• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

kadett nu ook dood.

ben nu op zoek naar een blokje.

maar vraag me af wat mag zo'n blokje kosten.

voor 30 euro vind ik niets.

maar wel voor meer.

aangezien ik ook nog een motortakel moet aanschaffen.

en die zijn ook niet goedkoop.

wil ik niet al te veel uitgeven.

:hmmz Als dat ook altijd zo met het onderhoud is gegaan dan snap ik dit topic ineens helemaal....

;)

Nee effe serieus, als je nu vraagt om iets wat niks mag kosten mag je er ook niks van verwachten toch?

Zoals werknemers soms ook wel grappig zeggen, "If you pay peanuts you get monkeys"... :jerry

Als ik zie wat ze hier voor autos bij het oud ijzer gooien !!

Vorige week alleen 5 corsa a.

Omdat het oud ijzer meer opbrengt dan de autosloop.

2 maanden geleden en omega van 87 gered met 150000 km , zonder problemen door de keuring , alleen 1 veer achter gebroken.

De corsatjes vaak met 1.2 motor en elektronische ontsteking normal niet kapot te krijgen.

Zijn in duitsland niet interessant en oud genoeg maar heel vaak met goed lopende motoren.

Kan ze helaas niet allemal opkopen maar wel zonde.

Zaterdag nog en senator B c 30 LE " schakel" opgehaald met 115000 km.

Mag ik omdat ik er zo vaak kom de motor eruit halen voor klein geld en dan de body weer terug.

Prachtige oplossing.

Gr. Peter

ik heb bij mij e-kadett ook de motor overgegooid van een astra-f in de e-kadett , was wel precie hetzelfde blok , 1 middagje alles demonteren van het blok wat eruit ging de volgende dag een motortakel gehuurd bij bo-rent (30euro p/d) ouwe blok eruit , nieuwe erin en s'avonds rijden maar weer .

dus weet niet of er zoiets bij jou in de buurt zit waar je zo'n takel kan huren want dan ben je voor een paar tientjes klaar en hoef je er geen 1 tekopen .

Tja wie appelen vaart die appelen eet, maar dat is niet de maatstaf voor de gewone man natuurlijk...

Ik zou zeggen als jij een mooi blokkie voor Brobbel hebt voor 30 euro dan maak je hem er wel blij mee! :thumb

@Vinci wrote::hmmz Als dat ook altijd zo met het onderhoud is gegaan dan snap ik dit topic ineens helemaal....

;)

Nee effe serieus, als je nu vraagt om iets wat niks mag kosten mag je er ook niks van verwachten toch?

Zoals werknemers soms ook wel grappig zeggen, "If you pay peanuts you get monkeys"... :jerry

onderhoud wordt wel gedaan hoor.

maar ik heb geen geld boom in de tuin.

ik heb ook nog een gezin.

en de kadett is voor de fun.

ik heb ook nog een b manta hier staan.

waar ik veel liever het geld in steek.

dus is het toch niet gek als je niet een al te duur blok wil.

want een duur blok heb ik liever in mijn manta.

Begrijp het wel, maar dan moet je ook niet raar opkijken als zulke oude spullen stuk gaan. Dat is alles wat ik er mee zeg.

Heb ook mijn E18NV met F16 bak in vrij goede staat voor 100 euro verkocht destijds...

@Hendri wrote:Ach je oude a staat helaas ook weer te koop, vindt het wel jammer maar kan er iemand goed mee helpen.

is idd jammer maar personen gaat voor blik.

en vinci.

het is nu al de 3e auto in 1 jaar.

dan wordt jij ook pissig.

en ik weet dat het oud spul is en kapot kan gaan.

de nieuwere mischien nog wel eerder.

ik was die dag er gewoon flauw van.

de kadett gaat wel weer gemaakt worden.

als ik er 1 blokje van 30 of 150 euro in gooi.

de kans is blijft het zelfde.

en als ik dan een takel heb gooi ik er weer een ander blokje in.

oude auto's is gewoon gokken.

Precies, tja ik weet hoe het voelt hoor. Het blok wat ik er in gelepeld heb kostte me niet weinig en heb ik ook wel heel wat gezeik mee gehad. Het is dat hij verder prima loopt dat ik er nog wat in zie, maar anders was ik er allang me gekapt!

nou dat had ik dus ff ook.

ik hoop dat ik de manta snel weer aan de praat heb.

en dan de kadett.

ik heb helaas 1 slechte eigenschap ik kan niet opgeven.

ik moet en zal het vinden.

al wordt ik er gek van maar ja.

je mag eventueel mijn motortakel wel een weekje gebruiken, staat nu vlakbij sneek maar kan m meenemen naar mn werk in drachten, das al heel wat dichterbij voor jou. pm me maar als je interesse hebt.

@folkyc20xe wrote:je mag eventueel mijn motortakel wel een weekje gebruiken, staat nu vlakbij sneek maar kan m meenemen naar mn werk in drachten, das al heel wat dichterbij voor jou. pm me maar als je interesse hebt.

:thumb :thumb :thumb

:wors

@folkyc20xe wrote:je mag eventueel mijn motortakel wel een weekje gebruiken, staat nu vlakbij sneek maar kan m meenemen naar mn werk in drachten, das al heel wat dichterbij voor jou. pm me maar als je interesse hebt.

ty voor het aanbod.

maar ik weet niet of ik het in 1 week redt.

maar als ik een beetje geluk heb.

ga ik deze week een takel halen.

het is toch een beste jongen die folkert!

Gewoon alles alvast loshalen, zodat het blok alleen nog in de steunen hangt. Weekje de takel lenen, dan heb je binnen 2 uur het blokje eruit en het nieuwe blokje erin. Stelt echt niet zoveel voor. Daarna kun je alles weer op je gemak opbouwen, daar heb je de takel niet voor nodig.

@*Jurgen* wrote:Gewoon alles alvast loshalen, zodat het blok alleen nog in de steunen hangt. Weekje de takel lenen, dan heb je binnen 2 uur het blokje eruit en het nieuwe blokje erin. Stelt echt niet zoveel voor. Daarna kun je alles weer op je gemak opbouwen, daar heb je de takel niet voor nodig.

ja zit wel wat in.

maar heb mometeel de manta in het hok die niet loopt.

en daarachter de kadett.

ik hoop de manta aan de praat te krijgen. ( is 1 auto minder duwen)

mgt ik eerder een blok hebben dan ga ik de kadett maken.

maar ik moet ook de tijd hebben.

hier nog effe en voorbeeld van en slecht onderhouden blok.

Bild011.jpg

Bild012.jpg

die gaat dus gewoon in het oud ijzer.

Terug
Naar boven