de rechterkant behandelt met de kit.Ik heb het er op gespoten en met de vingertjes gladgestreken.Daarna met een kwastje gedrenkt in de wasbenzine het geheel een beetje vloeibaar gemaakt zodat je een mooi egaal geheel krijgt.

Dit gaat nu een paar dagen drogen en dan komt er ook hier weer een verse laag Tectyl overheen.

@midnight black wrote:Wat voor kit gebruik je?

De linkerkant ziet er in ieder geval spik en span uit!

Ik heb van Den Braven de Hybrifix 7 super gebruikt.

Deze kan gebruikt worden voor het verlijmen van platen en voor het afdichten van carrossoriedelen.

Doordat ik het een beetje verdunt heb met wasbenzine krijg je een mooi rubberachtige laag die wel wat kan hebben.

De hechting is perfect te noemen,moet natuurlijk wel stof en vetvrij zijn.

Hele goeie tip die ga ik zeker toepassen :thumb

heb de voorschermen van mn astra er nog niet af gehad

met onze corsa kwam ik er zonder lasapparaat niet weg :D

@midnight black wrote:Wat voor kit gebruik je?

De linkerkant ziet er in ieder geval spik en span uit!

Ik heb van Den Braven de Hybrifix 7 super gebruikt.

Deze kan gebruikt worden voor het verlijmen van platen en voor het afdichten van carrossoriedelen.

Doordat ik het een beetje verdunt heb met wasbenzine krijg je een mooi rubberachtige laag die wel wat kan hebben.

De hechting is perfect te noemen,moet natuurlijk wel stof en vetvrij zijn.

Terug
Naar boven