• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Kadett GSI 16V Supercharger Circuit Project

GroteFoto-FBY34H4L.jpg

Foto-6BZCAPWQ.jpg

Foto-8WPGQYL3.jpg

Foto-SQQFGJNU.jpg

Foto-YBWASDP4.jpg

Foto-OR8UQAPV.jpg

hey updates. :kewlpics

ondertussen zeer veel gebeurt hier, alleen weinig tijd, om te updaten ivm veel werk voor klantjes,

kadett wordt een semi track day wagen,

waar uit eindelijk ik de XE ook ga verbouwen naar LETextreme

heb mn kadett gsi bumpers helaas al weer doorverkocht haha.

misschien maak ik wel poly versie's van gsi bumpers.

of een verbouwde astra versie.

kadett gaat hoogst waarschijnlijk in de schorsing, zo dat ik kan beginnen met verse dorpels inlassen enz.

misschien binnekort een corsa a c20xe er bij :)

supercharger met Dumpvalve?

die dingen worden toch altijd aangedreven door een snaar? of zijn dat de oude types nog?

verder wel benieuwd naar de Kadett met de opbouw.

dumpvalve heeft niets temaken met een supercharger hoor,

charger is idd riem aangedreven,

en een dumpvalve laat gewoon de laaddruk vrij, op het moment dat jij je gasloslaat ( er dus geen laaddruk op je gasklep staat )

je kan het ook laten recirculeren, terug je charger in,

tevens ook een QSP stuur gemonteerd.

track day GSI is altijd gaaf!! :jerry :jerry dan kom ik je nog wel een keer tegen op 1 vd circuits king:

Groeten nick

kleppendeksel even opgefrist.

550965_304049386356714_1753344632_n.jpg

supercharger set gekocht,

nieuwe eaton/magnuson m45 maar geflowt en aangepast naar de specs van een m62

supercharger.png

nielsvaneker005.jpg

ook een qsp stuur gekocht, en de sparco's ingebouwt, ( komen nog schroth gordels in )

555325_302026976558955_1850418512_n.jpg

525802_302027666558886_1613934405_n.jpg

tevens ook een leuke achterbumper gevonden,

de astra g opc 2( turbo ) achterbumper, is aardig in kadett gsi style,

hier ga ik een mal van maken, en een nieuwe poly versie van maken en passend maken op de kadett.

erg kleine charger voor een c20xe..

Succes met de opbouw.

Tevens heeft een normale dumpvalve een erg nadelig effect op een charger motor..

Misschien eerst eens goed inlezen in de materie van roots chargers ;)

heb ook een bosch recirculatie valve liggen,

heb me al redelijk ingelezen,

maar dit hoeft ook niet morgen af.

heb jouw topic ook al helemaal door gewerkt haha.

Als je met een M45 meer als 200 pk wilt gaan drukken op een 2.0 gaat hij niet lang heel blijven ben ik bang... Daar moet je namelijk erg veel toeren voor draaien met de Eaton. :(

Een M45 de specs van een M62 geven is redelijk onmogelijk in mijn ogen. Het getal geeft de opbrengst aan in kubieke inches van 1 omwenteling. De M62 heeft dus bijna de helft meer opbrengst als een M45. Je zou hem dus of heel veel meer toeren moeten laten maken om op dezelfde druk te komen of hem veel efficienter maken. het eerste is makkelijk, het tweede is erg moeilijk... Helaas is het nadeel als je veel meer toeren gaat maken met de M45 dat hij minder efficient wordt en dat hij sneller kapot gaat ( zo'n ding heeft namelijk ook een maximumtoerental.

Maar 200 pk en een koppel van rond de 280 Nm zijn goed haalbaar ( kennis van mij heeft dat ook uit een 2.0 die standaard 148pk heeft) met de M45 en dat is ook al leuk hoor. :thumb

Als je de gasklep voor de compressor plaatst heb je ook geen dumpvalve nodig. ;)

Hier in de schuur heb ik nog een M62 van een mercedes liggen die ik een keer op mijn 3.0 v6 in mijn oude Giulietta ga maken... :afro tegen de 300 pk is daar al vaker uit gehaald, lijkt mij ook wel lekker. :agent

het schijnt dat de flow van deze is aangepast en dus wat meer cubic inches kan verplaatsen,

een m45 kan tot 1,2 bar gaan ongeveer,

bedoeling is ook om de compressie wat te verlagen,

we gaan het zien wat er uit gaat komen,

anders is de keuze voor een m62 altijd nog mogelijk.

Een blow off heb je niet nodig als je de gasklep voor de charger zet. Echter een recirculatie dan wel (uitlaat compressor naar inlaat compressor na de gasklep) anders draait je compressor zeer onrustig in deellast.

Je Forge is trouwens ook een recirculatie valve.

Staar je niet blind op de Boost van 1,2 bar, heeft geen nut!! Als je inlaat temp hoog is heb je veel boost maar weinig lucht per liter volume, Inlaatlucht koud en lage boost heb je net zoveel lucht per liter.

Daarbij is de vraag hoeveel volume je compressor meer kan leveren als dat je motor kan verwerken, pas dan bouw je boost op.

M45 blijf ik erg klein vinden erg klein voor een C20xe.

45 CUI = 0.73 Liter per omwenteling

62 CUI = 1.02 Liter per omwenteling

Je moet de M45 dus 1.4x sneller laten draaien dan een M62 voor hetzelfde resultaat. Echter loopt je inlaattemperatuur ook erg op. Meer als met een M62.

Compressie verlagen met 2 pakkingen en een plaat of met een setje LET zuigers?

Je kan ook alleen de kompressie minimaal verlagen met 1 dikkere koppakking en dan de kompressor minder snel te laten draaien. Hierdoor wordt je boost wel minder maar door de hoge kompressie wordt dat weer gecompenseerd.

Daarbij blijft je inlaat temperatuur lager wat een zeer groot voordeel is.

Hoe wil je de brandstofhoeveelheid regelen? Grotere injectors en een instelbare FMU of met een Vrij programmeerbare ECU?

Terug
Naar boven