• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Kadett E sedan turbodiesel '91 (Vraag i.v.m. radio)

Kadett 1.5-TD 4Deurs

Post weleens wat
Hallo, ff een kleine voorstelling: Ik zit in mijn eerste jaar autotechnologie en ben bezig aan een Opel Kadett 1500 TD van '91.

Losse onderdelen zoals deuren, motorkap, kofferklep etc zijn al verwijderd, ook interieur: zetels, bekleding enz... (enkel dashboard niet), daar ook weer roest gevonden.

En dan natuurlijk de befaamde roestplekjes van de Kadett rond de wielkassen en dorpels.

De auto:

1500TD3.jpg

DSC00446_zpsffc597c7.jpg

Zo we zijn weer wat bezig geweest.

Volledige interieur verwijderd en nog een aantal zaken.

1500TD15.jpg

Juist begonnen met de rotte delen eruit te slijpen

Dit vonden we onder de overzetstukken:

1500TD10.jpg

1500TD11.jpg

1500TD12.jpg

1500TD14.jpg

1500TD9.jpg

1500TD27_zpse0e2ddcc.jpg

Nu hopen dat het allemaal wat meezit met het verder verwijderen van alle roest en dan het opnieuw inlassen van de vervangstukken...

Vandaag alles zuivergemaakt aan de linkerkant, de volledige dorpel en onderkant A-stijl.

Morge verderdoen en alles een laag geve zodat het niet opnieuw roest.

In verband met de overzetstukken, ze op maat slijpen en overzettang gebruiken en dan proplasse of simpelweg die over alles heen puntlasse?

Hier nog een foto van 2 donorauto's:

DSC00454_zps308697e2.jpg

als je tussen die 2 maieren wilt kiezen dan de 1e, maar het mooiste is natuurlijk dat het plaat gewoon tegen elkaar aan licht:thumbup

Update: De rotte A-stijl onderaan vervangen door een stuk uit een andere Kadett

Mooi gelukt vind k zelf :D

(Moet wel nog gelast, staat enkel nog maar vast met zelftappers)

f.JPG

Ik heb ff een vraagske over de bodemplaat van de Kadett. Aangezien jullie zo veel dingen vervangen... ;) Dus de bodem achter de pedalen (geroest uiteraard), richting de motor zitten er 2 geboorde gaten. Dus origineel naar ik schat. Mag ik die gaten toeplamuren of kitten, of dienen deze ter aflating van vocht en condens(of andere?)? In de bodem heb je ook af en toe van deze gaten.

Mvg

*Binnekort komt er nog wel een update met foto's :)*

Deze 2 gaten hebben als het goed is schroefdraad erachter... hier zit de stabilisatorstang opgebouwd bij types die met een stabilisatorstang zijn uitgerust.

als het nergens voor dient(als je er ook niets uit hebt gedraait:vertag), lekker dicht maken:thumbup

groeten nick

Nieuwe foto's: linkerkant volledig gelast:

DSC00556.jpg

DSC00567.jpg

DSC00565.jpg

DSC00566.jpg

De deuren er terug in:

DSC00568.jpg

En ook maar ineens de rechterkant beginne klaarmaken:

DSC00570-1.jpg

PS: sorry voor de slechte kwaliteit foto's maar tis met gsm genomen

Leuk om dit topic te zien. Begin dit jaar ook druk geweest met mijn kadett frisco maar je maakt het netjes hoor:thumbup

Weer een kadett van de sloop gered:P

Dankjewel, ik hoop toch dat we alles goed doen.

Voor alles een eerste keer e :P

De wielkast trok alleen een beetje krom :hmmz, toch hebben we stukje bij stukje gepunt en koud laten worden, dusja...

Deze zaterdag nog wat gewerkt, de auto gedraaid en de wielflank rechts is klaar, nu nog de verstevigingsrib in de dorpel en de dorpel zelf nog een beetje afwerken, nog zo'n 2 uurkes werk denk k,

DSC00583.jpg

En iemand die raad weet met dit probleempje? Dit is de binnenkant van de A-stijl, daar zit een beetje roest aan de zijkant. Slecht aan te kunnen maar niet erg genoeg om uit te slijpen en nieuw in te lassen:

DSC00581.jpg

Zo dat was het weer voor dit weekend,

Grtz

Terug
Naar boven