• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Kadett word niet warm

Dag iedereen,

Ik heb in beide auto's een C1.6NZ blok er in en als je de thermostaat wilt vervangen moet toch echt de distributieriem eraf. Het is een OHC motor en de thermostaat zit inderdaad zoals "Aapje" ook zegt achter de distributieriem.

Groet, Rik

Dag iedereen,

Ik heb in beide auto's een C1.6NZ blok er in en als je de thermostaat wilt vervangen moet toch echt de distributieriem eraf. Het is een OHC motor en de thermostaat zit inderdaad zoals "Aapje" ook zegt achter de distributieriem.

Groet, Rik

mmmm.... Das mooi baluh... Heb hem net een dag haha ;)

Eerst maar is even kijken of de vloeistof dan wel voldoende vol is, en anders dan toch maar even naar de garage brengen.... In iedergeval bedankt!

Groeten,

Rottentweetie

mmmm.... Das mooi baluh... Heb hem net een dag haha ;)

Eerst maar is even kijken of de vloeistof dan wel voldoende vol is, en anders dan toch maar even naar de garage brengen.... In iedergeval bedankt!

Groeten,

Rottentweetie

Beun oplossing om 't effe te uitstellen kan je een stuk karton voor de radiator /grill plaatsen... (& nou niet als een gek de gehele grill afdekken max 40% afdekken!)

Beun oplossing om 't effe te uitstellen kan je een stuk karton voor de radiator /grill plaatsen... (& nou niet als een gek de gehele grill afdekken max 40% afdekken!)

ik heb anders nog wel een nieuwe thermostaat liggen. Als je belang hebt u2u.

Is inderdaad 9 van de 10x je thermostaat indien de koelvloeistof nog aan de max staat.

ik heb anders nog wel een nieuwe thermostaat liggen. Als je belang hebt u2u.

Is inderdaad 9 van de 10x je thermostaat indien de koelvloeistof nog aan de max staat.

Kheb vanavond de koelvloeistof bijgevuld, gehele fles, dus lijkt me dat dit wel genoeg is... Maar de auto word alsnog niet warm.

Ik rijdt morge ff lange de garage...

Robert bedankt voor het aanbodt, maar kga morge langs de garage!

Bedankt voor alle hulp :)

Kheb vanavond de koelvloeistof bijgevuld, gehele fles, dus lijkt me dat dit wel genoeg is... Maar de auto word alsnog niet warm.

Ik rijdt morge ff lange de garage...

Robert bedankt voor het aanbodt, maar kga morge langs de garage!

Bedankt voor alle hulp :)

Vandaag Kadett naar de garage gebracht, en idd... Thermosstaat was kadoek! Hebben ze gelijk vervangen, en ja hoor! Daar was die weer! Heerlijk lekker warm :D

Er was ook een olielekkega van de kleppendeksel, dus die is vervangen + pakking, distributieriem is vervangen... Dus kwamen gelijk wat meer kosten bij, maarja! Ken die in iedergeval er voorlopig weer tegenaan!

Hartstikke bedankt voor alle reacties, en hulp!

Groeten,

Rottentweetie. :wors

Vandaag Kadett naar de garage gebracht, en idd... Thermosstaat was kadoek! Hebben ze gelijk vervangen, en ja hoor! Daar was die weer! Heerlijk lekker warm :D

Er was ook een olielekkega van de kleppendeksel, dus die is vervangen + pakking, distributieriem is vervangen... Dus kwamen gelijk wat meer kosten bij, maarja! Ken die in iedergeval er voorlopig weer tegenaan!

Hartstikke bedankt voor alle reacties, en hulp!

Groeten,

Rottentweetie. :wors

origineel gepost door Aapje

En al foto's ergens staan van je kadett? :)

Ja zker!

Ze staan in m'n "even voorstellen" topic!

Nou.. Het probleem met de thermostaat is opgelost.. heeft garage netjes gedaan, maar nu is de koelvloeistof weer leeg.. Dus er zit nog ergens een lek... Echt balen.. Morge maar is even uitzoeken.. Vandaag eerst maar is even sinterklaas vieren :D

Groeten,

Rottentweetie :agent

En al foto's ergens staan van je kadett? :)

Ja zker!

Ze staan in m'n "even voorstellen" topic!

Nou.. Het probleem met de thermostaat is opgelost.. heeft garage netjes gedaan, maar nu is de koelvloeistof weer leeg.. Dus er zit nog ergens een lek... Echt balen.. Morge maar is even uitzoeken.. Vandaag eerst maar is even sinterklaas vieren :D

Groeten,

Rottentweetie :agent

Check rond de slangenklemmen.... Ik had van de week ook een lek daaro... M'n Koelslang zat niet goed over 't waterpompje heen...

Check rond de slangenklemmen.... Ik had van de week ook een lek daaro... M'n Koelslang zat niet goed over 't waterpompje heen...

Heb ik inderdaad gedaan, maar kan niks vinden. Kan het zijn dat het koelsysteem nog helemaal gevuld moest worden ofzo? Want ik zie het echt nergens lekken.. Kvind het heel raar...

Is anders zo'n pil voor in je koelsysteem iets? Dat de gaatjes dicht?

Terug
Naar boven