ik ga je 1 dezer dagen wel ff u2uen,moet m nog ff goed nalopen qua lak,eerst maar ns goed poetsen.
Technisch heb ik al het nodige achterstallig onderhoud weggewerkt.
Motortje zit niet meer onder de olie,klepdekselpakking vervangen en 3 bussen remmenreiniger leeggespoten.
Olie plus filterje,olie was pikzwart en dik,leek wel teer,luchtfilter was geheel zwart,bougies waren volledig op en brandtoffilter was volgens mij nog nooit vervangen,dus qua liefde en verzorging is ie wel wat tekort gekomen,uitlaatje hangt ook weer goed,dat hing aan een verkeerd rubber.
De rechter voor zijskirt lag er los is,die zit ook weer op zn plek,de stekkerdoos van de trekhaak was ook stuk,zit ook weer een verse op.
schijven en blokken heb ik ook al liggen,schijven zijn erg krom en blokken zijn scheef afgesleten omdat de klauwen vastzitten,het bekende geleide bussen probleem,maar een paar frisse Ascona C klauwen liggen al klaar,das een iets ander systeem en hebben dat probleem dus niet.Dan tegelijk de spoorstangen gangbaar maken zodat het dettje uitgelijnd kan worden.Ook de banden ga ik nog ns over nadenken,voor zit 185/60 14 onder met net 2mm dus versleten,achter zitten 2 stuks 175/65 14 met een millimetertje of 5,waarvan 1 behoorlijk droog dus tsja,gelukkig ligt er op reserve ook nog een 175/65 ,met rond de 7 mm,ook een michelin. Nou heb ik nog 2 Fuldaatjes liggen in de maat 175/70 14 dus een tikje hoger,ben benieuwd of je daar veel van ziet,anders gooi ik die lekker achter.Moet wel goed,maar wil het toch een beetje low budget houden.
Het lijkt een hele hoop werk maar gezien wat ik betaald heb is het allemaal best te overzien.
Overigens gaan de velgen die er onder zitten eronder weg,die komen onder mn Ascona,met 4 nieuwe bandjes,de Dett krijgt Corsa B GSI velgjes,zal best leuk staan.
Van binnen zal Maurits m niet meer terug kennen,bekleding is gereinigd,en de rest is natuurlijk ook helemaal schoon.Ik had nog een stoelframe met hoogteverstelling liggen,die zit er nu ook in,zit je mooi wat lager in het ding.
zal morgen wat fotootjes posten.
Dat was het voor vandaag,nu eerst bier en daarna feesten!!!