• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Kadett word niet warm

Rottentweetie

Post weinig
Beste mensen, zoals jullie ondertussen weten heb ik een Kadett E 1.3S LN.

Nu heb ik een aardig eind gereden met deze kadett, alleen nu word deze auto van binnen helemaal niet warm ondanks de kachel op zijn warmst staat.

De olie temperatuur meter blijft ook op redelijk koud staan.

Toen ik vandaag langzaam moest rijden ivm sneeuw op de weg, werd de olietemp ietjes hoger.. Maar ook niet echt veel...

Nu blazen de zij-blowers (naar de zijramen) wat lauwige warmte af, en de midden blowers gewoon echt koude lucht.

Hoe kan dit? Waarom word het niet warm in de auto? En waarom blazen de middelste blowers koude lucht ipv lekker warme??

Groeten,

Rottentweetie

De middelste blazen sowieso enkel koude lucht, staat ook in je handleiding :).

Waarom de buitenste niet warm worden weet ik niet...

Misschien bladeren in de blazer ofzo???

Grtz

De middelste blazen sowieso enkel koude lucht, staat ook in je handleiding :).

Waarom de buitenste niet warm worden weet ik niet...

Misschien bladeren in de blazer ofzo???

Grtz

Weer een gevalletje van de thermostaat kapot.

Die blijft open staan waardoor de motor niet warm wordt en dus je kachel ook niet !

Met het olietempratuur meter bedoel jij zeker het koelwatertemperatuur ?

Was je wat op tijd thuis ?

Er stond bijna 900 km file.

Ik woon in het Noorden maar wij Noordelingen hadden nergens last van !

Groet, Rik

Weer een gevalletje van de thermostaat kapot.

Die blijft open staan waardoor de motor niet warm wordt en dus je kachel ook niet !

Met het olietempratuur meter bedoel jij zeker het koelwatertemperatuur ?

Was je wat op tijd thuis ?

Er stond bijna 900 km file.

Ik woon in het Noorden maar wij Noordelingen hadden nergens last van !

Groet, Rik

Ja dat bedoel ik idd.. Koelwatertemp...

Mmm... Als dat zo zou zijn, kan ik dit dan makkelijker repareren??

Ik was gelukkig optijd thuis.. Hoefde niet heel ver te rijden.. Normaal deed ik er een half uurtje over, nu zo'n uur ;)

Ja dat bedoel ik idd.. Koelwatertemp...

Mmm... Als dat zo zou zijn, kan ik dit dan makkelijker repareren??

Ik was gelukkig optijd thuis.. Hoefde niet heel ver te rijden.. Normaal deed ik er een half uurtje over, nu zo'n uur ;)

Je moet je distributieriem loshalen en dat is vaak een klus voor ervaren mensen...

Wel lullig, je hebt je auto net en het eerste gebrek dient zich aan....

Rik

Je moet je distributieriem loshalen en dat is vaak een klus voor ervaren mensen...

Rik

origineel gepost door KadAstra-EF

Rik

Zit die dan niet aan de voorzijde van de motor? Kan me vergissen want ik heb alleen maar 2 liter gereden..

Zou ook maar eens kijken of je wel genoeg vloeistof erin hebt. Had ik vorige winter ook dat ie er 2 cm onder stond met als gevolg alleen maar wat lauwe lucht

Rik

Zit die dan niet aan de voorzijde van de motor? Kan me vergissen want ik heb alleen maar 2 liter gereden..

Zou ook maar eens kijken of je wel genoeg vloeistof erin hebt. Had ik vorige winter ook dat ie er 2 cm onder stond met als gevolg alleen maar wat lauwe lucht

Precies, dode thermostaat! Ik ken dat blok niet zo goed uit mijn hoofd, bij sommige blokken is het een redelijk makkelijk klusje (maar wel vaak erg kliederig door de knoeivloeistof die er uit gaat lopen als hij los komt...:))

Precies, dode thermostaat! Ik ken dat blok niet zo goed uit mijn hoofd, bij sommige blokken is het een redelijk makkelijk klusje (maar wel vaak erg kliederig door de knoeivloeistof die er uit gaat lopen als hij los komt...:))

Rik

ik denk dat jij de thermostaat en waterpomp door elkaar haalt...:hmmz

Rik

ik denk dat jij de thermostaat en waterpomp door elkaar haalt...:hmmz

Denk dat Paullus een OHC en een OHV door elkaar haalt ;)

Bij de OHC zit de thermostaat achter de d-riem.

Bij de OHV zit ie in de waterpomp --> radiator.

Denk dat Paullus een OHC en een OHV door elkaar haalt ;)

Bij de OHC zit de thermostaat achter de d-riem.

Bij de OHV zit ie in de waterpomp --> radiator.

ik denk niet dat ik die door elkaar haal. Ik kan me niet voorstellen dat je bij dit type motoren de d-riem eraf moet halen om de thermostaat te vervangen.

ik denk niet dat ik die door elkaar haal. Ik kan me niet voorstellen dat je bij dit type motoren de d-riem eraf moet halen om de thermostaat te vervangen.

Terug
Naar boven