• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Kadett gsi verbouwing

origineel gepost door ReTiReD

Waar staat de kadett nu btw? Jij schiet namelijk echt NIET op met die foto`s :fy1

Gr. Dennis

maak dat nou uit?? komen vanzelf hoor:sleeping:sleeping

ben benieuwd/

origineel gepost door gsi-maffia

hahahaha vol verwachting klopt jou hart???

ja ben wel benieuwd vandaar

jooo allemaal,

nou de foto's staan op mijn pfoontje nu nog op de pc en klaar:P

vandaag radiateur gemonteerd en alle slagen enzo, en de uitlaat is klaaar.

maar ik dus het blok uit een vectra van 1991 gehaald en het was ween auto maat. nu moet ik dus zorgen dat de computer denkt dat hij in de P staat anders start hij niet eens. de vraag is hoe ik dat ga doen? en mijn zwager had het over die kickdown gebeuren moetk daar nog wat mee doe?

waar had jij je blok uit dan jblfreak?

eenn heb jij ook een schema van een kadett gsi? want kan geen 1 vinden op internet of moet je dan naar de bieb ofzo?:P

haha alsvast bedankt

gr

hehe ik wil hem afmaken:P

maar denk dat die electra hem nooit wordt man ik snap er geen reet van wat ik allemaal op internet lees:P

sowieso zitten er aan die ronde stekker van de 16v veel meer draden aan als de de ronde stekker van de vectra. die bij het blok. en die bak dat wordt ook een probleem denk ik, ik las ergens dat je in de comp kan wissen dat ie een automaat bak aan moet sturen ofzo?

grroeetjees

mijn motor komt ook uit een vectra maar die was handgeschakeld

t zijn maar een paar draden om m te laten lopen als t goed is heb je 2 ronde stekkers er op

wat wil je weten van

de kadett bedrading

je kan even een u2u sturen naar rally-astra die weet t volgens mij wel met het automaat gebeuren

greets

zwart geschakelde +

rood vaste +

bruin massa

blauw/wit dynamo

groen toerental (klopt toch niet met een V6)

dikke blauw rood brandstof pomp

blauwgeel oliedruk

als ik die van de v16 stekker aan die van de v6 maak of andersom dan moet hij lopen?

gr bert

loopt mn oude blok nou nog niet :o

nee geintje

blok is trouwens van 93 maar met maar 147k km's

draden gewoon kleur op kleur solderen, moet dan gewoon lopen, de cpu regelt je startmotor niet dus die hoeft ook niet te denken dat die in zn P of N staat

ah oke beter:d dankjewel

maar aan de stekker van de 16v zitten meer draden.. wat moet ik daar dan mee?

en nog iets, binnen in de auto waar de computer ook zit. zitten bij vectra nog een extra bosje draden met stekkers. die paarse groene en zwarte. waar is dat voor? en daar zat ook nog een relais.

gr bert

dat is t brandstofpomp relais

toerental heb ik daar vandaan en nog iets maar daar moet k even naar kijken

k heb alles van de 16v boom toen aangesloten

noem de kleuren even op een keer dan weet k zo wat waar van is (op de 16v stekker) en kan je dan zo vertellen waar t op de v6 zit :P

oke super

en dat relais moet daar ook weerheen? omdat bij een 16v die onder de motorkap zit?

ik wel wel even een pic en dan is het wat duidelijker:D

super ik post het vanavond wel even

gr bert

ik moet alleen nog de geschakelde plus doen,

maar waar moet ik die op de kabelboom van de v6 aansluiten dan? ik kan nergens een zwarte vinden?

gr bert

nou jongens, alles is klaar

hij krijgt benzine startmoter draait, alleeeeeeen geen vonk?

weet iemand wat ik moet doen?

gr bert

zit de stekker van de bobine er wel goed opgedrukt?

en hoe weet je dat hij benzine krijgt? je krijgt brandstof in de rails maar ook uit de injectoren?

heb je dr trouwens nog n nieuwe distributie omheen gegooid?? dit omdat de oude al meer als n jaar over tijd was? zoja staat alles wel lekker optijd?

t is geen 16v blok die je optijd zet zown v6

owja, nog 1 dingetje

die stekkers die je overhad bij de ecu, zijn dat 3 stekkers? zoja moet je ff kijken welke draden je overgehouden hebt in je oude stekker en die kleuren daar ff opzoeken en doortrekken

bij een astra,vectra,calibra, corsa enz zit de connectie van de motorboom naar de autoboom namelijk daar, en bij een kadett werkt t met die ronde stekker

Terug
Naar boven