• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Kadett E automaat 1988

@Mr.F wrote:Oehw, vindt dat bordje op de bumper zo jammer :(

Verder echt heel mooi ding! :thumb

Dat bordje moest er wel op,als bewijs dat je mee kan doen met de toerrit.Hij kan er zo af zonder dat je er wat van ziet.

En oook dat bordje heeft iets oldtimers.

@kadeddilac wrote:Nice picture!

Kriebelt het nooit om er een tweede buitenspiegel aan te hangen?

Dat was volgens mij een originele optie..

Nee,het kriebelt niet hahhaha sterker nog,ik heb hem er af gehaald,omdat het inderdaad een optie was vroeger,en nog niet standaard.

Mijn intensie was en is om hem echt zo dicht mogelijk naar de ' fabrieksaf' staat te brengen en te houden.

De rechterbuitenspiegel ligt compleet op zolder.

Was wel even wennen,zonder rechterbuitenspiegel.

Het geeft voor mijn gevoel aan,dat het een oude auto is.

@Mr.F wrote:Oehw, vindt dat bordje op de bumper zo jammer :(

Verder echt heel mooi ding! :thumb

Dat bordje moest er wel op,als bewijs dat je mee kan doen met de toerrit.Hij kan er zo af zonder dat je er wat van ziet.

En oook dat bordje heeft iets oldtimers.

oude/blauwe platen zijn nooit geleverd op de E_kadett. Die gingen per 1 januari 1978 met de invoering van het letter-cijfer-letter nummerbord combinaties eruit en werden vervangen voor gele.

Helaas mag je geen gele platen gebruiken zonder het blauwe Europese symbool; de zgn GAIK platen; welke vanaf 2001 verplicht werden. Ik heb ze toen op mijn E-Kadett zelf moeten vervangen en helaas heb ik de oude platen niet in mijn bezit :'( had een leuke souvenir geweest.

oude/blauwe platen zijn nooit geleverd op de E_kadett. Die gingen per 1 januari 1978 met de invoering van het letter-cijfer-letter nummerbord combinaties eruit en werden vervangen voor gele.

Helaas mag je geen gele platen gebruiken zonder het blauwe Europese symbool; de zgn GAIK platen; welke vanaf 2001 verplicht werden. Ik heb ze toen op mijn E-Kadett zelf moeten vervangen en helaas heb ik de oude platen niet in mijn bezit :'( had een leuke souvenir geweest.

@turbo.d wrote:oude/blauwe platen zijn nooit geleverd op de E_kadett. Die gingen per 1 januari 1978 met de invoering van het letter-cijfer-letter nummerbord combinaties eruit en werden vervangen voor gele.

Maar het staat wel errug leuk,die oude blauwe platen.

Even met Paint zitten prutsen..........

gr Marcel.

sorrie dat ik het niet met je eens ben; op een E-Kadett vind ik persoonlijk geel mooier staan, op een D-kadett trouwens ook.

Ik heb zelf hele mooie blauwe platen met opleg letters en chromen kenteken houders gehaald bij Nico Baas Triumph center in Zwaagdijk-Oost. Die zijn echt super mooi.

gr

Marcel (ja zo heet ik ook ;) )

@turbo.d wrote:oude/blauwe platen zijn nooit geleverd op de E_kadett. Die gingen per 1 januari 1978 met de invoering van het letter-cijfer-letter nummerbord combinaties eruit en werden vervangen voor gele.

Maar het staat wel errug leuk,die oude blauwe platen.

Even met Paint zitten prutsen..........

gr Marcel.

sorrie dat ik het niet met je eens ben; op een E-Kadett vind ik persoonlijk geel mooier staan, op een D-kadett trouwens ook.

Ik heb zelf hele mooie blauwe platen met opleg letters en chromen kenteken houders gehaald bij Nico Baas Triumph center in Zwaagdijk-Oost. Die zijn echt super mooi.

gr

Marcel (ja zo heet ik ook ;) )

Persoonlijk vind ik alle kenteken platen lelijk op een auto, zou net als in Amerika gewoon enkel achterop verplicht moeten zijn. Aan de voorzijde wil je eigenlijk alle ruimte voor lucht inlaten etc. voorhanden hebben voor menig type auto.

Wat een ontzettend pruts gebeuren trouwens bij die uitlaat ophanging!! Dat is echt niet nodig, zo iets kan heel netjes gemaakt worden. Als je wilt kan ik het een keer op een donderdag avond voor je netjes maken, in Hilversum, bij mijn club garage. En evt. ook je distributie+waterpomp doen?

Persoonlijk vind ik alle kenteken platen lelijk op een auto, zou net als in Amerika gewoon enkel achterop verplicht moeten zijn. Aan de voorzijde wil je eigenlijk alle ruimte voor lucht inlaten etc. voorhanden hebben voor menig type auto.

Wat een ontzettend pruts gebeuren trouwens bij die uitlaat ophanging!! Dat is echt niet nodig, zo iets kan heel netjes gemaakt worden. Als je wilt kan ik het een keer op een donderdag avond voor je netjes maken, in Hilversum, bij mijn club garage. En evt. ook je distributie+waterpomp doen?

hahaha dat prutsgebeuren heb ik zelf gedaan. Ik kon kiezen,of met een rammelende uitlaat in de rondte rijden en laten zitten,of zelf een beugel maken om van het gerammel af te zijn.

Het zit onder de auto,niemand die het ziet en hij is rammelvrij.

Distributie hoeft niet,die is twee jaar geleden gedaan bij de dealer.

gr Marcel

hahaha dat prutsgebeuren heb ik zelf gedaan. Ik kon kiezen,of met een rammelende uitlaat in de rondte rijden en laten zitten,of zelf een beugel maken om van het gerammel af te zijn.

Het zit onder de auto,niemand die het ziet en hij is rammelvrij.

Distributie hoeft niet,die is twee jaar geleden gedaan bij de dealer.

gr Marcel

Okee, maar ik dacht dat je je waterpomp betwijfelde, en dan moet je distributieriem ook. Mijn laatste riem kostte me €2,50 voor een originele GM/Gates!! Hahah!

En die beugel, tja, als het goed zit zit het, boeit niet echt, maar zo zit het origineel bij jouw Kadett:

WEoUXbj.jpg

Klopt,

die beugel van mij is bij de uitlaat afgebroken.Ook is hij al een keertje gelast (voor mijn tijd) in de buurt van het pijltje op je foto.

Ik heb er ruim 200 km mee gereden (naar Alphen a/d Rijn) en hij zit goed.En ja,het is natuurlijk geen schoonheidsprijs,maar het functioneert.

Maar toch aardig van je om je hulp aan te bieden.!!!!!

Okee, maar ik dacht dat je je waterpomp betwijfelde, en dan moet je distributieriem ook. Mijn laatste riem kostte me €2,50 voor een originele GM/Gates!! Hahah!

En die beugel, tja, als het goed zit zit het, boeit niet echt, maar zo zit het origineel bij jouw Kadett:

WEoUXbj.jpg

Klopt,

die beugel van mij is bij de uitlaat afgebroken.Ook is hij al een keertje gelast (voor mijn tijd) in de buurt van het pijltje op je foto.

Ik heb er ruim 200 km mee gereden (naar Alphen a/d Rijn) en hij zit goed.En ja,het is natuurlijk geen schoonheidsprijs,maar het functioneert.

Maar toch aardig van je om je hulp aan te bieden.!!!!!

Tja, ik heb een brug tot mijn beschikking bij mijn hobbygarage, dus kan nog wel eens een klein klusje doen...

Qua vibratiedemping ziet die bevestiging er niet echt optimaal uit trouwens, is denk ik omdat het een automaat is heh? Bij alle Kadetts die ik heb gehad zat het voor zover ik me kan herinneren anders. Dan met een plaat aan het einde van het spruitstuk op de koppeling, die weg loopt naar de voorkant van de steun.

Terug
Naar boven