• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Kadett E cabrio opknapprojectje

ook maar ff de kap gereinigd en geïmpregneerd. Leek me toch wel een goed idee aangezien de kap nog in goeie staat is. zit wel een klein haaltje linksachter van een half centimetertje maar daar lekt ie niet op dat moet ik nog ff herstellen. ook gelijk pookhoesje maar ff vervangen, vanaf 1 november heeft mau81 vrij 2 weken dus dan gaat het los :D tegen die tijd willen we alle onderdelen ook binnenhebben, in ieder geval fixxen we eerst de schade en dan op voor keuring, dan kunnen we er in ieder geval ook mee rijden en dat is toch handiger ;)

origineel gepost door jblfreak

en volgens mij komt het imitatie bij bijna dezelfde fabriek af dus zou het niet alleen arta zijn

k heb nog een front liggen maar past niet helemaal (kan ook omdat de auto krom is )

me oude gsi ook een imi front in gelast en geen problemen er mee

Origineel is idd het beste :D , maar imi kan je heel goed gebruiken als het ergens tussen gelast moet worden. Dat kan je dan heel mooi pas maken en zie je geen verschil. Voor de rest alleen origineel zoals bij schermen en deuren. Dat past t best!

En idd 1nsane, vanaf 1 november gaan we los :o

u2u

vandaag heb ik het nieuwe speelgoed mogen ontvangen :D spuitpistool en straalpistool en een 25 kilo zak staalgrit :P

vandaag naar aanleiding van een tip van JBLfreak (Waarvoor hulde king: ) wezen kijken op een autosloop in lingen (bij lienden)

er stond een cabrio in exact de zelfde kleur, maarja het was wel een klein beetje te mooi om waar te zijn, de schermen waren niet in erg beste staat, bumper was gammel maar de motorkap was salvagable :) dus heb nu een mooie gsi kap in kleur, nou moet ik hem wel overblazen want hij is goed bekrast maar het is wel mooi dat ie zelfde kleur is, beter voor het overspuiten in ieder geval!

moet nog ff kijken, vanaf 1 november is mau81 ook vrij dan hebben we meer tijd dus dan kunnen we ff afspraak maken :)

vandaag ff bezig geweest aan de cabrio, ook ff de skirts eraf en de dorpels zijn gelukkig nog helemaal gaaf. ook ff een goeie damage assessment gedaan en de schade aan het binnenscherm lijkt nog enigszins mee te vallen, het lijkt vooralsnog best lastig om een goeie gsi bumper te vinden voor een aannemelijke prijs, meeste zijn toch behoorlijk beschadigd of niet goed enz.

ik had een nieuwe bumper geregeld, wel imi maar die bleek uiteindelijk beetje krom te zijn, ga hem wel weer omruilen maar zoals velen ook wel zeggen, het blijft imitatie, het was donker toen ik hem overnam en hij zat nieuw in het folie en had het niet heel goed bekeken maar die kerel had nog een hele stapel dus toch ff ruilen maar.

heb eventueel nog wel een ms-design voor en achterbumper en side skirts voor je te koop?

indicatie:

dscn0764kc7.jpg

dscn0897ej9.jpg

zijn overzetschorten die je op de gsi-bumpers plaatst....en deze zitten erbij....setje is dus compleet

origineel gepost door louwe 16 klepper

persoonlijk

zou ik er astra f gsi bumpers opmaken

zou heeeel erg mooi staan in deze kleur:wors:wors:wors

de voorschermen van een cabrio

zijn die niet anders als van een niet cabrio???????????

staat me iets van bij?

in groningen bij "maris"staat er nog 1 op de sloop

niet in de deze kleur;)

Hallo louwe 16 klepper,

Het verschil is dat de voorschermen van een cabrio voorzien zijn van gaten voor de zij knipperlichten.

origineel gepost door GTC-Freak

Hallo louwe 16 klepper,

Het verschil is dat de voorschermen van een cabrio voorzien zijn van gaten voor de zij knipperlichten.

Klopt niet, die gaten zijn er enkel bij wagens die een trekhaak hebben, ik ken cabrio's zonder deze gaten en gewone E-tjes met deze gaten.

Grtz

origineel gepost door Kadett Bertone

Hallo louwe 16 klepper,

Klopt niet, die gaten zijn er enkel bij wagens die een trekhaak hebben, ik ken cabrio's zonder deze gaten en gewone E-tjes met deze gaten.

Grtz

ik heb verschillende modellen gehad wbt de E kadett allemaal hadden ze een trekhaak maar ik had tog alleen bij de cabrio gaten zitten.. de sedan de hatchback en nu mijn station hebben dat allemaal niet .. maar wel een trekhaak..

maar inderdaad jongens leuke kadett cabrio.. ik wou dat de mijne zo netjes was dan deed ik m ook nie weg..

ga zo door..

origineel gepost door Kadett Bertone

Hallo louwe 16 klepper,

Grtz

Het klopt dat als je een trekhaak hebt, dat je zij knipperlichten dient te hebben. Toen de kadett uit de fabriek kwam rollen, was dit niet voorbereid. Trekhaak gemonteerd af-fabriek kende ze in die tijd volgens mij ook niet. Had je een trekhaak, moest je zelf boren en de knipperlichten plaatsen.

Mijn cabrio heeft geen trekhaak (nooit gehad) en heeft toch zij knipperlichten.

On topic.

Een leuke cabrio voor weinig. Maak er iets moois van en wees er zuinig op. Voor dat geld wat je er voor betaald hebt, kocht ik onlangs een nieuw deurrubber voor mijn cabrio.

origineel gepost door Black_Commo

leuke wagen maar zou er persoonlijk wel andere velgen onder zetten ;)

Wij willen hem helemaal origineel houden, ook gezien de kilometerstand.

Woensdag was ik op de sloop, Opdam in Valkenburg (ZH) en vond een exact dezelfde :o Kadett cabrio (ook kleur!!!)

Dus hele voorkant eraf geschroefd :D We hebben nu alle onderdelen.

Dus in het nieuwe jaar gaan we verder.

Iedereen alvast de beste wensen!

origineel gepost door jblfreak

nieuwe binnenscherm ook al ?

k heb die sloper nog steeds staan

nope die nog niet. Wel bumper, buitenscherm, motorkap en witte knippers.

1sane zou dat met afhandelen, toch??

Terug
Naar boven